2022-03-22, 11:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Brukar väll stämma, Ukraina gör mindre offensiver på nätterna.

Ukraina har troligtvis bättre tillgång på mörker sikten.
Citera
2022-03-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Du älskar när 18 åringar som är helt oskyldiga dör. Så, fixade din mening.

Är du störd?
"18 åringar som är helt oskyldiga dör"

Så, så länge man är 18 år, låtsas som att "vi vet inte vad vi gör här", så är det okej att döda andra? Men jättehemskt om de själva dör?

Varenda Rysk soldat som avfyrat ett endaste skott i Ukraina, är värd en hemsk död. Död åt varenda Rysk soldat - oavsett ålder, kön, medvetenhet. Har personen i fråga avfyrat ett skott i Ukraina, är den inte värd ett liv. Punkt.

Död åt Ryska soldater, hoppa de lider, skriker och gråter till sig döds när de brinner inne i en pansvarvagn eller tar ett skott i bröstet.
Citera
2022-03-22, 11:05
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet inte exakt hur detta kommer att sluta men mycket just nu talar väl för att här har satts igång processer som leder till Ukrainas sönderfallande. Lokala hollywoodnazistiska krigsherrar, möjligen uppbackade av nån skum oligark kommer att hålla olika delar i det allt fattigare och splittrade Ukraina. Ryssland plockar bitar och Polen tittar på väst. Jag tror att när läget stabiliseras kan vi få se en massflykt från den här europeiska varianten av Syrien in på trygg rysk mark. Även många av dem som nu flytt till Europa kommer nog hellre återvända till Ryssland än det som blir kvar av Ukraina.

Känns som en oerhört träffsäker och slug analys.
Jag tror också att ukrainare blir allt mer positiva till Ryssland nu, när dom på nära håll får se hur bögnazistjudebefriade dom blir.

Dessutom lär det nog locka att få bo och bygga sin framtid i Ryssland, som i o m denna "särskilda militära operation" går in i en ekonomiskt expansiv fas.
Många, inte bara ukrainare, kommer nog folkvandra mot Sibirien för att få ta del av Det Ryska Ekonomiska Undret (som den närmaste 20-årsperioden kommer att kallas i historieböckerna).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Ryssland tömmer nu fjärran östern på trupper. T.o.m. Kurilöarna töms nu på ryska styrkor.

https://news.yahoo.com/japan-spots-russian-amphibious-ships-161608407.html

Det verkar som att läget börjar bli desperat för herr Putler. Kurilöarna har historiskt tillhört Japan men Ryssland har illegalt ockuperat dem i drygt 70 år och har haft en del trupper på öarna för att avskräcka Japan från att ta tillbaka dem.
Det finns knappt några styrkor på Kurilerna, det har alltid varit sparsamt bemannade förutom lite luftvärn, Kurilerna för övrigt är erkänt ryskt.
Japan är inget hot samt att Japan troligtvis har en enorm respekt för en kärnvapenmakt med tanke på deras historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Bara för att jag beskriver något, innebär inte att jag stödjer det. Detta verkar vara magi för er sinnessvaga.

märkligt, dina beskrivningar grundar sig ju endast i dina känslor och osubstansierade åsikter, i regel i ett motsatsförhållande till den objektiva världen eller enkelt observerbara fenonomen.....

Citat:
Ingenstans har jag sagt att jag stödjer Putins invasion. Jag förklarar mer hur de resonerar och hur saker är.

Det stämmer naturligtvis inte.

Citat:
Hade helst inte sett en invasion alls.

Helt enig, innan rysslands invastion och brott mot budapestfördraget rådde det ju fred.
Citera
2022-03-22, 11:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Spot on, man har skrämt sina grannländer, inte bara dem men även inhemska ryssar har flytt landet. Då man helt enkelt inte sett en framtid. Idag lever vi i en ny tid då det historiska men även närmare släkt band inte är lika viktiga, som att vara självständig och trygga sitt leverne. Nationalismens tid är förbi
Det är den väl för fan inte alls? Har du någon aning om hur tongångarna går i Ukraina? De ser ju kriget som ett nationellt stålbad. Här på Flashback sitter folk och skriver "ÄRA ÅT UKRAINA!"

