2022-03-22, 12:53
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Nej, jag skrev "ta Kiev". Man kan ödelägga Kiev, men det är fortfarande Kiev.
Att inta staden och ödelägga staden är två olika saker. Att inta staden innebär att staden är intakt.
Citera
2022-03-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En ryss som är ute och kör helt ensam på landet med en stridsvagn ger upp utan strid.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1506200306975223810

T-72A, nu pratar vi historiska föremål.
Citera
2022-03-22, 12:54
Medlem
rex144s avatar
Det som Ryssland ägnar sig åt i Ukraina är terroristaktiviteter eftersom man har inte gjort krigsförklaring - "declaration of war" så egentligen borde ukrainare skjuta de ryska fångar.
Citera
2022-03-22, 12:54
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
"Ryssen kan ta Kiev på en eftermiddag"

Berätta hur det skulle gå till.

Redan skrivit det. Men du vägrar att läsa, du plockar bara inlägg ur kontext för att få en "Gotcha".
Citera
2022-03-22, 12:55
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Att inta staden och ödelägga staden är två olika saker. Att inta staden innebär att staden är intakt.

Jag använde aldrig ordet "inta". Så varför ljuger du för?
Citera
2022-03-22, 12:56
Medlem
Citat:
Man kan skicka missiler ifrån Ryssland om man så önskar. Eller du kanske bara tror att de kan färdas några km?

Egentligen inget som hindrar att Ukraina attackerar Ryssland. Men tror de valt att inte göra det för att undvika kriget eskalerar ännu mer.

Men jag tror att små trupper av ukrainska infanterisoldater beväpnade med bomber och anti-pansarvapen kan göra oerhörd stor skada på försörjningslinjerna om de går över ryska gränsen och attackerar.

Tänk dig själv när ryska lastbilsförare kör mot ukrainska gränsen och passerar en vägbomb. BOOM!

De kommer inte bli glada att få det uppdraget när vägbomber finns utmed hela sträckan.
Citera
2022-03-22, 12:56
Medlem
Citat:
Man kan skicka missiler ifrån Ryssland om man så önskar. Eller du kanske bara tror att de kan färdas några km?

Ja självklart. Ryssland kan ju förstöra hela jorden flera gånger om med sina kärnvapen. Men varför skulle de göra detta mot Kiev.
Varför tror du ryssarna har skickat tusentals soldater dit om de bara kunde ha suttit hemma i Ryssland skickat missiler? Det hade ju varit mycket enklare. Men nu är det ju inte det man vill uppnå.
Du som annars menar att Putin är så snäll och inte vill skada civila. Varför tycker du att ryssarna borde göra om Kiev till en parkeringsplats?
Citera
2022-03-22, 12:57
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Jag använde aldrig ordet "inta". Så varför ljuger du för?
Vad är skillnaden mellan ta och inta? Att ödelägga staden är ändå inte det samma som att ta staden.
Citera
2022-03-22, 12:57
Medlem
Citat:
På vilket sätt har den ryska offensiven misslyckats? På det stora hela? Nej, peka inte ut några enstaka händelser. Följer du det som hänt så skulle du ha insett att de plockar mark hela tiden.

Ja alltså allt beror väll på hur man såg den Ryska armen innan kriget. Enligt mig så trodde jag Ryssland hade världens andra bästa mark arme. Faktum är att offensiven har stannat upp i över en vecka nu förutom i södra UA. UA har lyckats med en motoffensiv runt Kiev ( om du fråga mig för en månad sen och sa att UA skulle lyckas göra stora motoffensiver en månad efter kriget så skulle jag sagt du var galen) Jag visste att det framförallt dom nya NATO anti tanks skulle skapa stora problem för UA. Men jag antog att ryssarna skulle ha taktiska positioner utanför städer och börja belägra dom, jag trodde att Ryssland skulle ha luftherravälde och göra det omöjligt med stora artilleri beskjutningar från UA sida eller stora trupp offensiver.

Jag har alltid ansett att Ryssland var en stormakt med en världens starkaste arme, du kanske hade en annan uppfattning innan kriget.
Citera
2022-03-22, 12:58
Medlem
Citat:
I princip har de luftherravälde.

Det har gått en månad, varför har du så bråttom för? Ryssen tar Kiev allt eftersom.
Och varje dag förlorar ryssarna plan som man inte har kapacitet att ersätta.
Citera
2022-03-22, 13:00
Medlem
Enligt sajten "Daily Report" som finns på youtube så har ukrainska styrkor lyckats slå ut "47 th russian tracked platoon" nära Kharkiv.

Det verkar som om Ukraina är mycket starka i just detta område.
Citera
2022-03-22, 13:00
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous

Att inta och ödelägga är olika saker, men man kan givetvis inta även en ödelagd stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in