2022-03-22, 22:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Moralen hos amerikanska trupper mot Irak, Afganistan, Libyen, Syrien osv var däremot på topp. Var det för att de var hjärntvättade och att ryssarna inte är det? Eller tror vi oss veta hur deras moral är?

I denna tråd snackar vi ju om invasionen av Ukraina.., och inte jänkarna på andra ställen.

Nå väl. I jänkarnas arme (och väst) så har man en större frihet för underofficerare för egna initiativ på slagfältet (mera stelbent hos ryssarna).

Man tog även bättre hand om sina egna trupper, med mat och utrustning..

Träning.., man skickade inte ut råa rekryter ut i fält. Utan folk som fått utbildning..

Själva konflikten : Här skall ryssarna invadera sitt egna broderfolk ???

Detta är bara fyra snabba spontana punkter..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Och vad Peskov verkligen sa var att dom är beredda att använda kärnvapen om Rysslands existens skulle vara hotad. https://twitter.com/christogrozev/status/1506335351673085961

Vilket såklart är syftet med kärnvapen.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är mycket illavarslande.

Vad är det för färg på röken? De kanske väljer en ny påve i Moskva.
Citera
2022-03-22, 22:55
Medlem
Citat:
De som ser på CNN och läser Aftonbladet skrattar åt Ryssland. De som har koll kommer att frukta Ryssland, eftersom de visar att de lever upp till sitt ord. Ocvh att det kommer att kosta att testa dem om de kommer att leva upp till sitt ord.

Om man betänker att USA blev kvar 20 år i Vietnam och 20 år i Afghanistan så är detta kriget bara precis påbörjat. Det kan hålla på i flera år.
Hade Ryssland bara gått in och bombat sönder Kiev direkt hade de säkert fått mer bekymmer med NATO. Ryssland kommer köra på långsamt. Kriget kommer inte chocka folk. Tills slut blir det normalt. Precis som när USA höll på i Afghanistan. Nyheter kommer senare gå över till Klimatet och ny Vaccinering.

Aftonbladet vet inte hur kriget egentligen går. Och oavsett vad de får reda på så skriver de precis som de vill bara.
Citera
2022-03-22, 22:56
Medlem
När du hittar på lögner är argumenten i diskussionen oändliga, det är vad jag ser som pågår här. Ni kommer aldrig att nå en bra lösning på konversationerna, bara fortsätt slåss fram och tillbaka som krig på jorden men i textform. Jag vet att vi bara är vanliga medborgare men enligt min åsikt borde dessa samtal sedan nå den verkliga världen med våra handlingar.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-03-22 kl. 22:59.
Citera
2022-03-22, 22:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Starka länder utövar makt mot mindre gränsländer. Geopolitik. En realitet som dagens ungdomar kan ha svårt för när mån kan vara kvinnor osv, dvs verkligheten är vad man tycker att den borde vara.

Så ja, Finland, Sverige, Österrike osv är neutrala. Goepolitik. Och Ryssland krävde att även Ukraina skulle vara neutrala. Men de var redo att offrra oändligt många för att slippa vara som Sverige och Österrike. Har naturligtvis inget att göra med att man har gjort bl a Biden och Clinton oändligt rika utan anledning.

Geopolitik är ingen naturlag. Jalta dog för 30 år sedan.
Citera
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Vilket såklart är syftet med kärnvapen.

Kärnvapen anses främst vara ett politiskt vapen, verka i avskräckande syfte. Det finns ingen vinnare i ett kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Hur vet du allt detta?

Jag såg en video på ryska fallskärms trupper i hostmel airport, jag såg sedan en video där dessa trupper låglivlösa med UA soldater gå bredvid dom. När detta utspelade sig såg man videos på ryska soldater som hade invaderat Ukraina men inte var i närheten av hostmel airport. Sen använder jag min (begränsad ) kunskap och slog ihop två och två. Det kanske finns andra anledningar som att dom där fallskärmstrupperna hade knullat Putins fru och han ville skicka dom till en säker död, men jag ser det mer troligt att planen var att ta viktigt platser runt Kiev med fallskärmstrupper ( jag kan gå in på varför flygplatser är viktiga om du vill) . Man skickar inte fallskärmstrupper om man inte har en plan på att linka upp dom med en vanlig arme då fallskärmstrupper oftast bara är infatari och har svårt att håla mot en regelrätt arme med tanks artilleri osv.
Citera
2022-03-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I denna tråd snackar vi ju om invasionen av Ukraina.., och inte jänkarna på andra ställen.

Nå väl. I jänkarnas arme (och väst) så har man en större frihet för underofficerare för egna initiativ på slagfältet (mera stelbent hos ryssarna).

Man tog även bättre hand om sina egna trupper, med mat och utrustning..

Träning.., man skickade inte ut råa rekryter ut i fält. Utan folk som fått utbildning..

Själva konflikten : Här skall ryssarna invadera sitt egna broderfolk ???

Detta är bara fyra snabba spontana punkter..
Det jag med få ord försökte förklara är att de är så motiverade som de behöver vara. Även om de inte är lika hjärntvättade som amerikanare. För de vet att det är ett bvroderfolk. Vilket är anledningen till att de är fåörsiktiga och tar sig tid. De omrinagar städer och försöker ge civila möjligheten att evakuera. Men ofta tvingar ukrainska militärer och befälhavare dem att vara kvar. Och jag kan se en hel del som blir dömda för detta då Ryssland tagit kontroll.
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Humanitär hjälp i form av mat och kläder visade sig vara vapen till Ukraina som skulle transporteras med civilflyg. Nu protesterar 2000 människor och fackliga medlemmar i Italien mot vapen sändningen till Ukraina.

https://www.globaltimes.cn/page/202203/1256446.shtml

Alltid lika roligt när någon som påstår att något har hänt i Italien måste hitta en artikel i Kina som bevis på att det har hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Hur vet du allt detta?

Jag såg en video på ryska fallskärms trupper i hostmel airport, jag såg sedan en video där dessa trupper låglivlösa med UA soldater gå bredvid dom. När detta utspelade sig såg man videos på ryska soldater som hade invaderat Ukraina men inte var i närheten av hostmel airport. Sen använder jag min (begränsad ) kunskap och slog ihop två och två. Det kanske finns andra anledningar som att dom där fallskärmstrupperna hade knullat Putins fru och han ville skicka dom till en säker död, men jag ser det mer troligt att planen var att ta viktigt platser runt Kiev med fallskärmstrupper ( jag kan gå in på varför flygplatser är viktiga om du vill) . Man skickar inte fallskärmstrupper om man inte har en plan på att linka upp dom med en vanlig arme då fallskärmstrupper oftast bara är infanteri och har svårt att håla mot en regelrätt arme med tanks artilleri osv.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttlers vuxenblöjor pallar inte en sådan intensitet.
Zelensky skulle kunna komma överens med Putin angående nazisterna också. Det är bara lova Putin att förbjuda det nazistiska partiet, för det var dem han klagade på. Han erkände att även Ryssland har nazister men att de sitter inte på parlamentet. Undrar vad han skulle säga om SD och Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in