2022-03-22, 17:54
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Är ju LÅNGT från att vara sakkunnig men kan aldrig tänka mig att en endaste SD-anhängare går direkt till V eller att det är deras strategi att stjäla SD's röster.

Kan förstå om man man går från S/C/Mp till V men inte ifrån andra partier.

Tror SD tappar röster direkt till M och lite till S.
Jag har ju iofs gått över till AfS från SD efter många år.
Men om V implementerarade politik som tilltalade mig skulle jag kunna tänka mig att rösta på dom.
Swexit, nej till NATO, asylstopp, återvandring, dränera träsket, politiker/tjänstemannaansvar värt namnet, bygg nya gen 4 kärnkraftverk osv.
Citera
2022-03-22, 21:58
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag har ju iofs gått över till AfS från SD efter många år.
Men om V implementerarade politik som tilltalade mig skulle jag kunna tänka mig att rösta på dom.
Swexit, nej till NATO, asylstopp, återvandring, dränera träsket, politiker/tjänstemannaansvar värt namnet, bygg nya gen 4 kärnkraftverk osv.

Hahaha, kul inlägg.
Citera
2022-03-22, 22:15
Medlem
Sverigedemokraterna tappar nu väljare till framför allt Socialdemokraterna samt Moderaterna. Vi ser ett tydligt tapp för partiet efter att Jimmie inte kunde välja mellan Putin och Biden, vilket måste anses vara en av de värsta politiska skandalerna i svensk modern historia. Oavsett vad man tycker om frågan så måste icke-svaret ses som patetiskt när diktatorn Putin invaderade Ukraina en vecka efter att Jimmie inte kunde välja mellan en diktator och en demokratisk vald amerikansk president.

Magdalena går från klarhet till klarhet är svenskarnas statsministerkandidat utan någon som helst konkurrens. Det är faktiskt rätt pinsamt och se Ulf och Jimmie försöka mäta sig med henne. Hon är i en klass för sig när det gäller ledarskap, skicklighet och stabilitet. Jag tror att de blåbruna blockets väljare önskar att de hade en lika självklar statsministerkandidat. Sossarna är väldigt glada över partiledarbytet och det måste man faktiskt ge dem.
Citera
2022-03-22, 22:29
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Hahaha, kul inlägg.
Jag är helt allvarlig. Jag vet att du är en vänsterliberal pk-skadad wokeie.
Men hade du makten och viljan att införa det jag vill ha så hade jag röstat på dig.

Folk måste sluta rösta på känslor, utseende och annat irrelevant.
Rösta på realpolitik.
Citera
2022-03-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tycker det verkar som att Nooshi försöker göra V till ett traditionellt vänsterparti och släppa miljö, feminism, invandring och allt det som varit Vänsterpartiet sedan Gudrun Schyman tog över, fast motståndet inifrån tycks bastant.

Men om MP åker ur och Nooshi lyckas med sin transformering av partiet så tror jag S,V och C kan bli en stark koalition som det kan bli svårt eller rent av omöjligt för ett splittrat högerblock att detronisera.

Bara ett litet problem. C och V tillsammans är en ganska omöjlig sits. Kom ihåg att regeringen körde hårt under nästan två mandatperioder på att V hellre la sig platt fall för att stoppa SD och då körde politik som C, L, MP och S samsades om.

I samma ögonblick som V sa att nu är vi inte en dörrmatta längre utan vi vill också få med ett ord i laget om ni ska få vårat stöd, då slängde Stefan Löfvén in handduken och gav upp.

Sedan dess har Magda blivit statsminister och kör på en högerbudget vilket hon lär göra även efter våren och fram till valet och S kör numera som enparti-regering för att slippa att MP fuckar upp precis allting. Vi har också sett att C totalvägrar att samarbeta med V.

Inte bästa läget att bilda ett regeringsblock med C, L, MP, V och S.

Jag vet att L vill byta sida, men de har bråkar ju jättemycket internt om det så man kan inte vara säker som väljare.
Citera
2022-03-22, 22:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Sverigedemokraterna tappar nu väljare till framför allt Socialdemokraterna samt Moderaterna. Vi ser ett tydligt tapp för partiet efter att Jimmie inte kunde välja mellan Putin och Biden, vilket måste anses vara en av de värsta politiska skandalerna i svensk modern historia. Oavsett vad man tycker om frågan så måste icke-svaret ses som patetiskt när diktatorn Putin invaderade Ukraina en vecka efter att Jimmie inte kunde välja mellan en diktator och en demokratisk vald amerikansk president.
.
Du är ett skämt. Nu har du skrivit detta 200ggr på ett par veckor.
Alla vet att Löfven fick samma fråga och inte ville välja.
Frågan är bara en klickbaitfälla och det finns inget "rätt" svar.

SD trampar vatten då de delvis blev ett M 2.0 eller åtminstone uppfattas så av väljare. Detta i en process nu inne på det 7e året.

