2022-03-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden
En av dem är en nära släkting och vi fick reda på att hon dog för över två timmar sedan.. Kom in här för att se om flashback hade kommit fram och hängt ut henne. Hon är världens snällaste och var lärare där..

Undrar varför media inte säger något?

Media måste dels vänta tills uppgifter är säkra och bekräftade, dels vänta tills de får klartecken att anhöriga är informerade. Inte meningen att någon ska behöva få ett dödsbesked via Aftonbladet.
Citera
2022-03-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseZ
2 Pers skadade och en GM...så enkelt som ett svartsjukedrama som ballar ut?

Tror jag inte. Lutar åt att GM är 18 och att BO är lärare.

Lutar väl mer åt en elev som haft ett ont öga till sina lärare?
Citera
2022-03-21, 22:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinkyBrian
Och alla som heter Cederholm är vad jag vet inte släkt med Keith och hans härliga familj
Nej, givetvis inte.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusX
Varför inte för att han är man?

Vi vet faktist inte om han är en man ens.
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
det närmaste man kommer av en tankebild är väl hans "bilden av mig" på pinterest, en del ser ju dock rätt slumpmässigt spartat ut där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Ja, jag tror ärligt talat att i alla fall yxan är relativt svår att få tag i vid ett spontant infall att mörda någon. Det brukar inte ligga och drälla yxor i skolkorridorer.
Där av påståendet att dådet möjligen i någon grad var planerat.

Att fixa en kniv om man hastigt blir arg går säkert, men att fixa en yxa är ärligt talat något svårare.
Man kan nog misstänka att även denna "skolattack" var planerad. Det har som jag förstår det nästan alltid varit mer eller mindre planerade händelser. Om det även denna gång visar sig vara en elev på skolan så blir det ännu tydligare hur oerhört svårt det är att skydda skolorna för denna typ av händelser. Att ha lås, kamera och annan övervakning hjälper inte till att skydda mot elever som behöver kunna röra sig i skolans lokaler. Elever känner så klart till alla eventuella säkerhetsrutiner eftersom de kommer att behöva följa dem varje dag.

Frågan är hur man ska kunna uppmärksamma att en elev börjar smida planer på en attack...
Citera
2022-03-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tror jag inte. Lutar åt att GM är 18 och att BO är lärare.

Lutar väl mer åt en elev som haft ett ont öga till sina lärare?

Ok, det missade jag. Tack!
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsbra
18-åringen från Trelleborg som pekats ut i tråden verkar vara oskyldig. Hans klasskompis som varit på plats och evakuerats kommenterade under hans senaste inlägg att sluta sprida falska rykten. Tror det är dags att lämna honom
Hade Flashback orkat med sökfunktionen så kunde man kollat om det var samma tomte som hittade på fel offer.
Citera
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Den där uppgiften om att han gick konstigt förbryllar en del. Varför skulle en vältränad bögspännis som den där Fabian gå konstigt? Lär ju gå obehindrat om han är vältränad?

Kan vara akut psykos, sådant påverkar också rörelsemönstret.
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
En av dem är en nära släkting och vi fick reda på att hon dog för över två timmar sedan.. Kom in här för att se om flashback hade kommit fram och hängt ut henne. Hon är världens snällaste och var lärare där..

Din nära släkting som är avliden (eller hur ska ditt inlägg läsas)?
Citera
Medlem
Citat:

Menar du att du är släkt med en lärare och att denna lärare är ett av offren?

Beklagar sorgen hursomhelst!
Citera
2022-03-21, 22:41
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Till den som skrev att det bara går svenskar på Latinskolan, märks att du inte är ifrån Malmö.

Latinskolan är en utav de mest kulturberikade skolorna i Malmö tillsammans med tex Värnhemsskolan.

Precis den nya generationens ungdomar i Malmö består till stor del av invandrare och blåögda blonda tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in