2022-03-23, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Ok jag är ingen expert på SSRI men det är världens vanligaste medicin mot ångest. Som hundratusentals svenskar blir ordinerade med varje år. Oftast i tillfälliga perioder i livet. De flesta mår bättre av det och kan få en meningsfull tillvaro tack vare SSRI. Utan SSRI tror jag att vi hade haft betydligt fler olyckliga människor i våra skolor och i samhället i stort.

Allra vanligast är väl SSRI mot depression? (Ångest finns en hoper andra meds mot också).

Just när man börjar (eller slutar) med SSSRI kan man tillfälligt må sämre.

Men finns nog andra mediciner och andra preparat som kan ställa till det värre än just SSRI.

Rohypnol, kanske?
Citera
2022-03-23, 04:06
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Fan vad han måste ångrat sig , fett onödigt
Verkligen, snacka om att inte ha lärt sig något av historien, det har man ju hört, att det va en exakt likadan händelse som skapade Hitler..
Citera
2022-03-23, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är mycket svårt för en ung person att få hjälp i Malmö. I alla fall riktig hjälp. De har något som kallas första linjen där man kan gå i gruppsamtal en kortare period, pga väntetiderna till BUP är så långa. Nu är han om det är rätt person 18, dvs i skiftet mellan BUP och vuxenpsykiatrin, där patienter ofta tappas bort, eller får vänta ytterligare, inte sällan får riktigt dålig vård.

Jag skulle kunna tippa på att han blivit deprimerad under vintern, sedan blivit medicinerad av någon som inte vet vad den sysslar med och har blivit sjukare utan att någon haft koll. Anhöriga kan försöka hur mycket som helst, efter att en person fyllt 18 så anses familjen mest vara en besvärlig faktor.
Jag har sett skiten på nära håll så jag vet precis vad du talar om.

Hela den där grejen med "första linjen" är en enda stor larmsignal att systemet redan har kollapsat.

Det är inte svårt att analysera och verifiera de bakomliggande orsakerna till denna kollaps och det ökande antalet brott och mord av denna typ. Massiv invandring av krigsskadade analfabeter, friska vuxna män som sätter i system att utnyttja välfärdssystemet med låtsassjukdomar som genererar enorma inkomster för hela kebabklanen med assistensersättning och eviga sjukskrivningar i ett extrem parasit-utsugning av svensk välfärd.

Finns inte en chans i helvete att psykiatri, vård eller resurser till unga svenskar som drabbas, inte ens när katastrofen är framme och små barns föräldrar dör. Det görs ibland panikinsatser som ofta blir helt felriktade utan uppfölnjning.

Har bekanta som hamnat i kafkaprocesser där myndigeternas hantering innebär att privatpersoner inte har några rättigheter alls och den självklara hjälp som borde finnas inte existerar över huvud taget, hur mycket svenska folket än betalar i skatt så används istället pengarna till att jävlas med svenska folket på diverse olika sätt. Även det ofta ett resultat av att myndigheter kvoterar in imvandrarklaner som endast bryr sig om den egna klanen och skiter i svenskars behov eftersom de kommer från en kultur så långt från alla människors lika värde man kan komma och extrem korruption är självklar.

Kan låta som om jag överdriver, men jag har sett detta på nära håll och det finns gott om exempel och tydliga tecken på var utvecklingen är på väg.

Malmö kryllar av skattefinansierade assistensbolag och liknande drivna av invandrare som dränerar sverige på välfärdsresurser på alla plan. De har även delvis granskats av SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/assistansbolag-fick-14-miljoner-fran-forsakringskassan-men-nastan-inga-assistenter-jobbade

Allt detta går som en röd tråd genom det svenska samhällets förfall, och när ett politiskt parti försöker uppmärksamma de bakomliggande orsakerna, då beskylls resultatet av hela problemet att det skulle bero på att någon har uttryckt sympatier med detta parti.
Citera
2022-03-23, 05:03
Medlem
"Flera gånger slog skolpersonalen larm om 18-åringens märkliga beteende – som antydde att det fanns risk för ett skolattentat".

Skolans larm för ett år sedan: oroades för skolattentat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G4Rwz/skolattacken-pa-malmo-latin-larmade-for-ett-ar-sedan

Varför fick han gå på lektionerna????
Vafan händer!?
Senast redigerad av SpaceBase 2022-03-23 kl. 05:09.
Citera
2022-03-23, 06:06
Medlem
Ser att ni pratar om psykisk sjukdom och hur dålig psykvården är och allt hade kunnat förhindras om killen fått hjälp innan....Så antar killen är etniskt svensk och inte en invandrare.
Då hade det talats om religion/kultur/etnicitet.

