Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Då skall detta bli normgivande i framtiden att ett land kan hota med militär för att skapa stater som lyder? Stoppas inte detta nu så blir framtiden synnerligen mörk. Det borde räcka att vi har inhemska förrädare i hela Europa som vill montera ned nationerna, nu skall vi ha en "stormakt" dessutom som förstör. Men nej den ukrainska nationalismen kommer att förstärkas. Länge leve Polen.
Det fetade först : Ja, detta Ukraina genomgår nu kommer att ena landet, utan tvivel. Finns ingen tvekan om var framtida hot finns. Sedan tror jag relationerna Ukraina/Polen kommer att bli lika tighta som USA/Storbritannien.
Men jag måste fråga dig en sak : Tror du att Ukraina kan vinna detta krig, få Ryssen utkastad ? Om inte.., vad tror du är det bästa Ukraina kan få till på "slagfält Ukraina" ?
(Vi ser väldigt lite utav Ukrainska förluster på film, de är även utslitna misstänker jag)
(Och bara så det är sagt ifrån mig, så att det inte finns något tvivel : Putin har startat detta helt meningslösa krig, och det är hans ansvar fullt och fast ! Om 50 år kommer det att stå i historieböckerna att det var han som förstörde syskonrelationen mellan länderna)