2022-03-20, 21:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Får fan gåshud av detta!! Vilket jävla folk Ukrainarna är! All jävla heder till dom. Kriget är förlorat för ryssen!

https://twitter.com/DAlperovitch/status/1505576218397138956?s=20&t=TvvVIOUGosCN4361adA9Gw

Föredömligt beteende, och bra att dom började attackera soldaterna.
Det där klippet är representativt för hur det ser ut i hela Ukraina, vad gäller folkvilja.
Citera
2022-03-20, 21:54
Medlem
Jag såg på ukrainsk TV med påver översättning som inte hördes så tydligt men talesmannen, jag har glömt namnet, står i en TV-studio tuff med svart T-shirt och tatuering på vänstra biceps, och han säger att fronterna är mer eller mindre frusna.
Ukrainsk underrättelsetjänst påstår att ryssarna jobbar hårt för att finna syndabockar inom sin egen militär och han påstår då att den låga moralen ser ut att bli ännu lägre, officerare är mycket rädda för att göra "fel"....

Talesmannen säger också att Ryssland försöker föra fram förstärkningar eftersom dom förlorat så mycket i slagkraft men han menar på att det inte kommer att lyckas.

Jag tror detta är sanningen. Min slutsats är att Ryssland inte tror på vad dom gör och tror man inte på det så lyckas man inte heller.
Citera
2022-03-20, 21:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
De kommer köra en "This is Sparta!"
De kommer för evigt ha min respekt för sin starka vilja att försvara sin sak.

Senaste bildunderrättelserna visar på att fronten är flyttad närmre de centrala delarna och det innebär även att boxen att lägga indirekt eld över minskar.

Hur mycket jag än vill att de lyckas försvara staden till krigsslutet så börjar det ju bli tungt. Men att de hållit ut så många veckor sätter ju en ny standard för andra städer att ta efter.

Zaporizhzhia (staden..inte kärnkrafverket) borde vara next up då ryssen friat upp manöverförband (och det sker nog tyvärr snart) men det är en ännu större stad med ungefär samma mix av rysktalande och ukrainsktalande och de har haft längre tid på sig att förbereda sig och har antagligen laddat upp med mer luftförsvar och NLAWS än vad Mariupol han med innan de blev helt omringade.

Jag vet inte när Mariupol faller men om ingenting radikalt sker med brytande av blockad eller annat stöd så är det nog snart över.

Rysstrollen sa att det snart var över redan för 2 veckor sedan. Då var det helt substanslöst.

Rysstrollen försäkrade för en månad sen att det var helt befängt att tro att Ryssland skulle invadera Ukraina.
Citera
2022-03-20, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Folk som aldrig upplevt kommunism vet inte hur pass mycket skada det orsakar. Det är en cancer som sprider sig till allt i ett samhälle.

Denna korruption och dess ursprung samt den tid det tar att arbeta bort den hoppas jag ni fattar att det även gäller ryssland och att det är precis vad Putin hållit på med sedan han tillträdde.
Citera
2022-03-20, 21:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Du har inte gjort lumpen va? Man kunde råka på riktigt gamla rariteter i matväg, särskilt om det var kvällstjänst. Men ingen blev sjuk även om konserverna var 15 år.

Konserver ja. Ser du mycket av det i paketet?
Citera
2022-03-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Du har inte sett filmen antar jag? Det är inte helkonserver.

https://mobile.twitter.com/GraniTweet/status/1505629926002774025

Två år eller nio, jag vet inte om det är så stor skillnad. Då måste det ändå vara ganska bra konserverat/torkat. Smakar säkert illa, men är sannolikt inte hälsofarligt.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ryska ungdomar, vart har då fått det ifrån, kom med faktalänkar vid påståenden annars är det lögner

Finns ju hur mycket filmer som helst, du ta och komma in matchen. Stora delar av ”befrielsestyrkan” är värnpliktiga, senast idag såg jag en video med en död ryss som var född 2003 enligt passet.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag har hört att Call of Duty ska vara kul. Försök att vara lite realistisk i alla fall. Du vet inte vad du yrar om.

Ryssland har knappt börjat med sina bombningar än. Sluta tro på globalisternas propaganda. Om Ukraina inte kapitulerar så kommer Ryssland att bomba sönder hela landet.

Ryssland accepterar bara Ukraina som en neutral buffertzon. Om Ukraina inte går med på detta så kommer landet att bombas till aska.

Du har kanske inte märkt det men det ryska flygvapnet har inte direkt gått från klarhet till klarhet. För att lyckas med att bomba sönder hela landet krävs helt andra resurser och försöker Ivan med det så kommer det garanterat en Natorespons.

Sluta tro på Putinpropaganda och att vara en medlöpare till Putin.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Denna korruption och dess ursprung samt den tid det tar att arbeta bort den hoppas jag ni fattar att det även gäller ryssland och att det är precis vad Putin hållit på med sedan han tillträdde.

Putin är tyvärr mest korrupt av alla med din maffia , därför är ryska militären i uselt skick! Usch!
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Underbart!! Spartanerna ifrån Azov Bataljonen dör hellre än kapitulera till rySSka fascister!!

Otroligt! Har ryZZarna klampat in i främmande land utan att ens ha punkteringsfria däck på sina usla fordon’?!?

Materielen är ju helt undermålig! Sjukt pinsamt att behöva bevittna detta år 2022. Sedan går de Kina för att be om hjälp när de nu fått slut på pang. Patetiskt!!
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Föredömligt beteende, och bra att dom började attackera soldaterna.
Det där klippet är representativt för hur det ser ut i hela Ukraina, vad gäller folkvilja.

Men allt går enligt "plan" enligt Putin! Det bästa ryssen hemma i Moskva kan göra just nu är att avsätta detta kräk! Inte ens hans pengar kommer kunna rädd honom för hans illdåd han har åstadkommit i världen.
Citera
2022-03-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Ryssland har inget att vinna på en falseflag då de vinner redan. Ukraina är de enda som vinner på det. Så används kem- eller biovapen i Ukraina/närliggande länder så är det Ukraina som utförde det.

Jag, kan garantera att NATO kommer blanda sig i om Polen tex får ett skepp-kommer-lastat med antingen kemvapen eller biologiskt sådant.

Intressant förutsägelse, hur backar du upp den?
För den oinvigde framstår det mer som att ryssen har helt missbedömt både omvärldens option, försvarsviljan hos UA och den egna krigsmakten inför denna ”specialoperation”.
Misstag som sällan en vinnare gör…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in