Citat:
Ursprungligen postat av
Strogge123
Jag blir så sjukt jävla förbannad på folk här inne som står på rysslans sida!!
På riktigt, HUR går era tankebanor?? Jag vill verkligen veta.
VAD rättfärdigar att brutalt mörda kvinnor, män, mödrar, fädrar, åldringar, BARN?! Svälta och frysa ihjäl folk.
VAD?? Kan ni som försvarar Ryssland visualisera en 2 åring som skriker för sitt liv efter att ha förlorat sina ben eller armar i en explosion, modern/fadern som håller dessa små i sin famn och skriker lika högt av smärta och en brutal ångest över döden som snart har deras små barn i ett järngrepp. Tystnaden när barnen inte skriker mer, och aldrig mer gör. Dom som aldrig fick bli vuxna, de älskande par som aldrig fick bli gifta, de studerande med höga ambitioner som aldrig fick bli klara. De soldater som sliter som djur dag efter dag och upplever så skräckslagna dygn (efter dygn) och som får täcka över sina ruttnande och vulgärt desformerade kamrater i väntan på att kunna ge dom en värdig sista vila. Mardrömmarna av vedervärdiga upplevda händelser som väcker både de ryska och ukrainska soldaterna i den extremt lilla sömn de får.
Mammor/pappor som får identifiera sina stridande söner (ja lika sorgligt för de ryska föräldrarna) genom tatueringar osv. Som bombats,bränts och stympats till vanskapande oigenkänlighet. Den sinnessjuka rädslan att leva konstant med döden bakom axeln. Hem och livshistorier som går förlorade i ett ögonblick!
Tänk om det var ni??
Hur FAN kan ni rättfärdiga detta?
Hur FAN kan ni rättfärdiga ett lands "regering" som för sitt eget folk bakom ljuset av sanningen och brutalt mördar tusentals oskyldiga människor?!
Jag hade fattat om det var hallon och blåbär tråden handlade om och åsikter gått i sär, eller gillande av grön eller blå färg.
Men DETTA?! Ett vidrigt, onödigt och hänsynslöst krig.
Oavsett anledning eller historia så finns INGET, absolut INGET som rättfärdigar detta sjuka och extremt grymma övergrepp av människor .
Det är fruktansvärt och vidrigt.
Ni som sitter och anser annat bör söka hjälp för ni lider utav någon empatisk störning!
Och, bör tilläggas, jag hade känt och uttryckt exakt detsamma om det var rysslands civila, kvinnor och barn som drabbats av samma omänskliga helvete!!!
Skaffa barn och återkom när ni går med en LITEN DEL av deras tidigare små lekfulla kroppar i en lik-kista och säg vad ni anser om det "store putin" då!
Sjuka jävlar!!!
Precis det du uttrycker, har varvats i Rysk tv och radio under 8 års tid om långsamt folkmord i Donbas regionen, propaganda har förstärkt retoriken , och mord på allmänna platser runtom i Ukraina.
Det har självklart fått Ryssar att bli bittra på Ukrainas makthavare, dessutom har ryssland tagit en miljon flyktingar från Ukraina och småskaligt krig blir riktigt krig.
Men åk gärna till Donbas och framför till folket där vad du verkligen tänker, om du nu har tänkt.