2022-03-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Varför hade han gjort det då?

Han frågade efter nåt om jag minns rätt så va de cigg men fick nåt svar som gjorde honom arg sen blev svart framför honom o han hade kniv på sig men jag halvlyssnade ville inte tro på honom trodde han Bara snackar skit
Citera
Medlem
goofers avatar
Det pratas om anabolbruk, det är inte dyrt med anabola.

En nybörjarkur för 10 veckor en tusing.

Mer avancerat för 16 veckor 3 till 4 tusen.

Men enligt bilder på Facebook har han aldrig brukat anabola, han ser mager ut.

Finns andra bilder där han växt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Snarare brist på pengar. Har själv barn i skolan och vi har stött på individer som behöver stöd och hjälp och det är ytterst sällan någon får hjälp. Har pratat med föräldrar till barn som är oroliga och de har anmält till skolan om att deras barn behöver extra stöttning och skolan klarar av att hantera kanske några enstaka barn per år och det kanske är 10-20 som behöver samma hjälp. Vet en som sökte stöttning för sin son när han precis hade börjat i förskolan och nu börjar han snart i 5an och de har inte hunnit till honom än.. De fokuserar först och främst på de som är utåtagerande och syns och hörs mest men kollar man på skoldåd så är det kanske inte han som kastar stolar i huvudet på andra elever som kommer med svärd eller yxa till skolan.

Helt korrekt analys
Citera
2022-03-22, 18:17
Medlem
Obehagligt att lärarna såg varningssignalerna och larmade, men för sent.
Som jag förstått det så var det bildläraren som slog larm om hans beteende till en sjuksköterska på skolan.
Fick bildläraren se och höra tankar kring dom där monstren han ritar?

Bilderna ser ibland ut som hur ett monster växer fram runt ett ansikte på ett djur.
Precis som hur hallucinationer skulle kunna te sig i verkligheten.
Jag baserar det påståendet på hallucinationer jag själv har sett, läkemedelsinducerade sådana.

Ritar han hur han själv eller andra människor förändras till monster? Vanföreställningar, hallucinationer?
Några gånger beskriver han en person som i någon mån är kapabel att försvara sig till exempel en soldat eller jägare bevittnar monstrens handlingar i hans teckningar, som i en liten fantasistory.
Är teckningarna möjligen en inblick i hur hans fantasi och verklighet håller på att smälta ihop i någon slags psykos?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Han frågade efter nåt om jag minns rätt så va de cigg men fick nåt svar som gjorde honom arg sen blev svart framför honom o han hade kniv på sig men jag halvlyssnade ville inte tro på honom trodde han Bara snackar skit

?? Utveckla gärna det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Måste vara att hans förklarning är så banal att det inte går att ta på allvar.

Eller ohyggligt långsökt, typ "utomjordingar tvingade min kropp till det, mot min vilja!"

Satsar dock på det förra.
Citera
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det här är det n ledsen och sviken kille. Dags att se det?
Nej, det är en sjuk individ. Bäst för omvärlden vore om vi kunde avliva fanskapet, eller sätta honom bakom galler för evigt, för en sån sjuk individ kan man aldrig mer lita på.
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tillhörighet till vadå?
Alla försöker ha ett sammanhang med andra människor och majoriteten passar in i en grupp. Inte extremt hämmade människor, schizoida eller autistiska människor.

Helt utan ett socialt sammanhang framstår han som schizoid med tanke på sitt brott.
Citera
2022-03-22, 18:19
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Inte många åren sedan tjejerna i luciatåget på Latinskolan kletade in sina klänningar i mensblod för att kämpa mot patriarkatet.

Så vad har vi? Ensam Ung svenne med politisk syn som vätter mot höger, går roidrage mot batikkhäxor som försökt dränka honom i genuspedagogik?

Ja eller självhatande smygbög med politiskt insyn som vätter åt höger blir kränkt när en batikhäxa förstår att han gillar män med muskler och suga kuk.

Ingen vet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tyst på dig. Jag känner flera som har mist sina föräldrar i tidig ålder och som har känt sig utanför i ungdomen, men de har inte gått och mördat några oskyldiga människor för det. Det är en riktigt ond jävel vi pratar om här. Sluta känna medlidande med aset.

+1
Vet de som förlorat båda sina föräldrar och ändå inte mördar! Tror på dålig uppfostran
Citera
Medlem
Scientologys avatar
Vi får väl vara glada åt att vi har strängare vapenlagar än i USA. Vissa av avarterna har kommit hit när det gäller skolvåldet men masskjutningarna lyser än med sin frånvaro. Dock verkar svärd, kniv och yxa vara det som gäller, något vi aldrig kan skydda oss mot fullständigt. Inte ens med metalldetektorer då de keramiska knivarna är duktiga mordvapen redan i dag för dem som får för sig att använda dem såsom så.

Gud vilket ledsamt vansinne!
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Jo men då måste det bli psykvård, och ja det kan ju vara advokatens mål redan nu, men lite tidigt att gå den vägen kan jag tycka.

Det är aldrig för tidigt för en försvarare att ta höjd på alla tillgängliga vis för vad som kan vara ett verksamt försvar och påverka opinion och beslutsfattare.

Det gäller inte enbar frågan om psykvård utan också om att hatbrott osv kan ge påspädning på straffet. Se: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RrpOP2/skolmordaren-kan-bli-forst-18-aring-att-domas-till-livstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in