2022-03-23, 07:32
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Kanske skippa dubbelmoralen istället🤣🤣

Vad menar du ?
Citera
2022-03-23, 07:39
Medlem
IQ snitt 100 är ju det generella IQ snittet. Det är basen i hela IQ systemet.
Så IQ 100 är precis generellt medel IQ. Varken högt eller lågt.

Men oavsett så säger IQ inget om hur en lyckas i livet eller om en kommer begå brott eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Knappast någon som vi dras med i det här. Folk är störda om något händer ger de sig på vem som helst. Förr i tiden slogs 10-15 % av alla ihjäl och det innebär att det var väldigt vanligt förekommande med mördare bland resten. Människors primitiva beteenden kommer omedelbart fram. Jag själv har varit ensam o många år, sedan på grund av skitbeteenden som helt enkelt fått mig att klippa banden och min resa in i ett helvete började med att folk började uppträda extremt illa pga våldsbrott (det var innan invandrare fått in vanan på offentliga attacker). Jag var helt oskyldig och hade inte minsta med saken att göra och i kontexten av att jag dessutom förföljts av en galning från platsen veckan innan. PTSD bröt ut kraftigt och det hade aldrig skett om inte folk uppträtt som psykfall baserat på att jag rörde mig ensam och var vit (jag hade brutit med folk och ägnade mig åt självstudier för att jag ämnade studera upp betyg och komma ifrån missbruksvärlden på grund av att folk är så oberäkneligt ma och våldsamma).

De droppar av för att människor är störda och kan ge sig på dem. Folk har börjat ha attityd här igen för att jag antagligen skrivit här och sedan olika indicier. Neandertalargener plus att de är lågt begåvade. Snittet ligger på 100 och det är inte högt... Läste att pappan håller på och hotas och hans nummer sprids förutom att alla invandrare sitter och är offer för att gärningsmannen är vit. Antirasismen är livsfarlig. De känner väl sig berättigade att attackera pappan. Men jag vet inte varför så många invandrare börjar gilla hans bilder. Kan det vara att de på ett väldigt konstigt vis tar avstånd från hatet mot pappan. Sympati för någon precis som många av oss kan känna även när någon är galen, eller kanske för att de är det och borde stoppats långt innan.
Citera
2022-03-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Det gäller inte bara invandrare. Det gäller generellt för alla som sympatiserar med woke-kulturen inom den nya identitetsvänstern. De ser alltid sig själva som förfördelade och förtryckta. De förväntar sig alltid att någon annan ska ge dem allt de pekar på gratis. Alla som säger emot dem är onda rasister, sexister, kapitalister, whatever… och de anser att alla som känner sig förtryckta har rätt att mörda sina ”förtryckare”.

Fege Fabian är ett typexempel på woke-vänstern. De dumma lärarna har sagt emot honom, ställt krav på honom, gett honom lägre betyg än han hade förväntat sig, osv. och därför hatar han dem. Och nu har han mördat två av sina ”förtryckare” för att de kränkt honom.

Välkommen till woke-vänsterns Sverige.
Lite för tidigt att dra säkra slutsatser om hans motiv. Du har angett ett plausibelt scenario, men om han hade ett akut psykotiskt tillstånd är det inte säkert att han hade något rationellt skäl för det massiva övervåld han begick. Försvararen uppger själv att hans förklaring är väldigt krystad och det verkar som att han nu har ”vaknat upp” ur sitt tillstånd och förstår vad han har gjort och ångrar sig. Summa summarum, det är inte säkert att det ens fanns ett motiv annat än i hans förvridna bild av tillståndet. Vi får se vad FUP säger.
Citera
2022-03-23, 07:43
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Vore väldigt intressant att höra fler ev infallsvinklar med anledning av covid och distansstudier. Framför allt kopplat till ev. autism-spektrum. Rutiner som bryts, isolering, osv. Några spekulationer?

Nä,. vi har nog med andra långsökta, värdelösa och helt efterblivna spekulationer i tråden redan.
Citera
2022-03-23, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Har man höga skolresultat ihop med svåra diagnoser så hamnar man lite mellan stolarna. Så är det nog.

Svårt att förklara bort att man larmat flertalet gånger, rektorn är väl informerad. Svårt att veta exakt vad som larmats om men som du säger "indikationer på skolattentat". I mitt tycke så borde det vara villkorslöst direkt nedstängning av arbetsplats och avstängd elev för att säkra arbetsplatsen.
Jag hade stängt av arbetsplatsen direkt om jag va chef eller skyddsombud om jag fick indikationer på attentat mot min arbetsplats. Direkt också.

Fick någon indikationer på attentat?
Eller fick de indikationer på att en elev var aggressiv. Och skall en alltid stänga ner alla platser där någon är aggressiv?
Citera
2022-03-23, 07:49
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Han ska alltså ha uppmärksammats för ”avvikande” beteende redan i 8-årsåldern.

