2022-03-21, 12:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Spännande. Mig veterligen finns det inga permanenta NATO-baser i något medlemsland i Östeuropa, och alla deployments är begränsade vad gäller tid samt omfattning. Allt enligt ett avtal med Ryssland.
Det blir nog ändring på detta nu dock. På ännu en punkt visar Ryssland att de själva är orsaken till allt de har problem med.

Precis jag tror USA bara haft baser i Västtyskland som det var under kalla kriget (Det förra kalla kriget), de hade ju dessutom dragit ner på det för de ville satsa mer på Östasien. Nu kommer de nog bygga en bas i Estland och en i Polen. De kommer kunna skjuta ned ryskt flyg så fort de lyfter från Moskva. Det är nästan som att Putin skapar allt han är emot.
-Natoutvidgning
-Natonärvaro i Östeuropa och eventuellt i Ukraina.
-militarisering av Ukraina.
-Mer nationalism i Ukraina.
-Han mördar etniska ryssar i Ukraina trots att han skulle rädda dem.
-Stärker regimen i Ukraina som han skulle avsätta.

Det med banditer, nazister, judar och bögar tror jag inte kommer öka p.g.a. Putin dock.
Citera
2022-03-21, 12:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Du skrev: "Det verkar som Ryssland har svårt att få kriget i Ukraina dit de vill."

Varpå jag ställde frågan till dig - vad är det ryssarna inte har lyckats med, enligt dig?

Tja, avsätta Zelenskyj, avmilitarisera Ukraina, få luftherravälde, komma någonvart över huvudet taget, inta Kyiv, isolera Kyiv, få hemmaopinionen på sin sida, visa upp sin armés styrka, göra Ukraina till rysk lydstat etc etc
Citera
2022-03-21, 12:11
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Du tror att Azov har bombat och förstört hela staden?
Azov gömmer sig bland civila likt ISIS i Syrien.

https://youtu.be/kW9G9hpXG-Q?t=117
Citera
2022-03-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Du får nog "läsa på".
Just detta är ju en grundbult till varför Ryssland är inne i Ukraina.. man har tom varnat i över 15 år för NATOS (läs USAs expansion österut). Det är som tidigare sagts,, att stackars Ukraina är bara en bricka i USAs och Ryssarnas spel.

Konstigt! En diktatur ogillar en demokratisk försvarsallians. Det hade jag aldrig förväntat mig.
Citera
2022-03-21, 12:12
Medlem
StigaSols avatar
Ryssland ska hållas ute i kylan nu och decennier framåt, minst. Ryssen känner sig mest trygg med tsarvälde, så de kommer att genomlida detta länge. Lidande är de vana vid. Frågan är hur vi bortskämda västlänningar kan stå ut. Jag hoppas den inre överlevaren i oss alla kommer fram i detta elände.
Citera
2022-03-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Teatern är Azovs verk. Vad i övrigt som Azov förstört vet vi inte.

Du verkar så säker på att det är Azov. Kan du länka någon källa på det?
Citera
2022-03-21, 12:13
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Så dom använde en av 6 av deras super nya missiler för att förstöra infanteri baracker och döda 50 män?..Yaaaay..

Vad jag sett så använder de dyra missiler mot "frivilliga" från väst.
Det förstör nattsömnen att veta att om Ryssland lokaliserar en
större grupp så skiter R. i hur dyr missilen är. Man är död.
Citera
2022-03-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ryssland utplånar Europa på en kvart om de vill.

Varför står de då och stampar på samma position vecka ut och vecka in i Ukraina?
Citera
2022-03-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ukrainska järnvägsledningen - enligt egen utsago - ser sig själv som ett mål för en rysk missilattack.
Ryssland angriper inte tåg, eftersom de används av flyende civila.

Vilken av dessa två meningar har du svårt att begripa?

Ryssland använder själv Ukrainska järnvägsledningen... Ryssland vill nå sina militära mål..Om dom kan undvika allt för mycket civila död siktar dom säkert på det också, speciellt eftersom dom vill väll på något sätt kontroll UA efter kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Ryssland ska hållas ute i kylan nu och decennier framåt, minst. Ryssen känner sig mest trygg med tsarvälde, så de kommer att genomlida detta länge. Lidande är de vana vid. Frågan är hur vi bortskämda västlänningar kan stå ut. Jag hoppas den inre överlevaren i oss alla kommer fram i detta elände.

Vi kommer stå ut utan ryssar på ett alldeles utmärkt sätt tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bränner ner och spränger och hindrar folk från att lämna. Ryssarna går på de militära målen.

Kom gärna med en källa till den dynga du skriver.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Du verkar så säker på att det är Azov. Kan du länka någon källa på det?
Läs artikel i Expressen igår. Framgår att det är väldigt många frågetecken kring Ukrainas uppgifter om teatern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in