2022-03-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Instämmer. Ingen smal 18 åring drar nästan 200 i mark .. och det verkade ha gått rätt snabbt uppåt. Klart misstänkt att han har tagit ex testo plus ngt mer.

Suck är 18 väger inte mer än 73 å drar 200 utan större problem efter att ha tränat i 1,5 år så nej han tar nog mest troligt inte roids
Citera
2022-03-22, 13:15
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Personal på Malmö latinskola hade vid flera tillfällen varnat om situationen kring den 18-åring som misstänks ha dödat två lärare i*går, enligt uppgifter till Kvällsposten. Bara timmar före dådet ska personal återigen ha slagit larm, enligt uppgifterna.
Eleven uppges bland annat ha pratat om vapen och ställt frågor om var på skolan det fanns övervakningskameror. Tidningen uppger att elevhälsan skulle ha hanterat fallet följande morgon.

Från expressen

Det låter som ett utbrott av paranoid schizofreni med eskalerande förlopp. Synd att ingen förstod att situationen övergick till att bli på allvar dödligt farlig omedelbart. Det hela påminner lite om massmördaren Mattias Flink i Falun, som sköt ihjäl en massa kvinnor under en psykos.
Citera
2022-03-22, 13:16
Medlem
Dr.Krankentots avatar
MGM bor i Trelleborg enl Polisen. Finns det ingen därifrån som vet vad det är för en kille? Han måste ha gått i skola Trelleborg, haft kompisar och tränat och allt annat. Väldigt tyst om signaler från Trbg
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2022-03-22 kl. 13:18.
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallen89
Fabian Cederholm 18 år tog med sig en yxa och kniv till skolan. Dödade två kvinnliga lärare i 50-årsåldern.

Personer i hans närhet hade upplevt honom som konstig det senaste året och det blev anmält men gick inte vidare i någon utredning.

Hans mamma tog livet av sig ett år tidigare.

Han gick estet i trean på Malmö Latin.

Hans mor dog i en olyckshändelse 2009. Svamla inte om det du inte känner till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Det låter som ett utbrott av paranoid schizofreni med eskalerande förlopp. Synd att ingen förstod att situationen övergick till att bli på allvar dödligt farlig omedelbart. Det hela påminner lite om massmördaren Mattias Flink i Falun, som sköt ihjäl en massa kvinnor under en psykos.
Ja. Utifrån moderns självmord och ärftlighet gällande schizofreni så är jag inne på samma linje utifrån det lilla vi vet.

Men är det klarlagt att modern tog livet av sig? Oavsett, rättspsykiatrisk undersökning kommer ge svaret.
Citera
2022-03-22, 13:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://dumpor.com/v/fabianvidar
Den där jävla bakåtvända kepsen verkar figurera på alla bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
orkar inte läsa alla inlägg......men var det en blatte igen.
Nej en svensk! Dock en cederh”lm. De väl ett gammalt tattarefternamn om jag inte är fel på de
Citera
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Eller så skulle de kontaktat föräldrarna. Eftersom han studerar är föräldrarna lite ansvariga tills man är 21 år tror jag. Bara för att man har fyllt 18 år är man inte vuxen än och tror att man kan göra hur som helst.

Man är myndig (även straffmyndig) vid 18 år. Däremot kan föräldrarna ha försörjningsansvar för dig t.o.m. 21 om du fortfarande pluggar på gymnasium och bor hemma. Inte samma sak som att de har vårdnadshavaransvar. Han kan dömas till fängelse, dock tvek på om det blir livstid med tanke på att han inte fyllt 21 och tidigare ostraffad.
Citera
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Är det bara jag som får homoerotiska vibbar av hans konst?
Djur med stora bultande muskler, Lite Tom of Finland möter furry incel kultur?

Jag nämnde det i ett tidigare inlägg:

Jag fick en del Giger-vibbar av hans alster. En hel del muskler i sexualiserade fallosliknande former, skulle tro att det ligger en del undertryckta sexuella suggestioner och trycker där under ytan. Inte så konstigt i den åldern dock, men lite märkligt kombinerat med det lätt homoerotiska kroppsbyggaridealet.
Citera
2022-03-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Palmqvist som adelsätt är utdöd sedan länge. De som heter Palmqvist nu är alltså inte adel.

Att Swartz skulle vara en adelsätt känner jag inte till. I vilket fall som helst är de Swartz som är vänner med honom släkt eller ingift släkt på MGM:s farmors sida. Kvinnan med namnet Swartz är gift med MGM:s farmors bror (som heter H*kansson). Mannen med namnet H*kansson Swartz borde alltså vara kusin med MGM:s pappa.

Namnet Swartz är i det här fallet ett soldatnamn, från Östergötland i mitten på 1800-talet.

Swartz är ett östtyskt adelsnamn. Precis som mina fäders efternamn Hellström som också är ett adels namn.
Citera
2022-03-22, 13:19
Medlem
cerns avatar
BILD PÅ GM - INFORMATION OCH FULLSTÄNDIG ARTIKEL I DANSKA BLASKAN

https://tv.frihedensstemme.dk/2022/03/22/malmoe-18-aarig-svensk-elev-mistaenkt-for-dobbeltdrab/
Citera
2022-03-22, 13:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
BILD PÅ GM - INFORMATION OCH FULLSTÄNDIG ARTIKEL I DANSKA BLASKAN

https://tv.frihedensstemme.dk/2022/03/22/malmoe-18-aarig-svensk-elev-mistaenkt-for-dobbeltdrab/

har svensk media visat bild på fanskapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in