2022-03-22, 00:00
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Otroligt vad ballt.
Det är möjligt. Men om man läser längre ner på sidan om vad som skrivs om Sverige och vårt lands vapenvåld, är det inte lika ballt längre.

Citat:
Händelsen kommer i takt med att landets vapenvåld har ökat, till stor del på grund av ökad gängaktivitet, enligt en rapport från The Guardian i maj 2021. Mellan 2000 och 2003 var Sveriges vapenvåld lägre än i många andra europeiska länder men har stigit till ett av kontinentens högsta.

Enligt en rapport från 2021 från Brottsförebyggande rådet rankas dödstalen för vapenvåld i Sverige högre än de flesta europeiska länder, där Sverige har cirka fyra dödsfall per miljon invånare per år jämfört med Europas genomsnitt på cirka 1,6 dödsfall per miljon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vadå vill? Jag försöker spåna vad motivet kan vara. Det lutar väl mer åt att det är rasism inblandat än något muslimskt terrordåd i alla fall?

Varför kan jag inte få tro att dådet är rasistiskt? Det är väl fullt möjligt eller?

Är du rasist själv eller varför tar du illa vid dig?

Eller, eller så kan det vara att han hatade de två lärarna oberoende deras rastillhörighet. För att en svensk mördar en utländsk behöver inte motivet vara rasistiskt by default.
Citera
Medlem
fittas avatar
Min första tanke när jag gick igenom hans profil var någon typ av störning.

Men sen fick jag känslan av att han blivit väldigt personlighetsförändrad på sistone. Bläddra lite bland hans bilder så är det som två olika personer. Ibland verkar han helt normal, ibland jättekonstig.

Börjar nästan luta mot en psykos som pågått under något år i alla fall. Stämmer bättre in på det lärarna sa också, om att han blivit konstig och att dom larmat om det.

Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Hans mamma begick av allt att döma självmord genom att ställa sig framför tåget. Enligt vittnen ska Fabian ha betett sig ”riktigt underligt” under vintern. Det är verkligen uselt att psykiatrin inte har lyckats fånga upp honom.

Ush vad hemskt om det stämmer.
Senast redigerad av fitta 2022-03-22 kl. 00:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linnsson-
Hur många blev skadade egentligen?

Enligt Aftonbladet var han ute efter två lärare. När han huggit ner Boda så ringde han 112 och erkände sitt dåd.
Citera
2022-03-22, 00:01
Medlem
Han är vän med en Pär Cederholm som verkar vara polis och även gått på Malmö Latinskola, kan detta vara någon form av utåtagerande för att straffa sin pappa(?)
Citera
2022-03-22, 00:02
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Hans mamma begick av allt att döma självmord genom att ställa sig framför tåget. Enligt vittnen ska Fabian ha betett sig ”riktigt underligt” under vintern. Det är verkligen uselt att psykiatrin inte har lyckats fånga upp honom.

eller att pappan har kunnat engagera sig mer i den här gossen.
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Han är vän med en Pär Cederholm som verkar vara polis och även gått på Malmö Latinskola, kan detta vara någon form av utåtagerande för att straffa sin pappa(?)
Farbror.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ja, behandlar olika/orättvist. I Malmö med omnejd brukar man dalta med tjejer och pissa på killarna.

Låter hursomhelst som att han var väldigt arg på dessa lärare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orodreth
Kan du länka hans Pinterest?

https://www.pinterest.se/cederholmmlgy/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KwameKariKari
Eller, eller så kan det vara att han hatade de två lärarna oberoende deras rastillhörighet. För att en svensk mördar en utländsk behöver inte motivet vara rasistiskt by default.

Det behöver du inte säga till mig, jag är inte dum i huvudet. Men när Aftonbladet går ut och bekräftar han var ute efter de två lärarna så undrar man var de fått den infon i från och varför de gjorde det antagandet?

Råkade båda lärarna ha utländska efternamn och man försökte driva en agenda?
Senast redigerad av Kimma7 2022-03-22 kl. 00:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orodreth
Kan du länka hans Pinterest?

https://www.pinterest.se/cederholmmlgy/_saved/
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elvislille
Man kan gå på anabola utan att utvecklas speciellt mycket muskulärt.
Det syns ju tydligt hur mycket han spänner sig och tror han blivit muskulär, men tittar man på hans klipp på intagram, så lyfterhan viktena helt fel och bara en gång.

Nja. Beror på vilka och under hur lång tid. De flesta Aas ger synbara skillnader i muskelmassa och kroppsfett helt utan träning. Med träning ger de mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in