Låt mig gissa: efter kriget kommer någon ukrainsk tjomme och menar att Zelensky är en illegitim ledare, att styret är korrupt och att landet är sålt till utländska intressen. Och så drar det igång igen. 2014 i repris.

Ukraina ligger i skärningspunkten. Tufft för dem.
Citera
2022-03-22, 11:08
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Hur tror du krig brukar se ut?
Putin kallar det inte krig, han kallar det Specialoperationer, alla som säger något annat hamnar i fängelse.
Citera
2022-03-22, 11:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag gillar inte ens Putin så vad pratar du om?

Man kan ha goda rationella anledningar till saker utan att man behöver hålla med om vad de resulterar i.

Ok. Men jag tror att Putin gillar dig iaf.

Ja, det kan man. Har du några sådana? Kan du inte förklara, pedagogiskt så att alla vi hjärntvättade får begriper, varför det är bäst för oss om Ryssland lyckas med invasionen i Ukraina?
Citera
2022-03-22, 11:09
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z71l05/mariupol-de-bombar-och-dodar-alla

Borell påstår att de dödar allt och alla i Mariupol. Baserat på vad vet jag inte. Grät han och var hysterisk när han kom med detta uttalande?

Mariupol är platsen där flertalet journalister varit och intervjuat 100tals boende i staden som vittnat om hur ukrainska styrkor tvingat kvar civilbefolkningen, dödat civila som försökt fly och bränt kropparna utanför hus.

Man använder därmed civila som sköldar.

Detta är absolut 100% sanning som svider rejält för många som verkar se Ukraina som det heligaste på jorden. Det är inte klokt egentligen då Ukraina är ett lika korrupt skithål med en än mer korrupt docka i kokshuvudet/miljardären Zelenskyj himself.

Ja Ryssland borde inte invaderat men snälla, sluta få det att låta som att Ukraina är Vatikanstaten.
Det jobbiga är att det inte finns någon annan fakta att ta ställning till än det fetade. Allt annat är inlindat i så jädrans mycket propaganda att det är helt omöjligt att ha en konstruktiv diskussion. Det finns tillräckligt mycket material på internet för att nå vilken slutsats man behagar. Det enda som är intressant nu är vad som händer utanför Ukraina.
Citera
2022-03-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja och det beror på en sak. Folket flyr. Om du tittar på Mariupol till exempel så är staden mer eller mindre totalförstörd. Mängder av byggnader är utbrända och måste rivas. Men eftersom alla människor har lämnat så blir det inte så många civila offer.
Effekten blir i alla fall att miljoner människor nu är bostadslösa och på flykt. Det utlöser stora humanitära problem. Vi här i Sverige kan se det på en ökande flyktingström.

Men på vilket sätt hjälper Putin alla de som han har tvingat fly. Kommer han att bekosta flyktingläger och återuppbyggnad av landet så att folket kan komma tillbaka. Vilket ansvar tar han för det han har ställt till med?

Självklart flyr folk,, det ligger liksom i ett krigs natur.
Citera
2022-03-22, 11:11
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Putin kallar det inte krig, han kallar det Specialoperationer, alla som säger något annat hamnar i fängelse.

Vem bryr sig om vad han kallar det?

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ok. Men jag tror att Putin gillar dig iaf.

Ja, det kan man. Har du några sådana? Kan du inte förklara, pedagogiskt så att alla vi hjärntvättade får begriper, varför det är bäst för oss om Ryssland lyckas med invasionen i Ukraina?

Återigen:

Någon kan ha goda anledningar att göra något, men det innebär inte att man stödjer deras ageranden. Det är två skilda saker.
Citera
2022-03-22, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Häften av Mariupol befriat, säger DPR:s ledning. Av de ursprungligen 14000 ukraisnka soldaterna återstår ungefär hälften:

https://t.me/intelslava/23117
Tänker inte öppna länken.
Men menar du att man befriar en stad genom att bomba sönder den och sedan svälta ut de överlevande?
Det är ju en alternativ betydelse av ordet befrielse, komiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in