2022-03-21, 23:41
Avslutad
Man måste nog vara väldigt arg om man slår en yxa i huvudet på någon.

Undra varför han var så arg för?
Citera
2022-03-21, 23:41
Medlem
Luktar psykisk ohälsa i kombination med anabola... fysiken har ökat rätt bra på slutet. Texterna är ogooglebara vilket kanske kan betyda ett manifest till som idioten Brevik efterlämnade sig...
Citera
2022-03-21, 23:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Blir bara mer bisarrt. Vad gjorde han där vid den tiden, hur lyckades han smyga omkring med en yxa? Fanns det nödyxor på skolan?

Låter som en psykiskt sjuk dåre som gick på äldre för att beskylla sina problem på.

Har han haft sådant fokus att han dödat två personer för att sedan ge upp, så kan nog motivet tänkas vara personligt och att han hyst agg mot just dessa lärare av någon anledning.
Citera
2022-03-21, 23:42
Avslutad
Citat:
Enligt uppgifter till Sydsvenskan är gärningspersonen en yngre man, han ska ha varit beväpnad med kniv, yxa och hammare. Polisen vill inte uttala sig om något vapen har använts..
https://www.sydsvenskan.se/2022-03-21/tva-kvinnor-doda-efter-dadet-pa-malmo-latinskola

Läskigt värre..
Citera
2022-03-21, 23:43
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
"– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa"

Ett stort misslyckande för skolan men framförallt för hans pappa som inte fångade upp detta. Hade han fått komma till psykiatrin hade han kunnat få hjälp i tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vad var det jag sa? Tittar man på hans IG så märker man direkt att det är något som inte stämmer

Min gissning är att GM har varit på randen till psykos under en längre tid och idag svartnade ögonen.

Jag tror att det mycket väl kan komma att bli rejäla skandalrubriker om detta.

Vilken sorglig historia. Han ser inte ut att ha mått bra under en längre tid.

Men tränade flitigt och hade framtiden för sig ...

En undran: Går det verkligen att bygga så där pass massiva armar på ett år utan "hjälpmedel"?
Citera
2022-03-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Har han haft sådant fokus att han dödat två personer för att sedan ge upp, så kan nog motivet tänkas vara personligt och att han hyst agg mot just dessa lärare av någon anledning.

Eller så är han antagligen psykotisk och en vanligt funtad person skulle inte förstå hans motiv även om han berättade det.
Citera
2022-03-21, 23:44
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
"– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa"

Ett stort misslyckande för skolan men framförallt för hans pappa som inte fångade upp detta. Hade han fått komma till psykiatrin hade han kunnat få hjälp i tid.
Varför sa de inte det till pappan i sådant fall?

Sedan så fungerar det inte att larma om någon och vips så kommer hela samhället och hämtar den trasiga människan och återlämnar den hel. Folk tycks tro det.

Om modern begått självmord, hade nog pappan fullt upp med att försöka ta sig igenom dagen. Döden är ett svårt tema, särskilt självmord och människor som överlever dem som begått självmord blir ofta själva självmordsnära.

Vi kan sannolikt utgå från att pappan hade stoppat sonen om det nu är rätt person. Man brukar inte släppa iväg någon labil och beväpnad.
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Nyheten har även nått den amerikanska tidningen Newsweek.

https://www.newsweek.com/malmo-latin-school-sweden-violence-1690163
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Blir bara mer bisarrt. Vad gjorde han där vid den tiden, hur lyckades han smyga omkring med en yxa? Fanns det nödyxor på skolan?

Låter som en psykiskt sjuk dåre som gick på äldre för att beskylla sina problem på.

Han hade 3 olika vapen tror jag. Gissar att han hade ryggsäck eller liknande.
Citera
Medlem
Är det han killen F.C som nämnts?
Såg att han gymmade, lyfte tungt..

Kan han varit konstig (som lärarna säger) pga att han brukar anabola steroider?
Citera
2022-03-21, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Från Aftonbladet:
– Jag sitter på tredje våningen och jag har lagt ifrån mig vapnen och jag har mördat två personer, ska han ha sagt enligt Aftonbladets uppgifter.

Gripandet ska ha varit odramatiskt och han ska ha erkänt gärningen.

– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa.

Ja efter en snabb titt på hans sociala medier så hade de all anledning att vara oroliga, det står lite skumma texter. Jag är ingen psykolog men man kan tydligt se att personen inte mår så bra.
Citera
2022-03-21, 23:45
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusX
Så ett litet mansrasistäckel som ger sig på två mörkhyade kvinnor?

Grattis Åkesson, än en gång ger din hatpropaganda utdelning. Grattis alla SDare till att ha fått en ny martyr och hjälte. 🤮🤮🤮
Vad vet du om motivet? Finns uppgifter om att han blivit bortplockad från spexgruppen innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in