2022-03-22, 20:52
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Verkligen omtanke till de anhöriga här❤️
Citera
2022-03-22, 20:53
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
https://www.instagram.com/p/CZ4tdZVtkE6/

Kolla sista videon. 40 kg strikta bicepscurl. Det måste ju vara AAS.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Är det där strikta bicepscurl heter jag Biggedy.

Mina tankar går till anhöriga.
Jag vill inte spekulera för mycket utan att ha all konkret data, men...

Tittar man på hans teknik - Inte den bästa, om säger så -, förstår man att det krävs en del för att kunna bygga musklerna på den ringa tid som han gjort. Att AAS varit inblandat är inte helt uteslutet. Som ytterligare en faktor utöver någon form av psykisk ohälsa/störning (och SSRI/annan medicin?) i grunden. De flesta styrketränande, både i hans ålder och i alla åldrar (bara titta på folket på valfritt grym, utöver källargym), tränar inte tillräckligt effektivt för det resultatet.

Jag var visserligen större i hans ålder, utan att någonsin använt AAS, men hade en bättre teknik. Så jag vet också att AAS inte krävs för att nå resultatet. Men jag förstår också att de flesta som använder AAS inte blir våldsamma, bara den lilla del som inte är tillräckligt pålästa (eller blandar in alkohol/kokain i smeten) kring det.

En annan sak jag funderat kring (utan att ha läst hela tråden, den uppdateras för snabbt), är om det verkligen är verifierat att båda de avlidna var hans mål? Var det båda lärarna, eller bara den ena (och den andra bara råkade vara där), som var hans offer? Någon som vet?
Senast redigerad av cogito.ergosum 2022-03-22 kl. 20:57.
Citera
2022-03-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Minskat sedan igår. Han hade 58 kontakter - relativt lågt det också. Säger en hel del.

Vad menar du med det?
Känner mig kränkt nu
Har inte mera än 25 vänner på fb men jag är inte introvert heller.
Citera
2022-03-22, 20:54
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfront
"Måndagens skolattack är den tredje i Skåne på drygt sex månader. Precis som gärningsmännen bakom skolattackerna i Kristianstad och Eslöv, har den gripna mördaren i Malmö postat nationalistiska och högerextrema inlägg på sociala medier. På dubbelmördarens Instagram har han postat flera teckningar och texter, bland annat en dystopisk text där samhället beskrivs som en apokalyptisk kollaps som slutar med att huvudpersonen tar livet av sig."

https://aktuelltfokus.se/skolmordaren-i-malmo-delade-hogerextrema-budskap-pa-sociala-medier/?fbclid=IwAR0O8OS0ZI3alXMdk8hSZ6K1EbCGN4xOIlhEpLJp Gb55Ss6lky56FWrzXzA
Då var vi där igen. Givetvis så tar de bara med de saker som gynnar deras slutsats. Men utelämnar att han (GM) någon annanstans uttalade stöd för AFA eller var nätkompis med hbtq-människor.
Citera
Medlem
[quote=Nihly|79608859]Han höll armen ned längs sidan som en vanlig person. Du verkar dock ha någon filt i huvudet.[/QUOTE Det
är gulligt att du tar din kollega i försvar!
Senast redigerad av Tryckvakt 2022-03-22 kl. 20:58.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Orkar inte läsa igenom tråden men min teori är att denna kille haft en psykisk sjukdom liggande latent i kroppen. När han började träna och insåg att man kan komma mycket längre med anabola steroider så triggade dessa igång en allvarlig psykisk störning. En kille i 18 års åldern brukar inte vara så biffig, det ser inte äkta ut på bilderna. Han gick från tunn till stor på väldigt kort tid. Om han inte börjat med anabola kanske hans sjukdom som låg där och pyrde inte hade brutit ut. Det är min teori.

Är GM introvert, ensam och har förlorat sin mor så följer det alla klassiska beskrivningar av en ensam "galning", vilket oftast handlar om en ensam person som mår väldigt dåligt men som bär på känslorna utan någon att prata med. 19 oktober 2004 mördade en kille med liknande bakgrund ett invandrarbarn och en kvinna i Linköping. Efter den händelsen så mördade han inga fler människor igen. Hans dåvarande vänner har i efterhand berättat hur han blev mer o mer tillbakadragen tills dom till slut tappade kontakten med honom.

