2022-03-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
På ratsit står det "gift med en 47 åring man", trycker man på den 47 åriga mannen är det han som var MGM för mordet på Amela Kalic

Mgm i Amela-fallet: hosh*ing k*rem *=a (38 år)

Misstänkt BO man: hoosh*ng k*shi *=a (47 år)

Alltså inte samma person utan lite liknande namn. Dom bor dessutom på helt olika orter
Citera
2022-03-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Sånt här förekom aldrig när jag gick i skolan när jag var ung.

Vad har hänt med Sverige ?

Ungdomar som borde haft bra förutsättningar, - flippar ut och mördar....

Jag tänker ju direkt att en del insjuknar i schizofreni, gör elaka befallande röster, i tonåren, och kanske inte fått rätt hjälp som kontakt med psykiatrin och behandling ? Men som sagt, det vet vi inte här än.
SD-politik. När vissa påstår att de har ett högre värde som människor då får man problem. Man skyller sina problem på andra människor men aldrig på sig själv. Hjärntvätteri via sociala medier. Folk fick nog av Trump efter 4 år. Ser gärna att sociala medier stängs ner.
Citera
2022-03-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Utvecklingssamtal bruka ju hållas kvällstid. Är man 18 får man gå på utvecklingssamtal utan målsman. Det va runt 17-tiden. Inte mitt i natten.

Det har jag inte heller hävdat. Men det kan vara rimligt isf ja. Har det kommit fram i vilken situation han mötte offren?
Citera
2022-03-22, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Så du skyller ditt eget beteende på oskyldiga kvinnorna. Kvinnor som lever fattigt och kämpar ensamma med fler barn..Ensamma. Skäms för dina tankar..kvinnor är utsatta här i sverige och barn....som på 1600 talet...kvinnorna är rättslösa år 2022.

Som man bäddar får man ligga. Som man har legat får man ta konsekvenserna.

..och nej, kvinnor är fanimej inte rättslösa i Sverige. Tvärtom.

Jag ser det inte alls för osannolikt att GM fått tampas med någon ärkefeminist av din kaliber som kommer med sånt dravel som du gör.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-03-22 kl. 10:23.
Citera
2022-03-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Det finns redan ord för det du beskriver och det är inte incel. 10 av 10 tänker på sex när dom hör ordet incel och jag trycker det är fel att sexualisera barn.

Vilket ord man använder hindrar inte att massor av svenska killar är som vandrande V2-raketer.
Citera
2022-03-22, 10:17
Medlem
Fruktansvärt det som hänt. Tänker på offren och deras familjer. Samt kollegor o elever som fick bevittna detta.

Men skrämmande är också alla konstiga spekulationer här på flashback. Olika idéer om gärningsman och offer. Olika varianter av vapen, skjutvapen, bomber. Terrorattack. Någon fullständigt empatilös person som filmar ambulansens arbete med en av de skadade. Och fler empatilösa som efterlyser filmklipp.

Jag vet hur flashback fungerar men blir ändå mörkrädd. Jag började läsa här för att få FAKTA. Helt fel forum förstår jag nu.

Alla personer som myser och sprider lögner, som mår bra av att grotta ner sig i bilder och spekulationer. Ni är själva inte helt som ni borde vara. Ingen normal människa vill se bilder på skadade personer eller hittar på teorier om händelser.

Skillnaden mellan er och gärningsmän är stor, men en annan dag är det kanske någon av er som är gärningsman. Eller?
Citera
2022-03-22, 10:18
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Efter att ha sett hans Instagram tror jag det mycket väll att han kan vara ett incel motiv, Ett exempel på en ung svensk kille som tränar och som är vältränad men som ändå inte får tjejer förmodligen på grund av hans psykisk ohälsa
Citera
2022-03-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ser man tillbaka några hundra år så var utbildning högt klassat och enbart män förunnat.
Denna mening saknar kontext. Det är inte korrekt att dra på övergripande slutsatser baserat på något exklusivt specifikt ur en kort tidsperiod och geografi. Dessutom är det en grav missrepresentartion av forntida helheter, mentalitet och samhälls funktioner.

Vid de system där utbildning i form av "utbildning" varit applicerat är begränsat till vad det finns för "utbildningar" och människornas roll och klass i rådande välde och förutsättningar. Där män kan ha fågelholkats till sådan utfall är begränsat till en ytterst liten minoritet av män. Därför är grupp epititen "män" inte korrekt definition av denna kropp, utan "få särskillda män" beskriver situationen i enlighet med verkligheten för den tids period.
Citera
2022-03-22, 10:19
Medlem
qups avatar
Vem har mördat?
Citera
2022-03-22, 10:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Efter att ha sett hans Instagram tror jag det mycket väll att han kan vara ett incel motiv, Ett extremrel på en ung svensk kille som tränar och som är vältränad men som ändå inte får tjejer förmodligen på grund av hans psykisk ohälsa

Kanske att kvinnorna kan vara lite gamla, för att ett incelmotiv ska komma på tal?
Citera
2022-03-22, 10:20
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Incel-begreppet verkar ha blivit lika urvattnat som rasism.

Att folk kallar en 18-åring för incel är en bra markör på detta.

Handlar väl snarare om vilken "ideologi" han står för. Varför han utförde dådet. Om hans mål var att utkräva någon slags hämnd på kvinnor så är det ju incel-beteende ungefär som att döda "otrogna" klassas om islamistisk terror.
Citera
2022-03-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Är inte Malmö en ganska kaxig och hård stad att växa upp i. Ungdomar känner att de måste vara på bettet där och det fixar inte alla.

Stor skola också med mycket folk. Det kan ha blivit för mycket krav och han flippade ur fullständigt ?
Han bor i Trelleborg. Malmö är ingen jobbig stad om man vill leva som nyttig medborgare. Det verkar som du börjar tycka synd om yxmördaren. Nej det är em riktig skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in