2022-03-22, 10:48
Medlem
Andy Flags avatar
Det finns en del som tyder på att MGM:s farbror är lokalpolisområdeschef i Hässleholm.
Citera
2022-03-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Nej.

”Han förekommer inte sedan tidigare i misstanke- eller belastningsregister. Men vi kommer att kartlägga hans förehavanden och hans person, säger Petra Stenkula.”

Ni är många som skriver samma sak. Jag är inte helt säker ändå men skånska är inte mitt område.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
På sin Pinterest lägger han upp bild på Boys Dont Cry som handlar om könsbyte. Solklart en tvestjärt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Är du säker på att det är rätt person?

För i sådana fall så tar det en helt ny vändning. Då tror inte jag på incel-spåret längre.
Citera
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Ja nu har ju MGM tydligare kopplingar än så till ytterhögern både i text och bild än vad du verkar vilja göra gällande.
Och det här är en exceptionell händelse av extremt stort nyhetsvärde; att en elev hugger ihjäl två lärare. Detta oavsett om MGM är kolsvart eller albino. Kriminella som blir klippta av kriminella i kriminell miljö är inget nytt.
Men det finns också en del i tråden som gör gällande att detta är ett helt opolitiskt dåd som grundar sig i helt andra saker. Visst har du rätt i att detta har ett stort nyhetsvärde vilket det ska ha. Dock tycker jag att en sådan här nyhet b.l.a "dör ut" fortare i media beroende på GM:s påbrå. Vidare har redan en fråga ställts i samband med polisens presskonferens om detta dåd kan vara rasistiskt motiverat och/eller religiöst extremistiskt motiverat. Hade samma fråga kommit upp lika snabbt om GM varit av t.e.x afrikansk påbrå ??. Jag är inte så säker på det. Vidare så är det lite intressant att man även spekulerar i något slags religiös-extremistiskt motiv. Inom vilken religion då undrar man lite osökt.
Senast redigerad av Celeron 2022-03-22 kl. 10:54.
Citera
2022-03-22, 10:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Vet du om det finns någon dom eller strafföreläggande? Du har väl en stor databas som du kan söka i?

Nej, på båda frågorna.
Citera
Medlem
Vet man något om offrena? Inga bekräftade namn, men är det några som är sannolika?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Det är inte psykiatrin det är fel på dock.. Det är andra saker som brister här. T. ex utanförskap och normer, aktiviteter i samhället i form av spontan kultur etc etc.. I Sverige lever man som en anpassning till ett "system". Det finns hundratals saker jag hade kunnat nämna som är bidragande faktorer denna utveckling. Psykiatrin kan inte lappa å medicinera allt som inte lyckas hålla i en naturlig känslor flora i ett "system samhälle med för få sätt å kunna gå".
I detta håller jag helt med..det bästa skyddet är att föräldrar umgås med sina barn länge även upp i tonår. I Sverige skäms man om man tycker om att vara barn-föräldrar helst ska man lämna bort dem till institution, sen skola, olika föreningar mm. Man ses aldrig eller känner varandra! De som jobbar med barn älskar dem inte som föräldrarna gör! bästa skyddet.
Citera
2022-03-22, 10:52
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Denna mening saknar kontext. Det är inte korrekt att dra på övergripande slutsatser baserat på något exklusivt specifikt ur en kort tidsperiod och geografi. Dessutom är det en grav missrepresentartion av forntida helheter, mentalitet och samhälls funktioner.

Vid de system där utbildning i form av "utbildning" varit applicerat är begränsat till vad det finns för "utbildningar" och människornas roll och klass i rådande välde och förutsättningar. Där män kan ha fågelholkats till sådan utfall är begränsat till en ytterst liten minoritet av män. Därför är grupp epititen "män" inte korrekt definition av denna kropp, utan "få särskillda män" beskriver situationen i enlighet med verkligheten för den tids period.
Ta inte i så du gör på dig.
Helt OT för övrigt.
Citera
2022-03-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Therefore.
Eller så var dessa batikhäxor och det fick smaka på karma? Man kan spekulera vilt åt alla hållen.
Nää så kan du inte säga.. Människor i regel har väldigt hög tolerans och tålamod för många saker.. Att dessa lärare skulle ha drivit på detta skulle innebära att de psykiskt och fysiskt terroriserat, utövat våld, frihetsberövning, mobbing utan att personen kunnat få fly ifrån det under väldigt långt tid, vad kan man säga är rimligt? Beroende på intesititeten av terrorn, några månader eller ett par år?

Knappast har dessa lärare jälvats järnet av killen till den punk att mord är en logisk handling för killen.
Citera
2022-03-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Från Aftonbladet:
– Jag sitter på tredje våningen och jag har lagt ifrån mig vapnen och jag har mördat två personer, ska han ha sagt enligt Aftonbladets uppgifter.

Gripandet ska ha varit odramatiskt och han ska ha erkänt gärningen.

– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa.

Om det stämmer så finns det många människor på skolan som säkert sett det samma och som har mycket goda skäl att anklaga sig själva idag. De bär en stor del av skulden till att något verkligen hände.

Tidigt i tråden är det någon som menar att "han ser ut som en vanlig tonåring" men jag håller inte med. Hans sociala medier ser INTE ut som vanliga tonåringars utan de är ihåliga och tomma, han pratar närmast med sig själv. Få vänner och inga reaktioner eller kommentarer att tala om även om många såklart tagit bort sina nu i efterhand. Men det verkar inte funnits många fler från början.

om skälet är ensamhet och utanförskap eller oupptäckt psykiatriska svårigheter eller psykiatrisk vård som inte erhållits så är det fortfarande en omvärldsfråga. De lärare som tycker att de "noterat att något inte stått rätt till" HAR ansvar som anställda på skolan att anmäla, rapportera, ta kontakt med föräldrar och nätverk och vård mm när något känns fel. Att komma nu i efterhand när något har skett är närmast att medge tjänstefel.

Ensamhet bland unga är också ett omvärldsproblem och här ligger det även på klasskamrater och skolkamrater att de befinner sig i en miljö där de accepterar att elever utsätts för utanförskap.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Fan, han var ju snygg ju

Vi fattar, det är mycket vanligt att kvinnor blir helt blöta av våldsoffer och psykfall. Kriminalvården får hur mycket kärleksbrev som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Finns ingen koppling mellan tattar/tivolisläkten Cederholm och Fabian (åtminstone inte på den här sidan 1700-talet). Fabians farfar var ekonom, farfarsfar var ingenjör.

Du, jag tänkte på det. Keith med raggarmordet och hans grabb som dräpte afrikanen i Sjöbo. Riktiga luffare. Men Fabian är alltså inte alls släkt då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in