2022-03-21, 13:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Har man någon aning vad som händer med de ryska liken? Jag kan tänka mig att Putin vill att det ska ta så lång tid som möjligt innan familjerna får dödsbeskeden. Lägger man liken i kylrum eller bränner man upp dem? Kan det vara så att knappt en enda familj fått sitt dödsbesked ännu?
Citera
2022-03-21, 13:28
Medlem
Kedoslavs avatar
Ryska förlusterna i Ukraina fortsätter att öka

https://twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1505828694174089217?s=20&t=8PzL-_nBevRGY8Aq6j7k1Q
Citera
2022-03-21, 13:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Planen för Ukraina efter kriget har nog reviderats en del. Tror ingen vet vad som komma skall.

Kikar man på https://liveuamap.com/ börjar det likna bygget av Novorossiya.

https://en.wikipedia.org/wiki/Novorossiya

Ryssland har visserligen sagt att man inte tänker ockupera eller återförena Ukraina med Ryssland, men inget om en satellitrepublik i form av t ex Novorossiya.

Det är bara att glömma.

Väldigt få personer ukrainska medborgare vill bo i en sådan stat.
Citera
2022-03-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Självklart, det pågår ju inget krig så vad ska dom säga från officiellt håll tycker du?

Och självklart är det andra som skjuter på civila, tex denna Galleria som bombades, bara en ren idiot kan tro att man skickar en kryssningsmissil mot en Galleria mitt i natten för att eliminera 4 pers samt ett gym!!!

Dags att fundera över vilka idioter som gömmer sig där eller vad dom gömmer och skjuta dom.
Så det hela är en illusion? Alla tusentals unga ryska värnpliktiga som nu kommer hem i kistor, ramlade de i duschen?

Det är bara en idiot som tror att man skickar en kryssningsmissil mot en Galleria mitt i natten för att eliminera 4 pers samt ett gym! Och likväl var det vad den mentalt retarderade skitstöveln V.Puttin tydligen beordrade
Citera
2022-03-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det var moldavier från 1992 på "fotografierna" på twitter
Ja herre min ge, rysk propaganda a la medeltid.

Men den ukrainska "propagandan", för även Ukraina håller på med propaganda, verkar till skillnad mot den ryska rikta in sig på specifika mål i syfte att skapa spänningar. Jag tänker då närmast på att ukrainsk säkerhetstjänst öppet deklarerat att någon eller några i Putins innersta krets planera att mörda honom.
Sant eller inte, propaganda eller inte, det kommer ändå att skapa frågor och osäkerhet för dom närmast Putin och för Putin själv typ vem kan det vara som är förrädaren eller ja kanske befriaren och som vill mörda Putin. Alla kanske sneglar på alla. För det finns ju utan tvivel en eller flera "Claus Schenk von Stauffenberg i Putins närhet.

Tror inte heller ett paraply i kevlar hjälper den lille mannen om någon bestämt sig för att skicka honom till underjorden.
Citera
2022-03-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Likaså efter att den 6 armen hade kapitulerat så pågick det strider i flera veckor efter det : https://www.youtube.com/watch?v=lkRcp4ShMfc

Tror att Azov-gänget inte kommer att ge upp.., misstänker att de kan få en tämligen "brysk" fångenskap hos ryssarna. Om nu de ens får en fångenskap..

Finns ju även den ukrainska marinen, och den 56 mekaniserade infanteri (oklar på på vad, dvs battaljon/regemente) där. Tror de kan få det lättare i fångenskap vs. Azov.

Jag har alltid tyckt det är kul att orden brysk och rysk ligger så nära varandra, trots att de inte alls är släkt.

Men hur som helsr, den ukrainska militära ledningen agerar på ett sätt som i praktiken knuffar civilbefolkningen framför sig och tar kriget in i städerna. Det är barockt att en del personer här på forumet ser detta som höjden av smartness från UA;s sida.
Citera
2022-03-21, 13:34
Medlem
baggebo1s avatar
Film från striderna i Mariupol:

https://t.me/intelslava/23084
Citera
2022-03-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du har missuppfattat läget helt, det är nazisterna som är inne i Mariupol och gömmer sig bland de få kvarvarande civila, ryssen är de som belägrar.
Men du har just påstått att det inte är något krig. Hur kan man belägra städer och skjuta på civila om det inte är ett krig?
Citera
2022-03-21, 13:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej det är verkligen inte så smart av ryssarna då de nu har visat hur uselt deras krigsmakt strider. Nu kommer både Sverige och Finland gå med i NATO samtidigt som ryssarnas politiska, strategiska och ekonomiska läge har försämrats avsevärt. Vad är ryssarnas vinst menar du? Territorium? På fyra veckor har de tagit 10% av Ukraina. Hurra liksom….

Detta kan omöjligt bli ”värt” det för Ryssland när krutröken lagt sig. De kanske ”kontrollerar” de viktigaste delarna av Ukraina om några månader men då till en kostnad av 10.000tals döda ryssar, en rejält försämrad ekonomi och framförallt en katastrofal relation till 90% av världen de kommande 20 åren. Inte ens den mest Putinvänlige nationalist-ryssen kommer kunna se detta som något positivt för Ryssland.
Citera
2022-03-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Lite mer sånt här så kommer NATO tvingas agera hårdare. Planerat massmord av civila kan inte tolereras.

Om man attackerar militären då skjuter de givetvis, det kan vara en självmordsbombare som usa fick erfara i irak.
Citera
2022-03-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Lite mer sånt här så kommer NATO tvingas agera hårdare. Planerat massmord av civila kan inte tolereras.

Jag ska vara helt ärligt, vad fan ska man ut och "protestera" när zonen befinner mitt i ett aktivt krig? Det är ju som att be om sådana här problem.
Citera
2022-03-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har alltid tyckt det är kul att orden brysk och rysk ligger så nära varandra, trots att de inte alls är släkt.

Men hur som helsr, den ukrainska militära ledningen agerar på ett sätt som i praktiken knuffar civilbefolkningen framför sig och tar kriget in i städerna. Det är barockt att en del personer här på forumet ser detta som höjden av smartness från UA;s sida.
Nu är det ju Ryssland som invaderat så det är Ryssland som drar in kriget i städerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in