2022-03-21, 18:52
Avslutad
GM gripen? Kan väl lika gärna vara död han också? Av polisen?
Citera
2022-03-21, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
För cirka fyra år sedan var det knappt några ''kulturberikare'' alls vid Malmö latinskola, men läget kan ha ändrats.

Det är garanterat en utav de mest diverse skolorna i Malmö. Det är ingen ”bara svenskar”-skola direkt.
Citera
2022-03-21, 18:53
Medlem
GubbenILaddans avatar
Holy fuck, över 20k läsare just nu! Det har jag aldrig varit med om tror jag. Inte undra på att sidan kraschar hela tiden

Står fortfarande i tidningarna att det är oklart vad som hänt men verkar ju som att någon är mördad iaf.
Senast redigerad av GubbenILaddan 2022-03-21 kl. 18:55.
Citera
2022-03-21, 18:53
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Till den som skrev att det bara går svenskar på Latinskolan, märks att du inte är ifrån Malmö.

Latinskolan är en utav de mest kulturberikade skolorna i Malmö tillsammans med tex Värnhemsskolan.

Precis, fast Pauli är värre. Den ligger mittemot synagogan också
Citera
2022-03-21, 18:54
Medlem
Polisen:

Skola, Drottninggatan. Misstänkt grovt brott.
Polisen är på plats med en större resurs i en skola på Drottninggatan. Ett flertal personer är skadade och Polisen arbetar med ett misstänkt grovt brott.

Flera ambulanser är larmade till platsen via SOS Alarm.

Händelsen pågår.

Uppdatering kl. 18.32:
Två personer är skadade och avförda med ambulans till sjukhus. Polisen har ingen information om skadeläget, i denna del hänvisas till sjukvården.

En person är gripen.

Polis har kontroll på situationen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/mars/21/21-mars-1712-ovrigt-malmo/
Citera
2022-03-21, 18:55
Medlem
fittpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MessiahMints
Verkar ha varit kriminologi och/eller religionsföreläsning i Aulan fram till 17

https://web.skola24.se/timetable/timetable-viewer/malmo.skola24.se/Malm%C3%B6%20Latinskola/

det är estetelever som övar till sin examensmusikal.
Citera
2022-03-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvar1
Hur fick du kontakt med eleven?

Telefonsamtal och sms. Du kan lita på att jag har en mycket bra kontakt med dessa ungdomar framförallt med en som står mig väldig nära... Du kanske förstår varför och inser nu att jag inte ljuger.
Citera
2022-03-21, 18:56
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Holy fuck, över 20k läsare just nu! Det har jag aldrig varit med om tror jag.

Står fortfarande i tidningarna att det är oklart vad som hänt men verkar ju som att någon är mördad iaf.
Märks på FB att det är hårt tryck. Segt som sirap!

Att SR spammat med 3-4 push notiser på en timme om detta bidrar till anstormningen såklart.
Citera
2022-03-21, 18:57
Medlem
Så ev fyra offer? Två skadade förda med ambulands i SuS, ev. två avlidna. Högst obekräftat.

Gärningsmannen gripen. Motivbild och offer fortfarande högst oklart.

Relationsdrama/skolattack/islamism/högerextremism/incels. Någonstans där.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
Det pågår dödligt våld i deras skola och innan ens polisen kommit dit så tror du alltså att skolstyrelsen sätter sig i ett möte kl 18 och bestämmer att skolan ska vara stängd i 3 veckor? Innan de ens har en aning om vad som pågår.

Det är givetvis deras sista prioritering just nu.

Nej det tror jag inte jag bara rapporterade vad folk skrev.

En elev verkar ju vara död i alla fall. Om det var kniv, yxa eller motorsåg återstår att se. Intressant om en muslim mördat en hbtq eller vice versa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoskar85
Jag vet inte om det är flera till som är skadade och det kan vara så. Jag ska inte kallas för lögnare bara för att jag bara berättar det 4 elever såg i den utrymmer de var och berättade för mig. Har frågat också om det luktar rökt i skolan och de sa att det gör det inte. De har inte heller hört att ngt har skjutit. Så om du inte tror på det jag berättar då är det din ensak inte min.
Jag skrev att om du inte ljuger är du alternativt felinformerad.
Du gjorde ett faktapåstående, du skrev att det ÄR en kille som slagit två tjejer som svar på frågan vad som skett. Jag påpekade att det rimligen har skett mer än så. Jag har således rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Det är garanterat en utav de mest diverse skolorna i Malmö. Det är ingen ”bara svenskar”-skola direkt.

Nu talar jag om 4-5 år sedan, men då gick MENA-människor endast i de s.k. introduktionsprogrammen. Det fanns givetvis något undantag. Malmö latinskola har, i mina ögon, alltid varit en av de ''svenskare'' skolorna i Malmö. Som sagt, detta kan ha ändrats sedan 2017-2018.
Senast redigerad av handelschon 2022-03-21 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in