2022-03-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Den verkar fortfarande gå att ladda ner via https://www.y2mate.com/youtube/SUahUMFxQSs
Privata YT-videon går fortfarande att ladda ner via den länken. Sökte igenom hela tråden.
Citera
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Av det jag läst mig till här i tråden: Ett väldigt trasigt inre mycket på grund av en en mamma som tagit självmord med tåg, troligen obefintlig hjälp/stöttning och därtill nedstängning av samhället i ett år++, därtill trolig mobbing från dessa lärarinnor det blir mitt huvudspår. Till slut brister det antagligen om man inte ser någon framtid/har sitt på det torra.
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Du missade att han var myndig.
Vuxen men inte vixenvuxen för att klara av att tackla psykisk ohälsa. Jag syftade förövrigt på klasskamrater.

Jag gissar att killen är någon form av mobboffer och har utsatts för näthat vilket måste vara tufft för en ung person med en mamma som begått självmord. Flashbackare sannolikt, avfärdar kriminella kopplingar i bemärkelsen av extremism också men absolut tror jag att han styrts. Gissar att lärarna var religionslärare om det nu var en lektion som hållits. De kanske klivit av och hans ilska handlade om att han ifrågasatt islam och varit uppmuntrats online och stärkts i sin samhörighet som han upplevt som moderslös mycket ung man. Tror det var religion, inte invandrare eller kvinnor. Om det var personligt riktat tror jag på grund av fientlig inställning pga att hans åsikter skiljt sig mot religionslärarnas och att det förekommit spänningar mellan honom och lärare. Iofs hade någon kriminologikurs hållits. Lärare är ofta lägre utbildade och kan likt jag gör nu, göra snabba antaganden. Det kan trigga.. men den stora triggern var internet. Anabola nämnde någon. Då taskigt psyke överlag med exakt alla varningsflaggor för att det skulle smälla runt.
Citera
2022-03-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
https://instagram.com/fabianvidar?utm_medium=copy_link

Så det är mördaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
MGM bor i Trelleborg. Heter F*bian. Är 18 år.
Pappa är lärare. Mamma är död, hon blev påkörd av tåget för några år sedan. Finns en lillasyster i familjen.
Familjen bor i en bostadsrätt i ett attraktivt område. Polis befinner sig i bostadsrätten i denna stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Ingen aning om detta stämmer.. men det bekräftar det jag fick berättat för mig för 1 timme sedan: rykten om en 19åring från Trelleborg med kniv och yxa.

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Verkar som att namnet F*bian och en adress i Trelleborg är högintressant nu.
Huset avspärrat, finns uppgifter på att MGM bor där.

Stämmer det så är MGM 18 år.

Citat:
Kniv och yxa ska ha används.
IT-tekniker går igenom F*bians datorer just nu för att hitta ett motiv.

Citat:
Det var jag som var först ut med att 18-åringen har koppling till händelsen och att hans bostad är avspärrad.
BO har jag aldrig nämnt något om.

Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Ingen aning om detta stämmer.. men det bekräftar det jag fick berättat för mig för 1 timme sedan: rykten om en 19åring från Trelleborg med kniv och yxa.

Det kom ganska tidigt från flera skribenter fram till
den nu eventuella MGM.

Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Vilken är

adressen i Trelleborg?

F*bian C*derholm ( * a. e )

F*ennegata* 2 F ( * r,n )

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Någon F*bian (*=A) I Trelleborg. Huset avspärrat tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
"– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa"

Ett stort misslyckande för skolan men framförallt för hans pappa som inte fångade upp detta. Hade han fått komma till psykiatrin hade han kunnat få hjälp i tid.

Ja, verkligen och då hade dethär kanske
inte inträffat. Barn och anhöriga som aldrig mer får krama om sin mamma, så sorgligt.
Senast redigerad av Doiten 2022-03-22 kl. 00:53.
Citera
Avslutad
Jag tror det var personligt riktat mot en av dessa lärare, han var nog väldigt arg på henne av nån anledning.
Den andra råkade nog bara vara i vägen.

Ska bli intressant att följa rättegången och höra hans förklaring till det hela.
Citera
2022-03-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Ett väldigt trasigt inre mycket på grund av en en mamma som tagit självmord med tåg, troligen obefintlig hjälp/stöttning och därtill nedstängning av samhället i ett år++, därtill trolig mobbing från dessa lärarinnor det blir mitt huvudspår. Till slut brister det antagligen om man inte ser någon framtid/har sitt på det torra.

För helvete sluta måla upp de döda som mobbare helt utan grund
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Tänk om F*bian som hängs ut med Instagramkonto och nyhetsartikel är FEL kille? Tänk om? Hans Instagramkonto har redan fått över hundra elaka kommentarer. Dra inte förhastade slutsatser! Och till er som kommenterar hatiskt - hat föder hat. Är det en sån värld DU vill leva i?

Ja, fast om han är rätt kille så har han haft ihjäl två människor. Folk måste sluta upp med att ta internet så jävla allvarligt. Det kommer aldrig att leda till en bra värld.
Citera
Medlem
TheNightTrippers avatar
På teckningarna eller teckningen på lejonet , jag vet inte om det är samma så har han målat någon typ av råttsvans eller en knorr precis under nosen.
Någon som vet vad det är? Har ju absolut ingeting med det här hemska dådet och göra men är bara intresserad.
Har han målat av någon seriehjälte av något slag som har en sån eller vad är det för något?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Så det är mördaren?
Det är personen som folk refererar till i tråden.

Jag kommer inte peka ut honom som mördare förens jag hör mer från media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Vuxen men inte vixenvuxen för att klara av att tackla psykisk ohälsa. Jag syftade förövrigt på klasskamrater.

Jag gissar att killen är någon form av mobboffer och har utsatts för näthat vilket måste vara tufft för en ung person med en mamma som begått självmord. Flashbackare sannolikt, avfärdar kriminella kopplingar i bemärkelsen av extremism också men absolut tror jag att han styrts. Gissar att lärarna var religionslärare om det nu var en lektion som hållits. De kanske klivit av och hans ilska handlade om att han ifrågasatt islam och varit uppmuntrats online och stärkts i sin samhörighet som han upplevt som moderslös mycket ung man. Tror det var religion, inte invandrare eller kvinnor. Om det var personligt riktat tror jag på grund av fientlig inställning pga att hans åsikter skiljt sig mot religionslärarnas och att det förekommit spänningar mellan honom och lärare. Iofs hade någon kriminologikurs hållits. Lärare är ofta lägre utbildade och kan likt jag gör nu, göra snabba antaganden. Det kan trigga.. men den stora triggern var internet. Anabola nämnde någon. Då taskigt psyke överlag med exakt alla varningsflaggor för att det skulle smälla runt.

Tror du är inne på rätt spår faktist.
Citera
2022-03-22, 00:22
Medlem
Vilka är lärarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in