2022-03-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hemska rapporter kommer ifrån Ukraina! RySSka soldater våldtar kvinnor och avrättar människor.

https://twitter.com/andersostlund/status/1506310181726130178?s=20&t=Rf21izMF5UVJMSTZXpsVmQ

Jag tror inte det händer i en större utsträckning i den ryska armen jmf med liknande militära förband.
Citera
2022-03-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Vilka kvinnliga soldater är bättre än den manliga dito?
Tex samband i en radar station
Citera
2022-03-22, 17:57
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Tex samband i en radar station

Vad har det med strid att göra? Jag skrev i ett tidigare inlägg att kvinnor sysslar med administrativa uppgifter och lagar mat och liknande.
Citera
2022-03-22, 17:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Spanien har levererat vapen till Ukraina också 👍
https://twitter.com/AbraxasSpa/status/1506155939312902144?s=20&t=CVFJAHMBDThkYC5HI4zFnA
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Oväntat att se Wasa-knäcke i en vapenleverans.

Man måste ha mat när man krigar också!

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det ett skämtfoto till höger eller brukar spetsnazzar gå runt i 30-tals-baddräkt?

Nej det är äkta, de har sådana tröjor hos luftlandsättningstrupperna. VDV. https://www.youtube.com/watch?v=r1DPfty4ib8&list=LL&index=14&t=3s
Citera
2022-03-22, 18:00
Medlem
Termos99s avatar
Berättelser från de människor som tvingats på flykt av Putins invasion.

First Person: Witnessing the pain of Ukraine refugees wrenched apart

The UN has helped tens of thousands of Ukrainian refugees to cross into Poland and other neighbouring countries. Chris Melzer, spokesperson for the UN refugee agency (UNHCR) in Germany, told UN News that he has witnessed many traumatic scenes, of families ripped apart by the crisis.

https://news.un.org/en/story/2022/03/1114372
Citera
2022-03-22, 18:00
Medlem
Inte utan att man ser vissa likheter finns med den väldiga Corona-tråden.

Där var det alltid ”om två veckor då jävlar smäller det”, eller ”myndigheter mörkar” m.m.

Detta är nu utbytt mot ”ni har bara sätt början här”, ”allt är noga planlagt av Putin” och ”ekonomin i väst kraschar, men Ryssland är minsann självförsörjande” o.s.v.

Summan är att om man inte har faktan med sig leker man gärna spåtant!!
Citera
2022-03-22, 18:01
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Finns bland annat i de 3 artiklar jag postade vad den gode Zelenskyj gjort.

Förmögenheten är vida känd.

Tulsi gabbard gick ut med att han stängde ner 3 stationer precis vid invasionens början, artiklar i New York Times som bekräfta som snabbt togs ner eller blockerades tillsammans med 30.000 twitterkonton som posta artikeln.

Varför skulle han vara i Ukraina? Kolla hans talvideos hur de är klippta och hur vissa detaljer försvinner när han byter rum.

Finns en genomgång på Vice.

Angående vaccinet så är det ju OT om något men du kanske sett det som postats i den tråden de senaste veckorna om de tusentals brutala sideffekter vaccinet ger, info från Pfizer själva.

Ska inte heller tala om den massiva ökningen av sjukdomar som stroke, hjärt och kärl, cancer med mera. Vi får se om 5-10 år helt enkelt jag var iallafall inte naiv nog att ta skiten, gick bra iallafall.

Ha så kul med dos 12.

Som jag trodde "vida känt" "twitter" och dina egna videoanalyser i stället för några enkla länkar från trovärdiga källor.
Men som vanligt vet du något som ingen annan lyckats lista ut, likadant i alla trådar....

Ps. Ot men vadå sidoeffekter? själva smittan finns i sprutan sa du.

"Jag tror smittan finns i vaccinen och kommer accelerera och att många kommer dö" 28/10-21
Citera
2022-03-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Ser ut som om Ukraina ridit ut den värsta stormen.
Citat från Frankfurter Allgemeine Zeitung:
“Det delas nu brett. Det respekterade American Institute for the Study of War (ISW), som publicerar detaljerade lägesrapporter varje dag, beslutade på lördagen: "De ukrainska styrkorna har omintetgjort den ursprungliga ryska kampanjen i detta krig." och att ta Odessa för att tvinga fram ett maktskifte i Kiev. "Den här kampanjen har kulminerat." Därmed bekräftade de i sin tur en bedömning av Ben Hodges, den tidigare befälhavaren för amerikanska trupper i Europa. Hodges hade redan berättat för FAZ i mitten av förra veckan att den ryska erövringen kan "nå sin kulmenpunkt inom de närmaste sju eller åtta dagarna".

Svenska krigsvetare sa det redan för kanske 2 veckor sedan.
Citera
2022-03-22, 18:05
Medlem
Sqrbankens avatar
Behövs ingen hög galje för att hänga Kreml-dvärgar. Snabbt avstökat i direktsändning inför det fockade ryska folket. Fest, uppträdanden och sockervadd till barnen. En dag av glädje. Desto fortare lidandet upphör för krigets offer - stridande som civila oavsett medborgarskap tryckt i passet - desto bättre.
Citera
Medlem
Den ukrainske talesmannen Oleksiy Arestovych skulle jag gärna ta en öl tillsammans med.

Jagsåg att han på UA TV English var lite hemlighetsfull när han sa att dom ryska styrkorna nordväst om Kiev inte har rört på sig.

Jag anar att han inte ville avslöja vad ukrainska styrkor just nu är i färd med. Men tittar man på kartan så efter Makariv har vi Bodyranka och kan Ukraina sätta in en kil där så blir stora ryska styrkor avskurna, om dom inte redan är det.

Något skumt är det att ryssarna gräver ned sig på vissa platser.

Det är nog så att Ryssland har svårt att få in förnödenheter från Belarusiska gränsen och att man försvagas genom att Luckan inte får pli på sitt folk.
Citera
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Jag med, fler händer som kan laga mat och städa.
Du vet mycket väl vad jag menar, du behöver inte spela dummare än du redan är.
Citera
2022-03-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja detta med tjtjenerna är ju lite märkligt. En gång kämpade de för sin självständighet. Sedan bombade Putin sönder deras huvudstad och satte Kadyrov som lokal president och försåg honom med miljarder så att han kunde bygga upp en egen arme. Men jag tror ju inte alla tjetjener älskar Putin.

Det är klart attde inte älskar Putin men han är väl inte dummare än att han smörjer Kadyriv och hans thugs, så de håller ordning på Putins fiender i Tjejtjenien.

Det är tänkbart att kriget (i Ukraina) ökar spänningar i Tjetjenien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in