2022-03-20, 20:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skulle nog vilja lyfta den genomsnittlige medborgaren i Ukraina. Alla demonstranter som ställer sig framför ryska stridsvagnar och ropar slagord.
Ja beundransvärda, verkligen 👍
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad vet man om misstankarna att Belarus skall invadera Ukraina med egna trupper? Jag har läst på Twitter om trupprörelser inne i Vitryssland och Vitryska ambassadören har lämnat Ukraina.
https://twitter.com/MarQs__/status/1505490942031237121
https://twitter.com/MotolkoHelp/status/1505579464025153536
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Lite bilder från en Azov-bas som ryssarna har tagit utanför Mariupol:

https://t.me/black_list_VSU/2457

Hakkorsflaggor, hitlertavlor, hakkorsmuggar. Det måste ju ändå påpekas hur jävla stört det är att när liberalerna för en gång skull väljer att inte kalla en gruppering för nazistisk, så är det en sån här gruppering.

Finns väl ingen som påstått att de inte finns nazister i Azov. Har sagts i svenska nyheter.
På flashback har det påståtts att typ 20% ska ha varit nazister i Azov.
Något ryssar påstår sig ha hittat saknar dock värde med tanke på deras historia av lögner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
.
Handlade det om ett val som var mer än 100% legitimt så handlar det om koruption.
Sånt händer enbart i Nordkorea, möjligen Ryssland.

Viktor jankukovitz* nånting har kopplats till kriminell bakgrund långt innan han med hjälp av Ryssland blev en politisk raket.
Hans motståndare julia nånting-schenko (tymoschenko?) (minns inte efternamnet) blev satt i fängelse för korruption i samband med valet 2010.

Så jag vet inte hundra procent legitimt val

Det uppskattas att han (Viktor) med brottsliga grupperingar vid makten förskingrat runt 200 miljarder kr från statskassan.

Han torskar valet mot poroschenko 2014.
Han flyr sedan till Vitryssland /ryssland när han förlorade valet 2014 och är i Ukraina dömd för högförröderi till 13+ år fängelse.
En dom man inte kunnat verkställa.

Bara googla gott folk.
Senast redigerad av Shibaiji 2022-03-20 kl. 20:27.
Citera
2022-03-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Hade Ryssland vart så betydelselösa så hade inte den här tråden haft 4k läsare 24/7 senaste 25 dagarna.

Det är just såna som dig som hindrar lösningar.

Du är en parasit som gillar kaous och krig.

Vill du ha en lösning?

Eller vill du ha ett intensivt krig som håller på i kanske två år till?

Är din endplan att Ryssland förlorar 100 procent?
Den enkla lösningen är att Putter-Ryssland drar tillbaka sina trupper och betalar skadestånd för det elände de orsakat.
Citera
2022-03-20, 20:22
Medlem
Citat:
Tyskland kan köpa gas överallt. Det är ej problemet.

Ja förutom extremt smutsig fracking gas från Alaska och Alberta. Som då skulle innebära att EU's New Green Deal havererar.

Samt att priserna 5 dubblas för avarage tysk.
Oavsett tror jag vem som helst är beredd att betala lite mer för att slippa gasen från ryssland.
Citera
2022-03-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad vet man om misstankarna att Belarus skall invadera Ukraina med egna trupper? Jag har läst på Twitter om trupprörelser inne i Vitryssland och Vitryska ambassadören har lämnat Ukraina.
https://twitter.com/MarQs__/status/1505490942031237121
https://twitter.com/MotolkoHelp/status/1505579464025153536

Hade för mig att deras moral är lägre än ryssarnas nuvarande moral. Och risken är stor att de vänder sig mot lukaschenko om de tvingas in i kriget mot Ukraina.

Blir intressant/hemskt att se.
Citera
2022-03-20, 20:24
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Självklart så klipper väst bort Putler i smulor om dom stoppar all energiimport. No more dollars.

Skulle väl ta 7 dygn så är det klart om Tyskland och Benelux kapade NS1.

Så ni får väl surra med Schultz.

Tycker för övrigt Schultz är väääääldigt tyst.

Inte mig emot. Ju förr vi knäcker Ivan ekonomiskt desto bättre. Jag är för total ekonomisk isolation mot Ryssland.

Schultz verkar dock inte så pigg på att stoppa NS1 eftersom det skulle skada tysk ekonomi duktigt om man gjorde det innan annan energi finns att tillgå.

Tur ändå att det inte är Merkel vid makten för då hade det nog varken blivit sanktioner, vapen eller upprustning för tysk del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Eftersom döda ryska soldater smugglas ut från Ukraina nattetid av ryska styrkor, skulle det inte förvåna mig om att detta är en false flag där de eldat upp redan döda ryska soldater.
Ryssarna har fältkrematorier så en hel del av tonårspojkarna Puttler offrat för sin egen rikedom, är redan brända.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Öhh..

Var har du läst, eller sett detta ?

"Zelenskyj säger i intervjun att han är redo för att förhandla med Putin. Han menar att det ukrainska folket har visat att de kan slå tillbaka mot de ryska styrkorna, men att det ukrainska folkets hjältemod inte kan rädda några liv.

Samtidigt varnar han för att ett tredje världskrig kan bryta ut om förhandlingarna misslyckas.

– Vi måste testa alla format och ta varje chans att förhandla och prata med Putin. Men om dessa försök misslyckas skulle det innebära ett tredje världskrig, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EanwjK/zelenskyj-inte-berattat-om-kriget-for-mina-barn
Citera
2022-03-20, 20:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Och vad gör rySSland? Hur många fria kanaler finns det där? Kan man skriva om kriget där typ sluta kriga mot våra grannar? Visa bilder på sprängda rySSar? Skillnaden är att Zelensky är demokratiskt vald och i detta läge ska man göra vad som krävs för att stabilisera landet när rySSland har startat ett krig mot dom. Det kommer att återgå till fler rySSvänliga medier när landet är fritt från ohyra norrifrån och Ukraina är ett eget land igen utan yttre påverkan.

Vid förändring, vore samlingsregering det normala. Övergång diktatur är aldrig att rekommendera. Likaså att tysta media.
Citera
2022-03-20, 20:26
Medlem
Så. Vilka pengakällor är det som håller putins skrot rullande ännu? Nämner några förslag. Fyll gärna på eller ta bort med motivering varför

●sparat kapiral
●"osynligt" stöd från rika oligarker
●gas
●olja
●annat?...

Fråga två, viljen pengakälla är det som bidrar högst till krigandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in