Citat:
Ursprungligen postat av
Biggedy
https://www.instagram.com/p/CZ4tdZVtkE6/
Kolla sista videon. 40 kg strikta bicepscurl. Det måste ju vara AAS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuli Kupferberg
Är det där strikta bicepscurl heter jag Biggedy.
Mina tankar går till anhöriga.
Jag vill inte spekulera för mycket utan att ha all konkret data, men...
Tittar man på hans teknik - Inte den bästa, om säger så -, förstår man att det krävs en del för att kunna bygga musklerna på den ringa tid som han gjort. Att AAS varit inblandat är inte helt uteslutet. Som ytterligare en faktor utöver någon form av psykisk ohälsa/störning (och SSRI/annan medicin?) i grunden. De flesta styrketränande, både i hans ålder och i alla åldrar (bara titta på folket på valfritt grym, utöver källargym), tränar inte tillräckligt effektivt för det resultatet.
Jag var visserligen större i hans ålder, utan att någonsin använt AAS, men hade en bättre teknik. Så jag vet också att AAS inte krävs för att nå resultatet. Men jag förstår också att de flesta som använder AAS inte blir våldsamma, bara den lilla del som inte är tillräckligt pålästa (eller blandar in alkohol/kokain i smeten) kring det.
En annan sak jag funderat kring (utan att ha läst hela tråden, den uppdateras för snabbt), är om det verkligen är verifierat att båda de avlidna var hans mål? Var det båda lärarna, eller bara den ena (och den andra bara råkade vara där), som var hans offer? Någon som vet?