2022-03-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du är kanske inte svensk? Ansvaret för befolkningen i Ukriana har Zelensky, förstår du ordet ansvar i detta sammanhang?

Så det är ledarna för de länder som blir attackerade som har ansvaret för offren?

Behöver jag verkligen göra en lista med bombade städer för att du ska förstå?

Hiroshima
Dresden
Tokyo
Guernica
Baghdad
osv

Fundera på vilka som har blod på sina händer
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Exakt. Tom. ryssarna själva förstår detta, och det i ett land som allt mer och mer liknar Nordkorea numera:
https://twitter.com/KevinRothrock/status/1500483378742763526

Och att rysk polis anklagar medborgare för att vara "fascister" är lite humor, när man tittar på Rysslands tredje riket-propaganda:
https://twitter.com/serayadiana/status/1504530338340560905
St Petersburgs polis, verkar mindre omänskligt är Moskvas.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Döda kroppar behandlas med respekt om man är civiliserad. Medeltidsmänniskor gör förstås på annat sätt.

Du menar att det är respektlöst att lägga kropparna i ett Z? Mer respektlöst än att inte hämta upp dem och leverera dem till anhöriga i hemlandet antar jag?
Citera
2022-03-21, 12:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nu kommer ukrainarnas träningsmoral att sjunka. Ett av ryssarnas högprecisionsvapen raserade Sport Life-gymmet i Retrovilles galleria i Kiev inatt:

https://twitter.com/UAWeapons/status/1505865749616865288?s=20&t=9DW13sjl99qWdFacD4N_Fw

Så går det när lastbilar med ammunition parkeras i garaget under gymmet.

Hur ska ryssen annars kriga menar du?
Citera
2022-03-21, 12:42
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jag skrattar ihjäl mig.
Nu är Tyskland och EU och tigger gas i Qatar.
Qatar är Irans största allierade i gulfen.
Iran som EU var så tuffa emot med stora olje och gas sanktioner och kallade iran för en terror stat.
EU gör sig till åtlöje inför hela världen..
Är ju fan nästan lika illa som att köpa gas och olja från ryssland för 8 miljarder kr varje dag.
Nu passar det att komma med mössan i handen till fiende nr 2.

En källa med länk vore trevligt
Citera
2022-03-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Jag har fått fram mitt budskap. Sedan då att ni inte förstår att det även finns regler att följa i krig är ju ert mentala handikapp.

Tror du på riktigt offensiven har stannat upp för att Putin tänker på regler i krig? Ja putin kan avsluta detta krig med att göra UA till aska med alla sina nukes men det är inte varför offensiven har misslyckats. Jag fattar hur man kan komma i det mindset att "väst media ljuger och jag vill vara i motsatsen" " jag tycker inte som andra på lunchbordet jag är smartare " " det är coolt att vara contrarien osv "

Men det som chockar mig är att man kan ha sån uppenbart dålig kunskap om modern krigsföring eller geopoltik men ändå väljer att prata om sådant med sån säkerhet. Jag förstår olika politiska åsikter men jag fattar verkligen inte det dära. Jag skulle aldrig i hela mitt liv prata om gramatik med sån säkerhet tex för jag vet innerst inne att jag inte kan så mycket. Jag måste säga att kvinnorna har rätt med att detta är faktiskt något typiskt manligt.
Citera
2022-03-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Jag har fått fram mitt budskap. Sedan då att ni inte förstår att det även finns regler att följa i krig är ju ert mentala handikapp.

Vi får väl Se vilka som följt reglerna när det blir dags för Plutte & c att stå inför skranket
Senast redigerad av LudwigVon 2022-03-21 kl. 12:55.
Citera
2022-03-21, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
När dom skjuter och bombar så gör dom det där det finns soldater eller terrorister

Om någon placerar en luftvärnspjäs på ett bostadshus, vad ska man göra du anser du?
Då ryssarna inte är särskilt välkomna kanske de borde åka hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
varför gräver dom ner sig ?
Gammal fin militär strategi, när du inte längre kan avancera så gäller det att hålla ställningarna och inte tryckas tillbaka. Populär metod under första världskriget. Ska du avancera mot en fiende som grävt ner sig kommer du att ta ohyggligt med stryk för att trycka dem tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Bra! om de redan har invaderat, är det bara för Nato att rulla in.
Eller hur?

NATO och CIA är naturligtvis redan på plats med rådgivare och vissa specialförband.
Citera
2022-03-21, 12:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Och då var det igång i Kherson. Röda Armén skjuter mot civil demonstration.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1505868821751508995
Citera
2022-03-21, 12:45
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Du vet att resterande 80% är skräpländer utan någon betydelse?
Även i det du kallar skräpländer kan det ju finnas någonting som går att utvinna och bedriva handelsutbud med och det kan ju även vara geografisk fördelaktigt placerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in