2022-03-23, 00:29
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Ojoj

Ryssland går in med medeltiden i Mauripol nu.

Detta kommer bli så jävla jobbigt för Sverige. Vi kommer få ta emot 5k per dygn under våren.

Kan bli systemhotande för vårt land..

Varför gör inte vår skånska fitta till utrikesminister mer för att fixa fred.

Säger som Thåström, är det fred vi vill ha..

Eller vi kanske vill ha "der totale krieg".

Känns som du missuppfattat meningen med låten "Fred (till Melanie)"
Senast redigerad av sinistral 2022-03-23 kl. 00:33.
Citera
2022-03-23, 00:29
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Anledningen till att UKR då var NS approved hade inget med det politiska systemet att göra. Det var rent rasligt. Och jag höll med om det.

Bara för att förtydliga, det gör inte jag.

Citat:
Att juden har börjat närma sig väst och NATO såg vi många var ett problem, men att byta fot till en värre regim är knappast vettigt. Särskilt inte i form av en invasion.

Då har man bara givit upp sina ideal i hopp om att något kanske blir bättre med sämre ledarskap

Tur för oss andra att nazister och liknande drägg inte är särskilt vettiga då då.
Citera
2022-03-23, 00:30
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Putin måste uppfatta Biden och Nato som riktiga ynkryggar. Fattar inte hur ryssarna med ett hånleende gång på gång kan hota med massförstörelsevapen utan att få någon ordentlig motreaktion.

Varför går Biden ut och säger att NATO absolut INTE tänker blanda sig i? Kan Putin använda kemvapen och kärnvapen i Ukraina utan att riskera att västvärlden blandar sig i militärt? Någonstans borde man tydligt dra gränsen för var ryssarna får göra.

Hatade Trump, men han hade knappast krökt rygg på samma sätt som Biden&co gör nu. Han var ett osäkerhetsmoment som ingen visste riktigt vad han kunde hitta på.

Rätta mig om jag har fel men visst har NATO sagt att om Ryssland använder kemiska vapen eller kärnvapen i Ukraina så kommer dom att agera militärt?
Citera
2022-03-23, 00:31
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Staden är förstörd och alla har flytt eller blivit dödade. Av Azov finns nog inget kvar då ryzzarna har använt termobariska bomber. Staden var ungefär lika stor som Göteborg och alla som bodde där är nu hemlösa och på flykt. Det kommer att ta lång tid att återuppbygga staden.

Civilbefolkningen kidnappas av ryssarna och förs till koncentrationsläger i Ryssland.

Så har folk skickats till Sibirien också.
Citera
2022-03-23, 00:31
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Hur kan ett så oerhört svagt Ryssland med stridskraft från 80-talet göra Grottköping av en stad o Göteborgs storlek? Obegripligt.

Skjuter man 50 raketer och terror bombar var 5e min dygnet runt så går det var ju även något militär lyckades med redan för hundra år sedan så varför skulle det inte gå med 40 år gammal teknik.
Citera
2022-03-23, 00:32
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Putin måste uppfatta Biden och Nato som riktiga ynkryggar. Fattar inte hur ryssarna med ett hånleende gång på gång kan hota med massförstörelsevapen utan att få någon ordentlig motreaktion.

Varför går Biden ut och säger att NATO absolut INTE tänker blanda sig i? Kan Putin använda kemvapen och kärnvapen i Ukraina utan att riskera att västvärlden blandar sig i militärt? Någonstans borde man tydligt dra gränsen för vad ryssarna får göra.

Hatade Trump, men han hade knappast krökt rygg på samma sätt som Biden&co gör nu. Han var ett osäkerhetsmoment som ingen visste riktigt vad han kunde hitta på.

Jag tror mycket har att göra med Bidens tid som VP under Obama. Jag är rätt säker på att Obama sa att om Assad använde kemvapen så var det en "röd linje". Sen gjorde ju Assad det och ingenting hände. Rädslan är väl då att om Biden hade markerat en röd linje hade Putin gått över den direkt både för att visa att han inte böjer sig för USA samt att möjligtvis syna hans bluff om det nu var det likt Obamas.
Citera
2022-03-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Köp en map. Du fortfarande inte hittar var Donetsk ligger.
Google Translate verkar ha problem ikväll igen
Citera
2022-03-23, 00:34
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ännu mer obegripligt är att ledare som Macron och Schultz står bredvid och låter detta ske i realtid.

De två ynkryggar till ledare vars länder och företag fortfarande gör affärer med ryssen Båda två bör skämmas som finansierar Rysslands anfallskrig pp Ukraina.
Citera
2022-03-23, 00:35
Medlem
Mardolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Rätta mig om jag har fel men visst har NATO sagt att om Ryssland använder kemiska vapen eller kärnvapen i Ukraina så kommer dom att agera militärt?

Det har jag inte hört något om. Gjorde de det i idag eller?

Enda jag har hört är att artikel 5 gäller. Men så länge Putin håller sig inom Ukraina har han inget att frukta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Här är dagens uppdateringar om läget, denna person har mer trovärdighet än någon på Flashback.

https://www.tiktok.com/@cpscott15/video/7078063834879085867?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1

Kan vara bra att jämföra olika analyser med varandra så jag bidrar med War in Ukraine på youtube.

https://www.youtube.com/channel/UCP2QApi8G2TKc8NZmeDWSUg
Citera
Medlem
Citat:

Varför gör inte vår skånska fitta till utrikesminister mer för att fixa fred.

Säger som Thåström, är det fred vi vill ha..

Eller vi kanske vill ha "der totale krieg".

Eftersom Sverige inte är en stridande part har vår utrikesminister ganska begränsade möjligheter att "fixa fred".
Egentligen är det enda vi kan göra att skicka mer militärt bistånd tills Ukraina kan tvinga ryssen till fred.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Köp en map. Du fortfarande inte hittar var Donetsk ligger.

Karta bäjbi

Nu råkar det vara så att jag har varit bekant med en människa från Luhansk-Millerovo och känner till geografin ganska bra.

Medan du funderar över var olika städer finns fortsätter Ryssland att mörda ukrainare.

Och du mår bra av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in