2022-03-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oj vad mycket du skriver. Jag gillar att ukrainska förhandlare kommer helt vardagsklädda nästan som om dom varit på ett ölschapp innan. Jag gillar den framtoningen.
Gretas "how dare you" använder jag själv mot sossemaffian.

Det var dumt gjort av Zelenskij att hålla tal inom Israel eller för Israel. Han borde jobba för sitt land dag som natt och inte stöta sig med en del Israeler.
Ukraina är nog ändå ett populärt land för Israelerna idag liksom jag tror Turkiet ser upp till Israel.

Jag ser inte något scenario UA kan "vinna" detta krig. Men det ända sättet dom kan få en helt okej förlust är genom enormt stöd av andra länder. Så att Z kör sin PR turn är smart då han är poppis så andra ledare får politiskt kapital genom att ses med honom. Angående kläderna tror jag det handlar mycket om att han vill se lite militär aktig ut, han är president till ett land i krig och dom som han vill motivera är ju självklart andra män i grön liknade kläder som slåss på frontlinjen. UA kommer förlora när männen tappar stridslust.
Citera
2022-03-21, 00:55
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ryssland har exakt noll att frukta från NATO, det vet Putin, och alla normalbegåvade också

Ryssland har kärnvapen, punkt slut

Det är de enda dom har kärnvapen, deras armé är värdelös ? Ekonomin snart körd i botten, hundra tusentals flytt sitt egna land döda soldater i drivor.

Inte ens galningen i Nordkorea har använt kärnvapen för han vet vad som väntar honom om han gör de! Och han om nån har hotat med det i åratal.

Putin är som du säger "normalbegåvad" och trycker inte av, det är en bluff.

Han är rädd dock, mycket rädd! För han kommer inte ur de här! En jagad råtta som tids är snart förbi.
Citera
2022-03-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det kommer nog bli någon form av Marshallplan för att bygga upp landet som med Tyskland efter andra världskriget. Det kommer ta tid innan alla flyktingar kan återvända om deras hus är bombade. Eller så blir det som på Balkan att de bara återvänder för att åka på semester och bygga ett hus för pensionen.

Det kommer inte förbli ruiner utan man kommer gradvis bygga upp det igen.

Precis så. När Putin är borta så behövs det nog ekonomisk hjälp till Ryssland också
Citera
2022-03-21, 00:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ukrainarna vägrar ge upp Mariupol 👍

Undra va som går i Putins skalle när han läser de. Han kan inte fatta att AZOV bataljonen har gett honom så stora förluster där nere att han måste ta in folk ifrån fjärran östern och ifrån Syrien för att fortsätta med sin operation som allt går enligt "plan" 😂

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1505683840882331650?s=20&t=Covcdgq_oLIKujJ8XiEEvw

Det trista för ryssarna är att det kommer flera större städer på vägen till Kyiv. De är inte heller omringade.

Någon länkade till en artikel idag om att stadens fall inte kommer betyda så mycket för krigets utgång.

Vill det sig illa för ryssarna kan stadens fall få dåliga effekter för deras chanser att vinna. Det beror en del på vad de kan tänkas hitta på i staden efteråt.
Citera
2022-03-21, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Jag ser inte något scenario UA kan "vinna" detta krig. Men det ända sättet dom kan få en helt okej förlust är genom enormt stöd av andra länder. Så att Z kör sin PR turn är smart då han är poppis så andra ledare får politiskt kapital genom att ses med honom. Angående kläderna tror jag det handlar mycket om att han vill se lite militär aktig ut, han är president till ett land i krig och dom som han vill motivera är ju självklart andra män i grön liknade kläder som slåss på frontlinjen. UA kommer förlora när männen tappar stridslust.

Tror inte att Ukraina kan förlora. Det finns en folklig ilska. Jag såg det bland annat när folkmassor demonstrerade mot ryska militärer.
Denna folkliga ilska byts inte mot hopplöshet.

Det finns dom som tror att "fred" är nära. Jag tror att det kan bli ett vapenstillestånd men ryssarna får ändå räkna med att bli angripna samt att tillsatta quislingar får en kula i skallen.

En invasionsarmé är alltid ett legitimt mål.
Citera
2022-03-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Du är en fjant och en sorglig individ som rättfärdigar en invasion av ett annat suveränt land.
Din historik säger något annat
"Hade Ryssland väntat lite till hade man haft NATO i Ukraina och då är det för sent.
Krig är hemskt men ibland är det nödvändigt, hade han väntat lite till hade han haft NATO i arslet."

Suveränt land, vilket skämt.

Politik kan vara brutalt vid tillfällen och krig är ett verktyg som kan användas när diplomati inte räcker till. Du må inte gilla det men så är det.

Det finns olika tyvärr av krig vill jag tillägga, det finns ekonomisk krig med sanktioner, cyberkrig och militärkrig. Alla stormakter i världen använder sig av dessa taktikerna, inkl Ryssland.
Citera
2022-03-21, 01:03
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Azov spartanerna dör hellre som hjältar än låter staden bli i ryska händer.

Du har ju "rapporterat" spridit din desinformation nu lite mer än vecka Rysskiller att Mariupol är befriat 😊

De kommer dö i en källare med rasmassor på, utan vatten/mat och ammunition om de ej ger upp.
20 % av stadskärnan finns kvar, så gömställena börjar att tryta för dem.

https://www.youtube.com/watch?v=L6UzUMrEEXM
Citera
2022-03-21, 01:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Precis så. När Putin är borta så behövs det nog ekonomisk hjälp till Ryssland också

Ryssland kan betala med olja och gas. Det är rikt om man bara fängslar alla oligarker som stjäl alla pengar. Plus slutar spendera så mycket på kärnvapen och atomubåtar.
Citera
2022-03-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
De kommer dö i en källare med rasmassor på, utan vatten/mat och ammunition om de ej ger upp.
20 % av stadskärnan finns kvar, så gömställena börjar att tryta för dem.

https://www.youtube.com/watch?v=L6UzUMrEEXM

De har nog räknat med att dö ett bra tag.
Bättre än att ge upp och bli torterad och avrättad.
Citera
2022-03-21, 01:26
Medlem
Citat:
Och logistiken 😊 hur ska han få dom till Ukraina ? Det är bara propaganda, dom kommer inte! Dom har fullt upp i sitt egna krig.
Turkarna har nog luftvärnsrobotar som väntar på ett flyg fult med krigare skall flyga över deras gräns. Assad har inte råd med att erfarna soldater stupar i Ukraina.
Citera
2022-03-21, 01:27
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det kommer nog bli någon form av Marshallplan för att bygga upp landet som med Tyskland efter andra världskriget. Det kommer ta tid innan alla flyktingar kan återvända om deras hus är bombade. Eller så blir det som på Balkan att de bara återvänder för att åka på semester och bygga ett hus för pensionen.

Det kommer inte förbli ruiner utan man kommer gradvis bygga upp det igen.

Använd ryska centralbankens frusna tillgångar, till att återuppbygga Ukraina.
Citera
2022-03-21, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Tar de inte Rubel?
https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2022/mar/18/syrians-join-russian-ranks-in-ukraine-as-putin-calls-in-assads-debt
Citat:
The vast majority of newly enlisted Syrian mercenaries are trading in salaries of $15 a month for monthly deals worth between $600 and $3,000. Rank and experience in the gruelling decade of insurrection attracts the higher dollars, but even the basic salary is luring recruits who have few ways out of overwhelming poverty.
Om de kommer tillbaka till Syrien efter ett par månader har de nog råd att bli krigsherrar själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in