2022-03-22, 18:32
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Förre året vid höstmånad

Du borde isåfall berätta för polisen om det så dom kan utreda om det ligger någon grund i det. Går säkert att tipsa anonymt också.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regering
Oddsen på att han begår självmord snart är låga. Kanske lika bra det.

Tveksamt. Skulle tro att han hålls under ganska god uppsikt.
Citera
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag har inte läst det i Aftonbladet men det hat folk skrev för att gärningsmannen var svensk och gick på de få som för evighet sedan kommenterat honom positivt, säger en del om vilka sorters människor de är. Ingen välfungerande svensk skulle spy ut hat mot anhöriga till en exempelvis kriminell mördare av invandrarursprung. Det är snarare invandrare som är besvikna om offren var svenskar eftersom det inte passar deras egna motiv av att ha rätt till att hata. Jag menar, det är inte familjens fel vad en familjemedlem gör. Jag är uppfostrad så. Hade en familj i min trappa efter ett mycket större uppmärksammat mord. Morsan hade fått spel om jag eller vi uppträtt illa mot dem för att markera att vi inte gillade brottet alls. Tydligen uppfostras inte många andra efter den inställningen att det bara är brottslingen som är skyldig. Gärningsmannen kan knappast må dåligt av hatkommentarer och att andras kommentarer innan dådet, ifrågasätts.

Är man från en kultur med klanmentalitet så blir det givetvis så att man beskyller andras klaner för individens beteende. I verkligheten är ju hans anhöriga själva offer i den här soppan.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regering
Oddsen på att han begår självmord snart är låga. Kanske lika bra det.

Advokaten sa ju att det är viktigt att han äter och dricker. Låter som något mormorsknep mot psykisk ohälsa
Citera
2022-03-22, 18:33
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Kan någon sammanfatta? Har inte följt tråden och känner inte för att läsa 2630 inlägg.

Tack på förhand.

Kan jag kan du. Det har tagit mig nästan hela dan att läsa alla inlägg och kolla alla länkar. Foton på GM hittade jag snabbt men Inte förrän för en knapp timme sen kunde jag kolla de utlagda fb-länkarna på BO (fattiga konton som jag hittade själv vid 2-tiden men inte fick bekräftade förrän nyligen).

Hursomhelst tycks GM ha börjat med anabola senaste tiden och blivit vrängd i skallen varpå han stuckit ihjäl den ena lärarinnan och slagit yxan i skallen på den andra när hon skrikande försökte springa därifrån. Han sade sig hata båda kvinnorna, varför han hatade dem har inte framkommit än.

För hyggliga sammanfattningar hänvisar jag till blaskorna.
Senast redigerad av Svidmyra 2022-03-22 kl. 18:37.
Citera
2022-03-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Advokaten sa ju att det är viktigt att han äter och dricker. Låter som något mormorsknep mot psykisk ohälsa
Eller bara att överleva?
Citera
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
https://www.arbetarskydd.se/arbetsskador/brevbarare-omkom-i-kollision-med-tag-6572636
https://www.ystadsallehanda.se/skane/brevbarare-avled-efter-kollision-med-tag/
Är detta om GMs mamma?

Vilken trauma för GM också, som en 5 åring att mista sin mor på detta vis, men de är ingen ursäkt detta dåd som han nu gjorde,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Exakt! Det finns studier på korrelationer mellan psykisk ohälsa och aktivitet på sociala medier. Dvs människor som lider psykisk ohälsa är i större utsträckning aktiva på sociala medier än människor med ett friskt välmående. Lite paradoxalt kan tyckas men sån är världen.
Halva världen jobbar på eller med nätet ,så du vet..
Citera
2022-03-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Finskt. https://en.wikipedia.org/wiki/Eero_B%C3%B6%C3%B6k
Och Svenskt!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_B%C3%B6%C3%B6k
Citera
2022-03-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Vilken trauma för GM också, som en 5 åring att mista sin mor på detta vis, men de är ingen ursäkt detta dåd som han nu gjorde,
Du fångar verkligen den komplexa problembildens innersta kärna - och LÖSER den - på ett häpnadsväckande briljant sätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Du borde isåfall berätta för polisen om det så dom kan utreda om det ligger någon grund i det. Går säkert att tipsa anonymt också.

Sen kanske han berättade bara för mig om 5 år när han e ute kommer jag ha en seriemörade efter mig vill inte dö tidigt så tack o nej
Citera
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Han har berättat att han har mördat förut inget jag ville tro på då men nu e jag ganska säker på att hans berättelse va sanning

What? Det där får du ju berätta mer om? Det låter jätteintressant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in