2022-03-22, 13:10
Medlem
Inget brottsregister skyddas av sin farbror polisen ?
Citera
2022-03-22, 13:10
Medlem
Oerhört tragisk händelse. Det har nämnts i Expressen att skolan tidigare larmat om honom p.g.a. att han ett flertal gånger uttryckt sig hotfullt mot både elever och lärare. Vet vi hur länge de behövt larma om denna eleven? Vet vi vad motivet för detta dåd var?

Tycker otroligt synd om hans far som nu får en massa fula kommentarer och hot på sociala medier. Han har inget med de handlingar hans son utfört.

Vila i frid.

//Yiputi
Senast redigerad av Yiputi 2022-03-22 kl. 13:17.
Citera
2022-03-22, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallElls
Okej. Men jag håller med dig på många sätt. Utanförskap kan skapa stora problem. Sen har vi många svenska medborgare (olika etniciteter) som känner sig utanför. Det är de som gör skit. Tillhörighet är otroligt viktigt. Att känna sig viktig i ett samhälle är högt upp på listan.

Jag antog att du inte kände samma förståelse för invandrare eller svenskfödda med annan etnicitet. Du nämnde ju att endast araber utrycker sig hemskt gällande GMs intagram. Som om svenskar inte är hemska. Jag har hört svenskar skrika både det ena och andra. Inom fotbollen skyr rasistiska ord och hot överallt. Och då kan man ju tycka att en mördare förtjänar det mer än någon som missar en straff.

Det skiljer sig dock på en viktig punkt gällande olika fall av kriminalitet och våldsdåd. Alla är ju inte psykiskt sjuka, alla mår inte på samma sätt.

I det här fallet är jag väldigt säker på att det handlar om psykisk ohälsa i och med vad man kan läsa sig till. Alla kriminella i gäng och annat är inte psykiskt sjuka. Det är avgörande för om man kan dömas till fängelse eller ej, om man kan ta fullt ansvar för vad som skett med mera.
Citera
2022-03-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Man får ju hoppas han har lämnat nåt brev efter sig så man kan få mer klarhet i vad som pågick i hans hjärna den senaste tiden.

Han lever väl? Då lär detta komma fram i förhör förutsatt att han vill berätta.
Citera
2022-03-22, 13:12
Medlem
santos_devilles avatar
Är det bara jag som får homoerotiska vibbar av hans konst?
Djur med stora bultande muskler, Lite Tom of Finland möter furry incel kultur?

Ska prata med lite vänner som har barn i den skolan, lär ju komma fram om han var lite självhatande smygbög. Kanske börjar falla in lite på högerkanten och hatade sin egna läggning?
Citera
Medlem
Varför tog hans mor livet av sig? Har dessa 2 lärare något med det att göra? Mobbat mamman som unga och nu uträttar sonen revansh?

Edit: Läste någon skrev att mammas död var en olycka. Har dessa 2 lärarna något med olyckan att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenserdig

Vad tyder på att han har begått brott tidigare?

Om du menar trådens ämne så är vi bara i början av rättsprocessen, d.v.s ingen dom.
Citera
2022-03-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4ppy
Han lever väl? Då lär detta komma fram i förhör förutsatt att han vill berätta.

Ja jag uttryckte mig slarvigt, menade mer om han lämnat nåt längre manifest efter sig där hemma typ.
Citera
2022-03-22, 13:13
Medlem
LillaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
På grund av GM?

Det framkom inte under pressträffen.
Men då skolan tycks larmat om han var lustig och pratat om vapen, samt skulle haft möte med honom idag så kan det låta troligt.
Citera
2022-03-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Undrar om han använt någon drog ....

Tydligen är han intresserad av styrketräning och karate. Kan han ha gått på anabola?
Citera
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Är det bara jag som får homoerotiska vibbar av hans konst?
Djur med stora bultande muskler, Lite Tom of Finland möter furry incel kultur?

Ska prata med lite vänner som har barn i den skolan, lär ju komma fram om han var lite självhatande smygbög. Kanske börjar falla in lite på högerkanten och hatade sin egna läggning?
Näh, han ser ju mest ut som ett barn. Ett barn som försöker hävda sig som ungdom och aspirerar på att bli man. Att bli tagen på allvar verkar vara det stora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenserdig
Du kan inte ta bort något från brottsregistret. Det gallras automatiskt. Med hans ålder har lnget kunnat gallras än. Din kommentar tyder på stor okunnighet. Däremot kan det ju ligga anmälningar som är nerlagda och de syns som du säkert förstår varken i misstankeregister eller brottsregistret vilket såklart säger sig självt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in