Jag undrar om ni ser hyckleriet själva men låtsas som ni inte ser det eller om ni faktiskt är så blinda på riktigt?
Citera
2022-03-23, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
"Flera gånger slog skolpersonalen larm om 18-åringens märkliga beteende – som antydde att det fanns risk för ett skolattentat".

Skolans larm för ett år sedan: oroades för skolattentat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G4Rwz/skolattacken-pa-malmo-latin-larmade-for-ett-ar-sedan

Varför fick han gå på lektionerna????
Vafan händer!?

Ja, intressant men skrämmande läsning.

Skolan kan inte säga som Löfven: "vi såg det inte komma."

Fan, många i ledande ställning på Malmö Latin har varit försumliga i sin tjänsteutövning. Försumlighet i sitt jobb är en bagatell. Tjänsteansvar togs bort.

Fler copycats kommer komma. Det sitter många vilsna ungdomar runt om i landet.

Som hivnegativ ovan, så ingående beskriver problematiken blir man mörkrädd. Det finns ett gigantiskt svart hål dit statens bidrag och bedrägerier drar till sig miljarders miljarder. Vi sitter som passiva ovetande fån och blir grundlurade. Vår flata, tillåtande och flummiga statsapparat är hopplöst utnyttjat. Sönderknullad.
Citera
2022-03-23, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Varningen för starka bilder( hennes ansikte är helt blodigt)
https://youtu.be/2jmaTLSMZRs
Endast fem snutbilar. Videon visar inte starka bilder.
Citera
2022-03-23, 06:13
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, intressant men skrämmande läsning.

Skolan kan inte säga som Löfven: "vi såg det inte komma."

Fan, många i ledande ställning på Malmö Latin har varit försumliga i sin tjänsteutövning. Försumlighet i sitt jobb är en bagatell. Tjänsteansvar togs bort.

Fler copycats kommer komma. Det sitter många vilsna ungdomar runt om i landet.

Som hivnegativ ovan, så ingående beskriver problematiken blir man mörkrädd. Det finns ett gigantiskt svart hål dit statens bidrag och bedrägerier drar till sig miljarders miljarder. Vi sitter som passiva ovetande fån och blir grundlurade. Vår flata, tillåtande och flummiga statsapparat är hopplöst utnyttjat. Sönderknullad.
Tror du inte en slapp vuxenvärld och för mycket skärmtid skapat mycket? Jag ser klipp på barn som är knappt ett år fyllda men som tar föräldrarnas mobiler och navigerar sig in och genom appar på vis som är häpnadsväckande illavarslande.
Citera
2022-03-23, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RBR
Psykisk sjukdom i sig är INTE problemet!
Problemet är vad SSRI gör med individen!

Mycket mäktiga krafter gör allt för att mörka detta!
SSRI gör inte folk till känslokalla bestar som till exempel rohypnol gör. SSRI skapar i "lyckade fall" ett tunt rosaskimrande filter mot verkligheten men ofta fungerar placebo lika bra/dåligt. Men det finns gott om annan potent psykofarmaka som kan ställa till oreda innanför pannbenet.
Citera
2022-03-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizter
Hur kan det gå så illa för en 18-åring utan att någon gör något….?
Så hemskt det han gjort… han måste ha mått så dåligt så länge.
Är detta ironi eller är du så radikalfeministiskt genomindoktrinerat idiotiskt naiv som texten tyder på?
Citera
2022-03-23, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Tror du inte en slapp vuxenvärld och för mycket skärmtid skapat mycket? Jag ser klipp på barn som är knappt ett år fyllda men som tar föräldrarnas mobiler och navigerar sig in och genom appar på vis som är häpnadsväckande illavarslande.

För barn som mår dåligt kvittar det lika. Föräldrar försöker få hjälp och stöd på BUP och på andra håll. Väntetiderna är förfärliga.

Har läst hur många hopplösa föräldrar vittnar om hur hjälpen inte fås. Ungdomar med psykisk ohälsa ökar tydligen dramatiskt.

Sen ger jag dig rätt i det att skärmtid en på alla sociala medier skapar en osund och mobbande tillvara för många.

Gissar att vare sig du eller jag kan Påverka att dagens psykiska ohälsa bland barn bara ökar.
Citera
2022-03-23, 06:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likeashadow
Fab*an v*dar *=i på Instagram

Ja inte har han brukat några större mängder roids.

Han ser ut som en vanligt gymnisse som precis börjat träna.

Tekniken är bedrövlig.

Däremot talar ju budskapet på Instagram (bilder och texter) om vad som väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in