Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
klart som fan det inte går i längden med en offentlig sektor som är så stor...lägg till det att dom som jobbar inom det privata som betalar in skatt är för få....lagom var att halvera offentlig sektor....detta har jag sagt i 40 år men politikerna skiter i det å är kortsiktiga.
En enorm offentlig sektor. Var tveksamt om det ens var försvarbart redan innan massinvandringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xile
Massinvandringen - folk kan leva på bidrag i hela sina liv utan att jobba. Det säger sig självt att landet går i botten tillslut.
Allt för många parasiter i landet.
Begriper man inte det borde man inte få behålla rösträtten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Miekkalinna
En av mina vänner äger en stor villa i en storstad som han byggt om till 3 lgh och hyr ut till kommunen.
I 2 lgh 1or, bor ungdomsbrottslingar med vålds och missbruksproblem. Han får ut 10 000 kr per lgh.
Den andra lgh är en 3a och där har bott lite olika flyktingfamiljer. Han får 25 000 kr per mån för 3an.
Totalt får han in 45 000 kr i hyra för detta huset och det var innan elpriserna började stiga.
Nu kommer han höja hyran med några 1000 lappar per lgh för att kompensera och kommunen bara tackar och betalar för de behöver lgh till alla som de som släppts in trots att vi saknar bostäder.
Min vän bara tackar och tar emot och enda problemet är att hyresgästerna är så tacksamma för att han hyr ut sitt hus så de fördärvar köken, golven väggarna och då får kommunen slanta upp för renovering innan lgh kan hyras ut igen. Och det är vi skattebetalare som betalar dessa hyror och renoveringar.
I Sverige/Europa finns det ansvariga, medlöpare och profitörer. Dessa kommer i olika omfattning förr eller senare ställas till svars. Din vän är en profitörer.
Jag har en bekant vars svägerska ca 2016 tog in 5 afghanska flickor i åldern 8-14 år. 25.000 per flicka skattefritt. Hon kasserade alltså in 125.000 skattefritt i månaden. Vid jul ville hon fira jul tillsammans med sin syster men min bekant och systern vägrade. Kanske var blod tjockare än vatten för nu är min bekant skild.
Citat:
Ursprungligen postat av
Systemkritik
Jag kan säga att norrmännen och danskarna i gemen uppleves som rikare och här i Norge är det enkelt dubbelt betalt i lön liksom. Det är en helt annan levnadsstandard och levnadsvillkor. Och då har jag inte ens nämnt pensionerna som är de dubbla iallafall. Bara Bulgarien har sämre pensioner i Europa.
Det är viktigt att komma ihåg att alla svenskar gjort detta mot sig själva.
Alla svenskar har inte gjort detta mot sig själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-WOG
Det största problemet är att vi svenskar är i minoritet i vårt eget land, och inte blir det bättre med tiden.
Så ska det bli någon förändring så måste det ske inom kort, annars så är det helt kört.
Kalergiplanen är snart slutförd inom 5 år.
Det behövs en vändning. När den väl kommer så kommer mycket kunna ske på kort tid. Jag återkommer ofta till den där kritiska massan som behövs. Det är ju intressant att man plötsligt inte längre ifrågasätter vem som är man och kvinna i Ukraina utan kvinnor och barn tillåts fly och männen ska stanna och kriga. Att kvinnor och barn som kommer endast får stanna i två år med möjlighet att förlänga 2x6 månader. Därefter ska de hem. Att MSM ifrågasätter en ukrainsk man som jobbar i Polen varför han inte åker till Ukraina och slåss för sitt land. Detta sker alltså ett valår. Hoppas det finns politiska partier som förmår slå mynt av detta och exponera vansinnet som varit. 2-3 miljoner invandrare ur första, andra och tredje generationen SKALL återvända. Något annat finns inte på kartan.