Men du är jättegullig som aktivist. Hur länge orkar du? 3 månader hittills, 3 till?
Har du betalt ända fram till valet?
Citera
2022-03-22, 22:46
Medlem
Citat:
Alla vet att Löfven fick samma fråga och inte ville välja.

Fake News återigen från dig. Du ljuger så mycket i dina inlägg. Stefan Löfven fick inte samma fråga, han fick Trump eller Putin. Han borde ha visserligen svarat Trump precis som Annie Lööf gjorde, men det var inte samma fråga och de flesta är överens om att de inte ens är jämförbart. Dessutom fick Jimmie frågan 1 vecka innan Putin invaderade Ukraina. De i sig är en skandal.

Ditt övriga inlägg säger mycket om hur besatt du är av oliktänkande. Klarar du inte av att någon tycker annorlunda i din Flashback-bubbla? Jobbigt.
Citera
2022-03-22, 22:47
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Bara ett litet problem. C och V tillsammans är en ganska omöjlig sits. Kom ihåg att regeringen körde hårt under nästan två mandatperioder på att V hellre la sig platt fall för att stoppa SD och då körde politik som C, L, MP och S samsades om.

I samma ögonblick som V sa att nu är vi inte en dörrmatta längre utan vi vill också få med ett ord i laget om ni ska få vårat stöd, då slängde Stefan Löfvén in handduken och gav upp.

Sedan dess har Magda blivit statsminister och kör på en högerbudget vilket hon lär göra även efter våren och fram till valet och S kör numera som enparti-regering för att slippa att MP fuckar upp precis allting. Vi har också sett att C totalvägrar att samarbeta med V.

Inte bästa läget att bilda ett regeringsblock med C, L, MP, V och S.

Jag vet att L vill byta sida, men de har bråkar ju jättemycket internt om det så man kan inte vara säker som väljare.

Absolut, för 20-30 år sedan.
Sjupartiet spelar teater. De är marionetter som gör som de blir tillsagda.
Att hålla SD ute triumfar precis allt.
V och C kan inte komma överens?
Citera
2022-03-22, 22:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Fake News återigen från dig. Du ljuger så mycket i dina inlägg. Stefan Löfven fick inte samma fråga, han fick Trump eller Putin. Han borde ha visserligen svarat Trump precis som Annie Lööf gjorde, men det var inte samma fråga och de flesta är överens om att de inte ens är jämförbart. Dessutom fick Jimmie frågan 1 vecka innan Putin invaderade Ukraina. De i sig är en skandal.

Ditt övriga inlägg säger mycket om hur besatt du är av oliktänkande. Klarar du inte av att någon tycker annorlunda i din Flashback-bubbla? Jobbigt.

Precis samma sak, tönt.

Jodå, men mitt förakt för idioti tar aldrig slut, aldrig.
Citera
2022-03-22, 22:56
Medlem
Citat:

Magdalena går från klarhet till klarhet är svenskarnas statsministerkandidat utan någon som helst konkurrens. Det är faktiskt rätt pinsamt och se Ulf och Jimmie försöka mäta sig med henne. Hon är i en klass för sig när det gäller ledarskap, skicklighet och stabilitet. Jag tror att de blåbruna blockets väljare önskar att de hade en lika självklar statsministerkandidat. Sossarna är väldigt glada över partiledarbytet och det måste man faktiskt ge dem.

De ligger fortfarande på allt mellan 20-18%. Det har ingenting att göra med intervjun i 30 minuter, för nån som röstar SD så är det tämligen okontroversiellt att inte välja mellan en rysk autokrat och en senildement liberal.

Vi har sett lika stor, om inte mer, variation både upp och ner i opinionen för sd under en längre tid.

De som har tappat ganska ordentligt har varit V, och vad det beror på är sannolikt att många V-väljare söker sig till S under rådande omständigheter, samt att en del försvann när de sa nej till vapen för Ukraina.
Läget mellan blocken har varit i princip oförändrat under många månader nu.
Citera
2022-03-22, 23:00
Medlem
Citat:

Det här visar ju hur partisk och oärlig du är;

” Stefan Löfven fick inte samma fråga, han fick Trump eller Putin. Han borde ha visserligen svarat Trump precis som Annie Lööf gjorde, men det var inte samma fråga och de flesta är överens om att de inte ens är jämförbart”

Om det inte var samma fråga- varför borde han isåfall ”egentligen” ha svarat Trump, som Lööf gjorde?
Citera
2022-03-22, 23:04
Medlem
Citat:
Jag är helt allvarlig. Jag vet att du är en vänsterliberal pk-skadad wokeie.
Men hade du makten och viljan att införa det jag vill ha så hade jag röstat på dig.

Folk måste sluta rösta på känslor, utseende och annat irrelevant.
Rösta på realpolitik.

Realpolitik är inte intressant för den här typen av människor; det ska kännas rätt, så att man för sina tjusiga omgivning kan deklarera vilket moraliskt högdjur man själv är som tycker och tänker rätt.

Det är inte utfallet som är intressant för dessa människor- det är tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in