Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Det är mycket svårt för en ung person att få hjälp i Malmö. I alla fall riktig hjälp. De har något som kallas första linjen där man kan gå i gruppsamtal en kortare period, pga väntetiderna till BUP är så långa. Nu är han om det är rätt person 18, dvs i skiftet mellan BUP och vuxenpsykiatrin, där patienter ofta tappas bort, eller får vänta ytterligare, inte sällan får riktigt dålig vård.
Jag skulle kunna tippa på att han blivit deprimerad under vintern, sedan blivit medicinerad av någon som inte vet vad den sysslar med och har blivit sjukare utan att någon haft koll. Anhöriga kan försöka hur mycket som helst, efter att en person fyllt 18 så anses familjen mest vara en besvärlig faktor.
Jag har sett skiten på nära håll så jag vet precis vad du talar om.
Hela den där grejen med "första linjen" är en enda stor larmsignal att systemet redan har kollapsat.
Det är inte svårt att analysera och verifiera de bakomliggande orsakerna till denna kollaps och det ökande antalet brott och mord av denna typ. Massiv invandring av krigsskadade analfabeter, friska vuxna män som sätter i system att utnyttja välfärdssystemet med låtsassjukdomar som genererar enorma inkomster för hela kebabklanen med assistensersättning och eviga sjukskrivningar i ett extrem parasit-utsugning av svensk välfärd.
Finns inte en chans i helvete att psykiatri, vård eller resurser till unga svenskar som drabbas, inte ens när katastrofen är framme och små barns föräldrar dör. Det görs ibland panikinsatser som ofta blir helt felriktade utan uppfölnjning.
Har bekanta som hamnat i kafkaprocesser där myndigeternas hantering innebär att privatpersoner inte har några rättigheter alls och den självklara hjälp som borde finnas inte existerar över huvud taget, hur mycket svenska folket än betalar i skatt så används istället pengarna till att jävlas med svenska folket på diverse olika sätt. Även det ofta ett resultat av att myndigheter kvoterar in imvandrarklaner som endast bryr sig om den egna klanen och skiter i svenskars behov eftersom de kommer från en kultur så långt från alla människors lika värde man kan komma och extrem korruption är självklar.
Kan låta som om jag överdriver, men jag har sett detta på nära håll och det finns gott om exempel och tydliga tecken på var utvecklingen är på väg.
Malmö kryllar av skattefinansierade assistensbolag och liknande drivna av invandrare som dränerar sverige på välfärdsresurser på alla plan. De har även delvis granskats av SVT.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/assistansbolag-fick-14-miljoner-fran-forsakringskassan-men-nastan-inga-assistenter-jobbade
Allt detta går som en röd tråd genom det svenska samhällets förfall, och när ett politiskt parti försöker uppmärksamma de bakomliggande orsakerna, då beskylls resultatet av hela problemet att det skulle bero på att någon har uttryckt
sympatier med detta parti.