2022-03-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
"Elever kvar i klassrummet".

Vilka är kvar efter klockan 17?

Gissningsvis får de inte lämna klassrummen innan polisen sökt igenom skolan.
Citera
Medlem
Tror tyvärr på dödsfall, tråkigt nog. Gissar att man vill underrätta anhöriga innan man går ut med brottsrubricering, vilket gör att det kan dröja.
Citera
Medlem
Citat:

SVT skriver att de var nå musikal som förbereddes.
Citera
Medlem
Citat:

Många som hänger upp sig på tiden! Enligt Aftonbladet så hade en elev sagt Att dom var kvar senare på skolan för att träna på en musikal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiknafisken
Källa på det?
Jag vet inte om jag kan bekräfta, men jag har även jag uppgift två döda från en källa inom blåljusen. min källa har historiskt varit 100%-ig
Citera
2022-03-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapmapa
Två döda…en 18 åring gripen

Trovärdig källa på det ?
Enligt Aftonbladet " Två personer är skadade och en gripen."
Citera
Medlem
Tror inte på några dödsfall. Anledning att det får så stor uppmärksamhet är att säkerhetstjänsten och polisen är på tårna nu med allt som händer.

För några månader sen så hade det blivit en notis om skolbråk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Vi är ute efter svar på vad som skett, att din slagsmål historia skulle vara ett svar är helt befängt.
Du kunde lika gärna rapporterat om vilket väder det är i Malmö ikväll.

Det var visst en kille som slåss. Det jag tog reda på att killarna har nu pratat med polisen och kan snart lämna platsen. Det var 3 st. som slåss och killen som står nära mig sa att det var otäckt. Jag frågade om det användes vapen eller kniv och alla svarade att det var inte. Jag har 4 killar som såg det hela och är vittne ... Vad har du för källa som säger motsatsen att det de 4 killar har berättat för mig?
Jag kommer att ta reda på det som hänt när killarna lämnar skolan.
Citera
2022-03-21, 19:32
Medlem
ryktas om muslimsk gärningsman, hbtq-offer
Citera
2022-03-21, 19:32
Medlem
Insatsstyrkan syns gå runt i lokalerna fortfarande. Bombgruppen va här innan men tycks ha lämnat. I övrigt är det lugnt.
Citera
2022-03-21, 19:33
Medlem
Latinspexet handlar om Pandoras ask med en liten feministisk twist. Dvs knappast något som borde trigga någon till våld. Dessutom kostar biljetterna 100 kr eller mer, även för elever. Så det är ingen som bara råkat snubbla in och bli förbannad.
Citera
2022-03-21, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoskar85
Det var visst en kille som slåss. Det jag tog reda på att killarna har nu pratat med polisen och kan snart lämna platsen. Det var 3 st. som slåss och killen som står nära mig sa att det var otäckt. Jag frågade om det användes vapen eller kniv och alla svarade att det var inte. Jag har 4 killar som såg det hela och är vittne ... Vad har du för källa som säger motsatsen att det de 4 killar har berättat för mig?
Jag kommer att ta reda på det som hänt när killarna lämnar skolan.
Polisen drar inte skjutvapen vid en kille som slåss med två tjejer, det motsäger det du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in