2022-03-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
För att de vill göra Ukraina till en del av Ryssland och för att de respekterar de ukrainska civila. Då är det en dålig strategi att förvandla det till ett radioaktivt månlandskap för hundratals år.

Men det är en bra strategi att fickparkera sina stridsvagnar i långa rader ute på ukrainska slätten så de kan plockas en efter en av ukrainskt artilleri?

Jag måste säga att den ryska omtanken om de civila i Ukraina hittills inte imponerat. Hur många är fortfarande vid liv under den sönderskjutna teatern tror du? Törstar de ihjäl eller dör de av syrebrist?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Konstigt att du ändå godkände två av mina exempel. Men gott så.

Först terrorbombar Ryssarna civilbefolkningen i Mariupol, sen har de den oändliga godheten att ge överlevarna lite mat.

Att det finns sån godhet på jorden.
Jag har inte godkänt nånting annat än att det är bekräftat att ryssarna har bombat militära mål. Men Det är helt klart att Ukrainas statsunderstödda nazister flyger under radarn i det här kriget. Västvärlden är så inriktad på att måla ut ryssarna - iofs rättmätigt - som onda, att det inte finns plats för ondska även på ukrainska sidan. Tack vare det kan nazisterna i Azov flyga under radarn med sina krigsbrott.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
USA invaderade Ukraina indirekt 2014 när de iscensatte en revolution och statskupp och bytte ut den "pro-ryska" och demokratiskt valda regeringen mot en ryskfientlig och i praktiken USA-styrd regering bestående av judar på de viktigaste posterna. Att Ryssland tog Krim och att folket i östra Ukraina gjorde uppror och bröt sig ur var ett svar på detta.

Hur mycket du än önskar att det var så, så tyder allt på att USA iscensatte någon kupp i Ukraina. De var nog inte ledsna för den, men de startade den inte
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vad fan snackar du om? Röda Armén är inte i närheten av Odessa.

Var vänlig och klaga på VG, vars länk jag gav.., och inte mig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Polen har agerat föredömligt under detta krig. Påbörjas en utrensning av Polen så får orcherna slåss mot 30 NATO-länder.
Polen har inte gjort ett skit, polska befolkningen har däremot hjälp till
Citera
2022-03-21, 12:28
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssarna orkar inte ens hämta sina döda efter att Ukraina samlat upp kropparna: https://youtu.be/KwpG-kxH6RE?t=175
Jag är skeptisk, det kan lika gärna vara propaganda från Ukraina.
Citera
2022-03-21, 12:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Attack på en rysk lastbil inne i Kherson. Nu är frågan om Röda Armén inleder ett totalt folkmord på civilbefolkningen?

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1505850574692134912
Citera
2022-03-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitRus
Filmexponering av ukrainska lögner om händelserna i Mariupol (engelska undertexter)
Du ville fly från kriget, men de släppte inte ut dig. De petade honom i ryggen med munkorg och tog honom tillbaka till källaren. De som försökte fly obemärkt från staden ligger nu orörliga på gårdarna och på gatorna.
https://www.youtube.com/watch?v=-e_1dUco65Q
Kreml har bekräftat att man skjuter på civila som vill lämna krigszonen. Och du länkar till ännu en video från de två självutnämnda skurkstaterna i Donbas
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du brukar skriva det varje dag. NATOs passivitet kan förmodligen bero på att Mordor hotat med kärnvapen.
Nej det beror på att USA inte törs gå in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det verkar mycket troligt. Mariupol är ju mer eller mindre ryskt nu. Då kan de ta itu med Odessa som också ligger vid svartahavskusten. Då kan de även använda flottan. Snart har ryssarna hela kuststräckan, helt enligt Putins plan.

Floden Södra Bug ligger mellan ryssen och Odessa. Ryssen har inte lyckats inta Mykolaiv för att ta sig över floden och ser snarare ut att vara på reträtt där.

Så nej, Odessa är de inte i närheten av att ta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Men det är en bra strategi att fickparkera sina stridsvagnar i långa rader ute på ukrainska slätten så de kan plockas en efter en av ukrainskt artilleri?

Jag måste säga att den ryska omtanken om de civila i Ukraina hittills inte imponerat. Hur många är fortfarande vid liv under den sönderskjutna teatern tror du? Törstar de ihjäl eller dör de av syrebrist?

Ingen vet ens om det var en rysk attack.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssarna orkar inte ens hämta sina döda efter att Ukraina samlat upp kropparna: https://youtu.be/KwpG-kxH6RE?t=175
Men ukrainarna hade orkat lägga de döda kropparna i formen av ett Z. Respektfullt mot dessa pojkar som beordrats ut i krig utan eget val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in