2022-03-21, 18:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Jag förstår skillnaden.

Men låt säga att det finns personer som tycker att rattfylla är oförlåtigt. Är det då ok att på samma sätt som dumpen gör ställa dessa människor till svars för hur dom riskerat andra människors liv publikt genom uthängning? Sara har trots allt tagit ett val där hon kunnat döda människor.

Vem avgör när det är okej att hänga ut en människa? Vilka brott är ok i en subjektiv bedömning?

Man kan ju enkelt testa genom att göra en sida likt Dumpen men där det handlar om försök till rattfylla eller ringa narkotikabrott. Det kommer visa sig rätt snabbt om man kan dra samma trafik och intresse till sidan för den typen av brottslighet som man kan på Dumpen. En gissning är väl att knappt en jävel hade brytt sig.

Allmänintresset avgör alltså.
Citera
2022-03-21, 18:58
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Vadå fått sitt straff och gått vidare? Hon har under flera år medvetet valt att riskera människors liv för att hon ska få knarka och köra bil. Är det okej för att hon har fått betala lite dagsböter?

Jag tycker inte att det håller att man påstå sig jobba för barn när man tidigare ansett sitt eget knarkande vara viktigare än barns liv. Det finns statistik över hur många oskyldiga människor som får sätta livet till för att personer som Sara väljer att knarka och sätta sig i bilen.
Men barnporr och vilja sticka buttpluggs i och knulla åttaåringar är väl för helvete inte att likställa med att köra bil med knark? Dessutom vet du inte hennes episoder exakt hon har nog mer utsatt sig själv för fara.
Dessutom är hon numera ren och har enligt lag fått tillbaks sitt körkort så ge dig nu för i helvete..!
Citera
2022-03-21, 18:59
Medlem
Nu vet jag vem det är och var han bor. Han har tyvärr barn själv. Hur vet man om orosanmälan har upprättats? Han har ju inte begått något brott ännu, men man undrar hur sociala myndigheter ser på den här aktiviteten?
Citera
2022-03-21, 19:00
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Nu vet jag vem det är och var han bor. Han har tyvärr barn själv. Hur vet man om orosanmälan har upprättats? Han har ju inte begått något brott ännu, men man undrar hur sociala myndigheter ser på den här aktiviteten?
Mackan?
Citera
2022-03-21, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Kuken såg illrande röd ut och halvslapp, det var den som han menad att ungen skulle "pussa på" och mamman sa att ungen gillade den rosa färgen.. Vilket svineri.
En av de fulaste kukbilder jag sett, ingen självinsikt överhuvudtaget.

Ja det var en riktigt ful och skav-runkad balle Mackan ligger inne med, definitivt inte "Ett paket med mycket innehåll" om man säger så. Men han har väl skallen full med sågspån och förstår inte det olämpliga i att skicka denna typ av bilder.
Citera
2022-03-21, 19:07
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx

Om jag säger "Juniperus communis" är jag rätt på det då? (Om det gäller Mackan)
Citera
2022-03-21, 19:08
Medlem
KinkyBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Ja det var en riktigt ful och skav-runkad balle Mackan ligger inne med, definitivt inte "Ett paket med mycket innehåll" om man säger så. Men han har väl skallen full med sågspån och förstår inte det olämpliga i att skicka denna typ av bilder.

Du moraliserar kring en kukbild i en chatt där motparten sagt att hon är en kvinna som vill se sin dotter våldtas?
Citera
2022-03-21, 19:12
Medlem
Haha, fy fan, vad jag var ute och cyklade med min ”misstänkte”. Hittade Mackans dubbelgångare, får skylla på det.
Citera
2022-03-21, 19:12
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinkyBrian
Du moraliserar kring en kukbild i en chatt där motparten sagt att hon är en kvinna som vill se sin dotter våldtas?

Låt mig gissa. Gammelgäddan är mest upprörd över lockbetet? (Det sistnämnda) Kanske motsvarar en wobbler med några trippelkrokar.
Citera
2022-03-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Finns rebus på honom längre bak i tråden.

Hittar tyvärr inte¡
Viktigt att få info tack
Citera
2022-03-21, 19:23
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Hittar tyvärr inte¡
Viktigt att få info tack

Jag tror det var något i stil med att "Det inte var Tony Sopranos som kastade en handgranat"
Citera
2022-03-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Om jag säger "Juniperus communis" är jag rätt på det då? (Om det gäller Mackan)

Är inte van vid FB-rebusar. Men nej, det där kan jag inte relatera namnet till. Och ja det gäller mackan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in