Jag tror nästan vi alla känner till en sådan person. Han verkar lite ensam, drar sig ofta undan, har inga eller väldigt få vänner, tyst och svår att få kontakt med. Mitt tips är att försöka få med såna människor i någon form av gemenskap. Jag lovar. Dom bär på samma önskan som alla andra att få tillhöra en gemenskap. Var en ansvarar givetvis för sina egna handlingar. Att själv må dåligt är ingen ursäkt att göra andra illa. Jag tror bara att psykisk ohälsa kan nå en tipping point för somliga när det övergår till något värre. Det där med ensamhet verkar gå som en röd tråd hos alla dessa gärningsmän. Man blir ensam till den grad att man ger upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
NPF är inte verkligt. Det är påhittat för att föräldrar inte kan erkänna eget ansvar för dåligt uppfostrade barn, skolan orkar inte ta på sig den uppgiften. Då blir det mycket enklare att skicka dem till någon psykdoktor och ge dem tunga mediciner... Ett kok stryk hade räckt längre. Fanns inte 10-30% av alla pojkar med autism/ADHD på 50-talet.
Fanns massor av problembarn även på 50-talet, de började arbeta som springpojkar eller hantlangare och liknande vid 13 år , om de bodde på landet fanns det gårdar som behövde drängar som arbetade för i princip mat och husrum.
Dessutom skickades barn till anstalter om de hade avvikande beteende eftersom de ansågs obildbara och sinnesslöa .
Citera
2022-03-22, 20:55
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Kan det vara så att han hatade den vita rasen?
Hur tänkte du nu?
Citera
2022-03-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Kronprinsessan Victoria var väl och hälsade på Malmö Latin 2018. Här på bilden står hon bredvid den nu mördade läraren.https://www.facebook.com/edicomalmo/photos/kronprinsessan-victoria-sara-b%C3%B6%C3%B6k-l%C3%A4rare-elin-dahmberg-l%C3%A4rare-anna-j%C3%B6rgense n-ele/1648982148556677/Vila i Frid.

Det fel namnordning. på texten till bilden

Tjejen närmast Victoria lever. !!
Citera
2022-03-22, 20:57
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
När jag gick i mellanstadiet/högstadiet så fick man inte göra några som helst vapen olika slag. Även om det var en pistol som klädhängare innanför dörra, som en ja vet ville göra o vart negat gång på gång. Var för cirkus 13 år sen + - nåt år eller 2

Å fan, det låter extremt (det med klädhängaren). Vi fick göra vapen men inte använda dem på rasterna, inga problem att ta hem dom. Nu när jag tänker efter så var det faktiskt nån som gjorde en kaststjärna i metall, den beslagtogs däremot.
Citera
2022-03-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliven85
Vad menar du med det?
Känner mig kränkt nu
Har inte mera än 25 vänner på fb men jag är inte introvert heller.

Men du är väl inte heller en 18-åring på gymnasiet? De brukar oftast vara vän med sina klasskamrater, personer i skolan, etc. Dessa brukar oftast inte ligga på bara 58 kontakter.
Citera
2022-03-22, 20:58
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Inte för att försvara GM men det är förmodligen därför det blir så uppmärksammat när GM väl är svensk, det är ju så ovanligt. Media lär ju spinna länge på det här nu när de har fått en sådan här chans.

Vem minns exempelvis negern som mördade en polis förra året? Polismorden i Malexander pratades det ju om i decennier.

Blatte- och negervåld får helt enkelt inte ens någon att reagera särskilt mycket längre. Det har ju redan varit flera bestialiska rån och andra grova brott utförda av invandrare i skolor bara i år.
När det är en svensk GM så börjar spekulerandet om själva personligheten som ligger bakom från första sekund.

Även om jag fattar att ett mord är ett mord. Det är en annan femma än ett rån.

Insåg precis att ingen bryr sig om GM är neger för den svenska gemenskapen instinktivt faktiskt är starkare än vad jag har trott. När en neger mördar så bryr sig ingen om personligheten bakom för det handlar om en främling. Inte en jävel bryr sig egentligen. När en svensk mördar så känner svensken instinktivt den nationella och rasmässiga gemenskapen och därför spekulerar alla, och är nyfikna på vem personen faktiskt är som gjort en sådan här sak. Det sker helt naturligt, uppenbarligen.

Härligt. Vänstern skulle förmodligen kalla det här strukturell och omedveten rasism. Men oavsett vad man kallar det så är det riktigt positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in