2022-03-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Sedan finns det bra lärare som säger ifrån och dessa blir istället trakasserade / anmälda av ungarnas föräldrar.

Exakt, du har så rätt.
Det är detta som är grundbulten till ’alla ska med’ och ’allas lika rätt’ samt den ofantligt ökade frekvensen över att bli kränkt om något mot förmodan ifrågasätts.
Och på riktigt, fast man kanske inte tror det baserat på mina inlägg, så förstår jag grundtanken. Men det fungerar faktiskt inte i praktiken och det kommer aldrig att fungera framåt heller. Det är en utopi.

Hela samhället har blivit någon form av dårhus på vissa fronter.

Inget illa menat.
Citera
2022-03-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Du tror alltså att de två lärarna som gm hatade hade utsatt gm för virtuell mobbing?

Du tror alltså att jag tror att de två lärarna som gm hatade hade utsatt gm för virtuell mobbing? Men lilla vän...
Citera
2022-03-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solformorkelsen
Sammanfattning (obekräftade uppgifter), taget från bla samnytt och friatiders artiklar:

GM F*bi*n C*d*rholm går kort efter en föreläsning, som hölls av Anna Linds mördares försvarsadvokat, beväpnad med hammare och yxa till attack mot två kvinnliga lärare som enligt klasskompisar till GM ska ha haft god relation GM sedan innan.

Vittnen på plats har i livestreams sagt att kraftigt våld har riktats mot halsen på en av de avlidna lärarna och resulterat i snudden på fullbordad halshuggning.

Efter attacken mot de två lärarna ska GM lugn ha lagt ner sina vapen och själv larmat 112.
– Jag sitter på tredje våningen och jag har lagt ifrån mig vapnen och jag har mördat två personer, ska han ha sagt.

Motiv oklart, men ska ha sagt till en av de första ingripandepoliserna att han ska ha gjort detta för att han hatade lärarna.

Citat:
Ursprungligen postat av ishe93
Jag läste att han halshögg den ena kvinnan, någon som hört/läst samma?

Fruktansvärd händelse oavsett såklart

Se min sammanställning sedan tidigare
Citera
2022-03-23, 10:25
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ishe93
Jag läste att han halshögg den ena kvinnan, någon som hört/läst samma?

Fruktansvärd händelse oavsett såklart

Nä, samma rykte spreds vid ikea-morden, av... gissa vilka.
Citera
2022-03-23, 10:26
Medlem
fulsnuss avatar
Nån som vet vad ett av de påstådda offren, V. E., hette som ung?
Citera
2022-03-23, 10:26
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
slakta som en gris?

you wish.
Citera
2022-03-23, 10:27
Medlem
Citat:

Hade missat detta, tack!
Citera
2022-03-23, 10:27
Medlem
Citat:

Den typen utav grovt våld med nästan en halshuggning måste ju föranletts av ett rejält hat mot läraren ifråga.
Citera
2022-03-23, 10:28
Medlem
HLundborgs avatar
Om man har för vana att dunka huvudet okontrollerat i väggen vid dåliga provresultat, så är det väl inte allt för långsökt att tänka sig att ett sämre betyg/omdömme än förväntat kan leda till detta...
Citera
2022-03-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Den typen utav grovt våld med nästan en halshuggning måste ju föranletts av ett rejält hat mot läraren ifråga.

Man måste va bra störd för att kunna mörda någon, ännu mer störd för att kunna hugga någon upprepade gånger på ett sånt makabert sätt.
Citera
2022-03-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det har jag missat, det är 3,4 tusen inlägg nu.
Vad hade han gjort för utspel i klassrummet, när?

Om man får tro hans FB sida har han gått på Malmö Latin, om så var han inte längre elev på skolan.
Kan vara att han trodde att skolan tänkte att han skulle ha viss undervisning på distans eller bli sjukskriven på deltid
Citera
2022-03-23, 10:30
Medlem
Han har bara 17 vänner kvar på Facebook. Måste vara dom som inte använder det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in