Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Det jag med få ord försökte förklara är att de är så motiverade som de behöver vara. Även om de inte är lika hjärntvättade som amerikanare. För de vet att det är ett bvroderfolk. Vilket är anledningen till att de är fåörsiktiga och tar sig tid. De omrinagar städer och försöker ge civila möjligheten att evakuera. Men ofta tvingar ukrainska militärer och befälhavare dem att vara kvar. Och jag kan se en hel del som blir dömda för detta då Ryssland tagit kontroll.
Jag vet inte..
Tror att detta krig kommer att gå i en period nu då inte så mycket sker pga av vårväder. Ryssarna kommer att börja gräva ner sig och vänta på förstärkningar (samt bombningar och belägring utav städer). De är rejält utslitna nu. Samtidigt kommer att Ukraina göra lokala motoffensiver. Hur det slutar vet vi inte..
Putins hopp är få
stora förstärkningar tills marken börjar bli fast, och att kunna skydda logistiken. Då måste han dock förändra budskapet.., då är det inte längre än "special operation"..
Ett
helt övertagande utav Ukraina tror jag är uteslutet, men han kan göra mycket, mycket skada..