2022-03-20, 18:59
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jag tror inte att Moldaviska soldater fångade på VHS är samma sak som Ukrainska soldater 2022.
Hade du förklarat ännu varför du skrev att det var så?

Det är igen idé att försöka argumentera eller försöka få något vettigt ur Arbetet. Så fort han blir motbevisad och det finns källor på hur fel han har osv ignorerar han det och går vidare till att sprida nästa lögn. Det är hans modus operandi.
Citera
2022-03-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Svara gärna på hela inlägget då det är faktabaserat och inte känslomässigt dravel som ni kommer med.

Skippa och ta saker ur kontext - jag skrev att Putin och Ryssland oroat sig i många år över NATOS extremt snabba expansion och sökt garantier av USA men har mötts av ignorans eller odräglighet. Man har även varit öppna för diplomatiska samtal med USA utan framgång.

Finns på Youtube hur många intervjuer som helst där Putin är i USA (60 MINUTES, Megan Kelly, politiska forum med utfrågningar) etc där han tar upp USAs total ovilja att ens prata om viktiga frågor som kan äventyra säkerheten i världsläget.

Det är bekräftelse nog för en normal människa att förstå vart den sanna ondskan ligger.

Jag har inte sett någon amerikansk president förneka detta eller svara på frågor på rysk mark.
Lyssna nu! putin är den enda som har paranojor över NATO. Ingen annan får för sig saker mer än putin. Att det dick skulle gå så lpngt med hans paranoja att han skulle starta ett KRIG var nog få beredda på. Men det är så paranojor fungerar - det är nog ingen slump att han bestämde sig efter år av pandemiisolering. Hade han bjudit till LITE och visat att han VILL vara med i gemenskapen med andra länder och skapat bra relationer som de flesta andra statsministrar, hade han varit i ett annat läge där man samarbetar. Men hans anti-väst hat har alltid präglat honom och viljan att skapa GODA relationer har aldrig varit på tapeten för honom.
Citera
2022-03-20, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har du ochså missat att USA var inblandad i statskuppen 2014. Och att man
upphävde demokratin i U. Och då gick R. in i Krim.

Om R. gjorde en statskupp i Finland. Och vi gick in militärt. Är vi då skurken?

Det har inte varit någon statskupp, men ska man gå in i länder där det är statskupper, har aldrig hört något så dumt? (utöver de-nazificering, demilitarisering)

Gorbatjov menade att Jeltsin kom till genom en statskupp, borde Polen gått in i Ryssland då, jag ahr aldrig hört den regeln

(Och om regeln fanns så har Ryssland ingen förmåga att gå in i länder så varför lägger de inte bara av med det)
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Tog Adolf med sitt bliztkrieg 35 dagar att fullständigt mala ner Polen under andra världskriget.

"2a armen i världen" har på nästan en månad inte kunnat inta mer än en stor stad.

Detta är beviset på hur bra de går för rySSka armén.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Reportrar utan gränser.

War in Ukraine – List of journalists who are victims gets longer by the day

https://rsf.org/en/news/war-ukraine-list-journalists-who-are-victims-gets-longer-day
Citera
2022-03-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Svara gärna på hela inlägget då det är faktabaserat och inte känslomässigt dravel som ni kommer med.

Skippa och ta saker ur kontext - jag skrev att Putin och Ryssland oroat sig i många år över NATOS extremt snabba expansion och sökt garantier av USA men har mötts av ignorans eller odräglighet. Man har även varit öppna för diplomatiska samtal med USA utan framgång.

Finns på Youtube hur många intervjuer som helst där Putin är i USA (60 MINUTES, Megan Kelly, politiska forum med utfrågningar) etc där han tar upp USAs total ovilja att ens prata om viktiga frågor som kan äventyra säkerheten i världsläget.

Det är bekräftelse nog för en normal människa att förstå vart den sanna ondskan ligger.

Jag har inte sett någon amerikansk president förneka detta eller svara på frågor på rysk mark.

