2022-03-22, 22:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Min spontana känsla är att GM var ute efter en person(dvs en lärare) och förmodligen den läraren som han tog först och sen råkade den andra illa ut också eftersom hon var i närheten. Så klart en gissning men det tycker jag verkar troligt då han inte verkade ge sig folk helt slumpmässigt. Vid "vanliga" skoldåd så är det lite mer slumpartat
Citera
2022-03-22, 22:32
Medlem
Vattenfyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Hela internet är en trollplats och hela samhället eftersom det kan vara personen du ser på mataffären, grannen eller även din egen anhörig som är ett roll. Skolpersonal, elever, lärare, psykvårdare, knarkare, pensionärer, kassapersonal och en massa andra. Om du inte utgår ifrån det faktum är du snarare naiv. Flashback är fullt av människor som visat vilka de är om de kan identifiera dig. Men precis som alla andra, är de lika enkla människor när de slår ihop ögonen på kvällen.

Men vi ser en mer framträdande bild av att det gemensamma dessa killar har är internet (tänk vad många kärringar och gubbskruttar och annan skit som då systematiskt matar dem med hatpropaganda) inte särskilt mycket annat än populärkulturens inflytande. I framtiden kommer de nog variera mer än standard mallen av vit,ensam, högerkille. Internets negativa inflytande över befolkningen är tydlig.

Jag ser att detta är systematiskt och köpt då jag sett detta i Corona och Ukrainatråden tidigare.
Det är användare som får betalt för att riva upp känslor och väcka opinion.

Jag fattar vad du menar men jag ser att detta är systematiskt mellan varven av annat trams som kommer från vanliga efterblivna användare som sitter på ett boende som exempelvis en viss Bellander.

Nu ska jag inte gå mera OT för då blir det bara skit.

Ont: Jag har jobbat på Malmö Latin tidigare.
Citera
2022-03-22, 22:33
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Therefore
Men olika användare namnger olika personer så vem fan har rätt. Sen får man väl vänta lite innan man ska leka typiskt svenne wannabe allvetare och diagnosticera.

Man behöver inte vara Einstein för att få veta mordoffrens namn.

Mer intressant, du skriver "typiskt svenne wannabe allvetare".

Säger rätt mycket om dig.

Inte en kompis till mig, tror jag.
Citera
2022-03-22, 22:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Killen hade affisch på Adolf Hitler. Är man vänsterextremist då?

Snöar det i helvetet också då eller?

Vilken kille och vilken källa?
Citera
2022-03-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
grabbar. normalt folk har inte allt det här insta och allt vad ni länkar till. det tillhör liksom inte vardagen för en äldre generation att fotografera oss och lägga ut sig på nätet. så det vore bra om någon kunde klippa ihop en sammansatsning med bilder och texter så man kan få en blick över det.
Du kan se hans få bilder på Insta ändå via länken, utan konto.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Schizofreni hos män brukar börja i hans ålder.

Sen är jag inte riktigt med på alla dina förkortningar. Man jag har sett en del bekanta, förr i tiden, som börjat kura ordentligt som blivit ganska personlighetsförändrade & hetsiga. Men inte helt psykotiska givetvis.

Schizofreni omfattar många olika sjukdomstillstånd t ex Delirium mm
Citera
Medlem
Är det ingen som kan citera från Sydsvenskan ? Ny artikel ute gällande denna svenska terrorist attacken
Citera
2022-03-22, 22:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Min spontana känsla är att GM var ute efter en person(dvs en lärare) och förmodligen den läraren som han tog först och sen råkade den andra illa ut också eftersom hon var i närheten. Så klart en gissning men det tycker jag verkar troligt då han inte verkade ge sig folk helt slumpmässigt. Vid "vanliga" skoldåd så är det lite mer slumpartat

Ja det är väl mest fastslaget nu? Han har sagt att han hatade dem. Då antar jag han syftar på de specifika offren.
Citera
2022-03-22, 22:39
Medlem
mazterkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaturre
Varför skriver en massa mongoloider kommentarer till honom på hans senaste inlägg? Han kan givetvis inte läsa vad som skrivs ifrån arresten.

Va heter han?
Citera
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Och jag har ställt frågan tidigare ikväll. Är det verifierat att han var ute efter de båda lärarna, eller bara den ena? Jag har inte fått något svar på det.

Likadant när det gäller ''incels'' och skolskjutningar/knivattacker, då är det snarare tjejer i deras egen ålder de hämnas på, inte 50-åringar.
Att dessutom ha ringt polisen själv efteråt kan tyda på att dådet, vad det än handlade om, var över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Redan glömt Anders Eklundfallet? Och Peder Madsen-fallet? Vad vill du ha sagt?
Ang. Wilma som du svarade om. Man kan nog säga att män som mördar sina fd och nuvarande kvinnor (oftast när kvinnan vill eller upplevs vilja/försöker lämna) är en helt egen kategori av vidriga mördare. Okej?
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2022-03-22 kl. 22:43.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Killen hade affisch på Adolf Hitler. Är man vänsterextremist då?

Snöar det i helvetet också då eller?

Det spelar väl ingen roll om han hade en affisch på Hitler, putin eller Madonna om inte dådet är kopplat till hans åsikter. Om en nazist dödar sin pappa för att han inte gillar honom så blir det inte per automatik en högerextremt dåd.

Jag har lite svårt just nu att se att han dödar en vad jag tror är en vit heterosexuell kristen kvinna av högerextrema skäl.

Många verkar dra någon märklig slutsats att bara för att man är extrem på något sätt så är dådet oavsett anledning höger/vänsterdåd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in