2022-03-20, 21:29
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och???
Är detta alltså ett invasionsindex du snickrat ihop? När är det ok att invadera en suverän stat? Över 90? 100?

Menar du Rysslands invasion av Ukraina så finns ingenting som rättfärdigar det och Ukraina har rätten att försvara sig.

Listan är till för de som säger att Ukraina är så hemskt, men försvarar Rysslands agerande, när Ryssland är sämre på nästan alla områden. Demokrati, yttrandefrihet osv.
Citera
2022-03-20, 21:30
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag har redan poängterat att Ryssland redan har förlorat.

Det hindrar dock inte Ryssland från att förvandla Ukraina till en soptipp. Vad tror du människorna i Ukraina tycker?

1. Gå med på Putins villkor.

2. Bli sönderbombade.

3. Få frihet att bestämma över sitt eget land.

Varför vill ni pro rySSar aldrig ta till det rätta alternativet? Det är inte Ukraina som anfallit rySSland.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Mer ryska orcher har mött sitt öde

https://twitter.com/antiputler_news/status/1505631136629899271?s=20&t=GY6IcDtWd80kMfRUnlAZBQ
Ännu ett z med döda kroppar, vackert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Lite andra vapen som gäller nu 80 år senare.

Vad gäller Rysslands armé verkar det inte vara helt säkert.

Snart kanske de kommer kasta in några T-34 när den materiel de använder nu - som i vissa fall visat sig vara fyrtio år gammal - tar slut. Vem vet?
Citera
2022-03-20, 21:31
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det låter i mina öron (om man läser mellan raderna) att Putin har som som krav i närmast en avväpnad Ukrainsk arme. Därav lite "boots on the ground" för att rockera detta misstänker jag..

Sedan så tror jag nog att det är som du säger, diverse rackartyg ifrån FSB för att göra livet surt för en legitim Ukrainsk regering.

Det Ukraina kräver är ju en Nato-liknande säkerhetsgaranti från tredje part. Skulle det vara Tyskland och Turkiet är det inte mycket att lita på (och det vet ju självklart Ryssland). Jag menar, ett land som inte infört några sanktioner och ett annat som har en usel militärmakt och fortfarande är beroende av Ryssland för sin energiförslrjning (och dessutom varit absurt välinställda till Ryssland tidigare). Förstår inte riktigt vad det skulle ha för värde. Här måste det till ett militärt starkt västerländskt land som t ex GB, EU eller kanske Frankrike (nog inte något som Ryssarna går med på). Det kommer dessutom ta många år innan Ukraina kan anslutas till EU så någon automatisk säkerhet får de heller inte där.
Citera
2022-03-20, 21:31
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Faktum är att det är ryssarna som är den anfallande parten. Det går inte att dribbla bort.

Hur spelar det roll?
Citera
2022-03-20, 21:32
Avslutad
Nu säger krigshetsare på Aftonbladet att Ukraina inom dagar kan vända och anfalla de ryska styrkorna

Jag är själv tveksam till det. Nog att ryssarna är särdeles odugliga i det här kriget. Men betänk att ukrainska styrkor också är slitna och decimerade

Det bästa vore om bägge sidor kunde samtala på ett vuxet sätt
Citera
2022-03-20, 21:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du sätter fingret på varför Ukraina inte kan acceptera en demilitarisering (om man inte samtidigt kan vara NATO-medlem): Det går inte att lita på Ryssland.

Jag skulle inte heller lita 100 % på en garanti från NATO utan att vara medlem.
Jag undrar vilka som kunde tänkas göra jobbet som garant, rent hypotetiskt. Israel, kanske, med dess nära band till den neokonservativa krigshetsarlobbyn i USA. Tycks vanskligt. Eller, varför inte turkarna? Turkiet har faktiskt visat framfötterna de senaste veckorna. Fixat den här balansgången överraskande bra, till och med som medlem i Nato. Är nu med under förhandlingarna.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-03-20 kl. 21:39.
Citera
2022-03-20, 21:33
Medlem
Citat:

Det hindrar dock inte Ryssland från att förvandla Ukraina till en soptipp. Vad tror du människorna i Ukraina tycker?

2. Bli sönderbombade.

Eller

3) Slakta orcherna
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
"Delar av landet". Det är områden som Ukraina egentligen inte bryr sig ett dugg om. Donbass ses redan som ryskt territorium enligt många Ukrainare.

Ah, men då så. Då tycker jag att vi bestämmer att Ukraina ska sluta gnälla och lämna ifrån sig dom områden som Putin anser vara ryska.
Tror att Putin är villig att göra precis samma sak, med områden i Ryssland som Ukraina eller andra länder tycker tillhör dom.

"All you had to do was to ask"
Citera
Medlem
https://twitter.com/igorsushko/status/1505590724678479872?s=20&t=dNSOU1Mf9beWEcSH5v97Lg

Går rykten på telegram att ngn höjdare blivit mördad ikväll
Citera
Medlem
Citat:

2. Bli sönderbombade.

Inget folk som tror på frihet ger sig mot en angrpare under några omständigheter. Är du född defaitist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in