Puttler och det ryska ledarskapet vet mycket väl vad Nato är och att man inte har något att oroa sig för från Natos sida under förutsättning att Puttler inte invaderar ett Nato-land. Skitstöveln Puttler har för tillfället problemet att han trots att alla seriösa motkandidater har fängslats och trots att han fuskar vid valen, inte åtnjuter någon större popularitet och det gör hans position, med båda händerna i statskassan, vansklig. Nato är utmärkt att måla upp som Rysslands stora fiende så vanligt folk slutar klaga på att de fortfarande tvingas ha utedass och är fattiga som kyrkråttor trots att Ryssland har världens största kända naturresurser.
Citera
2022-03-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu har jag funderat, och jag har kommit fram till att Ukraina inte ska acceptera fredsavtalet, pga av;

-Ryssland är opålitligt, och svek tidigare avtal om trygghet mot att Ukraina övergav kärnvapen.
-Det är oacceptabelt med demilitarisering, med en så aggressiv granne som Ryssland.
-Krim tycker jag man kan lämna, inga problem
-Att Ukraina inte ska gå med i nato tycker jag också är OK, och även bra. det behövs buffertzoner.
Krim frågan är inte superlätt, världens 14e största gasreserv ligger utanför där i svarta havet.

https://youtu.be/If61baWF4GE?t=756

Ukraina kommer aldrig ge upp rättigheterna till den.
Citera
2022-03-20, 19:05
Medlem
Massmedias avatar
Nu tror jag inte på några "fredsförhandlingar" just nu, men OM till exempel Ukraina skulle gå med på dessa villkor:
- Avstå Krim och Donbass
- Skriva under på att inte gå med i NATO
- Gå med på någon sorts begränsning av sin stående trupp

Och Ryssland mot detta drar sig tillbaka. Vad blir då omvärldens reaktioner? Lyfts några sanktioner? Kommer EU avbryta sin övergång till att inte köpa rysk olja och gas? Jag skulle inte tro det, och då blir det Nordkorea-status för Ryssland ändå.

Vad har då Putin uppnått?
Citera
2022-03-20, 19:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det fetade, 10 miljoner människor (1/4 av befolkningen) har lämnat sina hem. Men av dessa endast 3 miljoner till andra länder. De allra flesta av dessa vill komma hem så snart som möjligt och bygga upp sitt land.

Jo, men det är mycket stora siffror, och det kan bli värre.., desto längre detta håller på.

För tills nu har vi inte sett slutet på detta krig. Sedan är det frågan tills vad är det människorna skall komma tillbaka till.., det ser ju ut som ruinerna vid Stalingrad på sina håll.., finns det vatten, el, värme..helt basala nödvändigheter. Hur skall man kunna leva i något sådant ?

Vi utgår ifrån att de vill tillbaka, men vi vet inte just nu..
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu hänger jag inte med! Menar du att det är Zelensky som bombar sitt eget land och inte orcherna? Det låter föga troligt isåfall.

I delar av främst syd-östra o nord-östra Ukraina, inklusive Mariupol, verkar det ju vara vad befolkningen påstår. Men det är ju komplicerat, då det är i dom regionerna som det var konflikt redan före detta kriget startades.

Jag vill se en bredare och objektivare rapportering från Ukraina och framförallt en där befolkning inkluderas. Inte dessa jävla rapporter från hotellrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Härligt att se vänner ställa upp för varandra

"De syriska legosoldaterna är redo att gå in i Ukraina.

Nu väntar de bara på grönt ljus från Vladimir Putin.

Vi ska visa dem något de aldrig tidigare sett, säger befälhavaren Nabil Abdallah."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dGKLW/syriska-legosoldater-redo-att-ga-in-i-ukraina-vantar-pa-putin
Han lär väl också ligga död i ett dike efter en kvart precis som tjetjen-generalen. Har ryssarna fältransoner som är halal, eller är det ingen av dem som förväntas överleva fram till lunch?
Citera
2022-03-20, 19:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Och då utökar UAF sin vagnpark igen med ett rätt fett pansarfordon som Röda Armén lämnar efter sig. Typ Patria.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1505605931245182977
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in