2022-03-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyStalberg
Det är advokaten som sa det i intervju. Se den här. https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/advokaten-han-ska-inte-kunna-paverkas/
Läste precis innan i aftonbladet.se

18-åringen verkar inte ha hittat någon inspiration eller liknande från andra skolattentat eller dåd, enligt advokaten. Elison fick också frågan vad som fick 18-åringen att sluta.

– Där och då fanns det inte fler personer. Hade det funnits fler hade han möjligen fortsatt.

18-åringen har erkänt båda morden

Det jag fetat... är det 18-åringens ord, eller enbart advokatens egna funderingar. Det sägs inte. Personligen tycker jag att advokaten babblar lite väl mycket. Det är ju bra för oss som vill veta mer, men är det så bra för förundersökningen? Trodde det var mer sekretess än så här.
Citera
2022-03-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Pappan till ena offret tycker synd om Fabbe.

Det rättfärdigar inte hans smutsiga handling!
Citera
2022-03-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Man får inte rättspsyk för att man är deprimerad eller har asperger. Rättspsyk får du om du är en kallblodig psykopat, schizofren eller något annat som gör att du inte kan kontrollera dina handlingar.

GM är nog i grunden som vilken grabb som helst som kan reflektera över saker och ting. Att han dessutom är samarbetsvillig och kan berätta en detaljrik och trovärdig story ger ytterligare skäl för att inte stämpla honom som rättsstörd.

Killen kommer dömmas till livstids fängelse, allt annat är helt efterblivet av det svenska rättsystemet.
Citera
2022-03-23, 17:32
Avslutad
Kan det faktum att pappan själv är lärare vara ett motiv?
Eller kan B.O:ens barn som enligt rykten i tråden ska vara i samma ålder sagt något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Skulle tippa på att Karate-Fabian får minst 18 års fängelse.

Vad tror ni?

Livstid sedan tidsbestämmt efter 10 år till 25 år är vad jag tror. En villkorlig frigivning runt 18 år kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läste precis innan i aftonbladet.se

18-åringen verkar inte ha hittat någon inspiration eller liknande från andra skolattentat eller dåd, enligt advokaten. Elison fick också frågan vad som fick 18-åringen att sluta.

– Där och då fanns det inte fler personer. Hade det funnits fler hade han möjligen fortsatt.

18-åringen har erkänt båda morden

Det jag fetat... är det 18-åringens ord, eller enbart advokatens egna funderingar. Det sägs inte.
Titta på intervjun jag länkade till. Advokaten avslöjar mycket.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Kunde satt min vänstra kula på att det var en svenne som var GM.

Svenskar och skolattacker går hand i hand.
Aspbergerbeetende med en stark inceltillvaro är en röd tråd i många svennars liv tillsammans med starka högerextrema åsikter för att lägga över skulden på varför ens liv är så tragiskt på andra.

Ibland kan ju till o med attackerna bli lite teatriska. Kolla bara på Darth Vader i Trollhättan. Lite underhållning i misären kan svenne ändå bidra med.
Citera
2022-03-23, 17:33
Medlem
Skolan öppnar imorgon igen, måste bli förjävla konstigt att gå tillbaka.
Citera
2022-03-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Kan det faktum att pappan själv är lärare vara ett motiv?
Eller kan B.O:ens barn som enligt rykten i tråden ska vara i samma ålder sagt något?

Han påstår själv att lärarna i fråga inte varit speciellt utvalda, alltså inga hämningar mot just dem.
Citera
2022-03-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Skolan öppnar imorgon igen, måste bli förjävla konstigt att gå tillbaka.
En elev sa till SR att det skulle bli skönt att komma tillbaka till skolan och få träffa sina kompisar.
Citera
2022-03-23, 17:39
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/video-pa-mordoffer-sprids-i-sociala-medier-utreds-av-polis

"Video på mordoffer sprids i sociala medier – utreds av polis"

https://imgur.com/a/KRrIpV0

Arab taşak going down lmao
Citera
2022-03-23, 17:40
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Det har han väll redan kalkylerat ut med tanke på att han gick kurser som var riktade inom (kriminologi), han vet precis vad han ska svara i förhören och dropa krokodil tårar för att visa ”ångerfull” (jag är mänsklig) osv. Han är ett smuts!!!
Hade han velat bespara ett eventuellt livstidsstraff eller tvåsiffrigt fängelsestraff så hade han begått brottet för tre månader sedan då han fortfarande var 17 år och hade fått ett sketet litet straff.

Så nej, jag tror inte han är så påläst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in