Mest troligt är det väl ändå att det rör sig om en psykiskt instabil individ som totalt flippat ur på två lärare?
Förstår inte varför så många ska hävda att det är något rasist/terror motiv...
Han mördade ju "endast" dessa två kvinnorna och sedan la han ifrån sig vapen och ringde 112.
Troligen...
Personligt motiv
Sinnessjukdom
Han ville mörda
Fast framkommer det att något eller bägge av offren inte är etniska svenskar kan vi förvänta oss högerextrem terror-vinkeln...
Vad bevisar detta tänker du?
Att huset som är avspärrat har likadant tegel som på MGM's hus. Är det det enda huset I Tbg med sådant tegel, eller vad menar du?
(Jag tecknade och skrev bra mycket sjukare saker i hans ålder. Men det blev folk av mig i alla fall. Så jag försökte helt enkelt säga att det inte går att komma dragande med några tvärsäkra diagnoser bara för att.)
Det finns en belsebub inom oss alla, tro aldrig den lämnar dig, det är endast en tidsfråga när vägen leder vidare och om man hamnar på fel plats/tillfälle eller rätt..
Teckningarna och tillhörande berättelse på Insta peakade som ett gryende vulkanutbrott. Steroider finns nog med i F.C3d3rh0lms diet, helt klart träningsnarkoman som förlorat sig i vikthetsen, kommentarerna mellan vissa följare styrker det. Husrannsakan kommer bekräfta misstankarna om doping, om inte någon städat rent, men oavsett kommer provtagning säkert genomföras.
Fas två kommer efter en tid med upptrappad dosering. Användaren riskerar att få försämrat omdöme och förlora sin impulskontroll. Aggressivitet och paranoia kan utvecklas och det är vanligt med snabba humörsvängningar.
Möjligen blir han klassad med tillfällig psykisk sjukdom. Annars är det väl mängder med ”rabatter” till en 18-åring utan tungt register?
Rehabiliterad och ute efter 3-4 år inom lämplig psykvård.
Två mord i Sverige där det skjuts varje vecka är snart glömt.
Incell-våld på skolor är snart det nya normala i detta sjuka land.
Trodde den nya lagen tog bort alla rabatter 18-20 men det kanske lät bättre än det är?
Tänk lättnaden av alla föräldrar som panikringde sina barn igår.
Det är väll ändå ljuspunkten i den här tragedin.