Av beskrivningarna i åtminstone AB så verkar det definitivt röra sig om något i autism-spektrat. Det i sig gör ingen mördare, så eventuellt finns det fler diagnoser.

Eller så är han en av de friska människor som dödar kalkylerat. Men det har jag mycket svårt att tro iom allt som hittills framkommit.
Citera
2022-03-23, 07:57
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Hat som byggts upp under många års tid kan sluta så här. Denna kille har förmodligen kännt sig missförstådd av lärare sedan dag 1 i skolan. Skolan är inte bra på individer med autistiska drag och problem. De blir ofta förbisedda/missförstådda och fel bemötta, just i skolmiljö. Något har fått bägaren att rinna över, som gjort att just dessa 2 lärare faller offer, för ett obeskrivligt/sjukligt hat.
Citera
2022-03-23, 08:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja inte har han brukat några större mängder roids.

Han ser ut som en vanligt gymnisse som precis börjat träna.

Tekniken är bedrövlig.

Däremot talar ju budskapet på Instagram (bilder och texter) om vad som väntar.
Uteblivna gains innebär inte att man inte går på kur. Man ska ju lyfta och käka också. Förövrigt blir du helt körd i huvudet om du trycker testo och inte sköter träningen.
Citera
2022-03-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Lite Breivikstil att göra något så idiotiskt och sedan bara tillkännage sig. Solklart autist/aspergerfall.

Varför är det solklart asperger/autism fall?

För att det stämmer in på din fördomar om autism/aspergers?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Advokaten vill inte gå in på eventuella kopplingar till kvinnorna. Enligt honom rör det sig om ett ”svårfångat motiv”.
Han har väl svårt att kommunicera vad han känner. Finns det inga experter som kan lirka ut vad en autistisk/aspergare tycker/tänker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Det gäller inte bara invandrare. Det gäller generellt för alla som sympatiserar med woke-kulturen inom den nya identitetsvänstern. De ser alltid sig själva som förfördelade och förtryckta. De förväntar sig alltid att någon annan ska ge dem allt de pekar på gratis. Alla som säger emot dem är onda rasister, sexister, kapitalister, whatever… och de anser att alla som känner sig förtryckta har rätt att mörda sina ”förtryckare”.

Fege Fabian är ett typexempel på woke-vänstern. De dumma lärarna har sagt emot honom, ställt krav på honom, gett honom lägre betyg än han hade förväntat sig, osv. och därför hatar han dem. Och nu har han mördat två av sina ”förtryckare” för att de kränkt honom.

Välkommen till woke-vänsterns Sverige.

Tvärtom. Här har vi en högerradikaliserad dampunge som fått höra att det är okej att mörda ifall man blir arg nog av att se mörkhyade personer. Högerns triggerproblem visar sig om och om igen, framförallt i våld mot främlingar på skolor.

Svärdanton, Mongot i Eslöv, Eslövs Mongokompis och nu det här svenska stjärnskottet. Att utrota den farliga högerideologi som radikaliserar dessa unga män till att kasta bort livet och sedan skyller det på vänstern, invandrare, ja vad man kan komma på för kompis Molgan att skylla på helt enkelt, är nog för det bästa för vårat svenska samhälle.

Tänk att vara så svagfungerande att man tror att någon mördar massa människor för att någon var lite för woke men att inte förstå att upprepad white genocide propaganda har skadliga effekter. Varje skolattack utförs av samma sorts person: Alltid online vitis med kränkthetskomplex som blivit radikaliserad av flashbackmongon utan jobb eller narkomaner från diverse vitmaktrörelser.
Citera
2022-03-23, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Ingen i offentlig ställning kommer ställa sig de riktiga frågorna:

Varför mår så många psyskiskt dåligt idag jämfört mot för säg 50 år sedan?

Varför var denna typ av attentat inte ens på världskartan tidigare?

Hade GM kontakt med sin far eller motsvarande manlig vårdnadshavare?

Var GM uppfostrad av ensamstående mamma?

Har GM dumpats 50 timmar i veckan på kommunalt dagis pga föräldrarna var tvungna rent ekonomiskt?

Givetvis finns det ingen som ställer dessa frågor för då blir man tvungen att gräva lite djupare och se att det faktiskt kan ligga faktorer bakom som man inte gillar, kanske t.om saker som hotar ens egen makt och levebröd. Det enda som kommer ske är att de beklagar sig över "hårt samhällsklimat" och sedan ör det tillbaka till att driva feministiska jämställdhetsprojekt och klimatarbete. Givetvis kommer det vara någon form av "dålig maskulinitet" som var orsaken. I själva fallet var orsaken snarare brist på maskiäulinitet.

Han står skriven på samma adress som en man som är 48 år och heter samma efternamn så det gissar jag är pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in