2022-03-20, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gick Ryssarna självmord i klippet? Nej det tror jag inte, men många ryska värnpliktiga har lurats in i döden av Putin. Kan tänka att de nog hellre levt vidare.

OK, självklart har dom velat leva vidare.

Men, är det värnpliktiga som strider nu, var inte det bara i början som någon skickat in dom av misstag?
Citera
2022-03-20, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tyvärr fortsatte inte väst o gjorde slut på Stalin då vilket är huvudorsaken till att Vladolf Putler med sitt Z finns idag.

Atombomberna skulle fällts över Moskva där de gjort mer nytta.

Jösses, den kommentaren finner jag inga ord att svara på.
Citera
2022-03-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det är precis vad det är, Ukraina mot Ryssland. Ukraina råkar ha många länder på sin sida.
Det tänket faller på sin orimlighet.
Citera
2022-03-20, 12:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser

Men, är det värnpliktiga som strider nu, var inte det bara i början som någon skickat in dom av misstag?

Av misstag? Hur i all världen gick det till? Stämmer det är ju detta krig ett ännu större clusterfuck. Trodde inte det var möjligt.

Jag vet inte hur många värnpliktiga som är på marken i UA idag.
Citera
Medlem
Citat:
Nej det är det verkligen inte.
Putin har ju kopierat Tredje riket rakt av med upphetsade massmöten och krigshetspropaganda samt en säkerhetspolis som terroriserar oliktänkande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ryssmongolerna har proklamerat att de bombat skiten och gjort slut på dom i stort sett varje dag senaste veckorna men varje morgon lyckas de återuppstå på något märkligt sätt och fortsätter grilla ryssmongoler och göda marken och odla solrosor.

Först särskolan, sedan Särimner. Nassar och svin hur som helst. Men just nu slåss de på rätt sida. Frågan är vilka ministerposter de kräver om ryssarna drivs ut.
Citera
Medlem
Mycket relevant!

https://youtu.be/OTY4s8sMMPM

Nej, jag tänker inte vika mig när det kommer till att lyfta det arma folket i öst och jag tänker inte låta deras röst gå obemärkt förbi. De ska inte glömmas bort! De är en del och ett resultat över hur läget ser ut nu.
Citera
2022-03-20, 12:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det rapporteras om 4.500 kvinnor och barn i Mariupol som med tvång har förts bort till Ryssland. Vad kommer att hända med dem? Möjligen för framtida fångutväxling. Det talas också om tvångsarbete. Eller en repetition av Röda Arméns våldtäktshärjningar under andra världskriget. Medan männen strider för att försvara sitt land så förs deras familjer bort av inkräktarna till okänt öde i Ryssland. Krigsbrotten radas upp ett efter ett.
Kan också vara så Ryssen gått på sin egen propaganda, befolkningen är hjärntvättade och har levt i fångenskap under de knarkande nazistjudarna.
Nu vet de inte sitt eget bästa och yrar om att de vill ha ett fritt Ukraina, i stället för att inlemmas i Moder Rysslands ömma famn.
De måste hålla kvar med tvång och omprogrammeras.
Citera
2022-03-20, 12:42
Medlem
Citat:

I denna twitterpostning där Ukrainska försvarare i Mariopol visar upp förstörda ryska fordon samt passen från de dödade inkräktarna verkar det som att en av dem var född 2003.
https://mobile.twitter.com/DimSel007/status/1505476319362134016?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1505476319362134016%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1120926.31160
Citera
2022-03-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tyvärr fortsatte inte väst o gjorde slut på Stalin då vilket är huvudorsaken till att Vladolf Putler med sitt Z finns idag.

Atombomberna skulle fällts över Moskva där de gjort mer nytta.
Ja det är sant, det skulle ha gjorts då innan ryssarna lyckades stjäla information om atombomberna och skaffade egna, världen hade varit en bättre och säkrare plats utan den ryska imperialismen. När man beskriver Putin får man tänka: Hitler med kärnvapen.
Citera
2022-03-20, 12:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
https://www.youtube.com/watch?v=r2jX59BKHO0
Vill du att jag skall klicka på någon länk, får du förklara vad den handlar om.
Nej jag tänker ändå inte titta, om det är döda kroppar, eller Putins propaganda.
Citera
2022-03-20, 12:46
Medlem
Ryska styrkor har bombat en konstskola där hundratals människor hade skydd i staden Mariupol, säger stadsrådet.

Källa CNN

jaa du gamle putler, du begår det ena bottet efter det andra. Hur känns det att bli ihågkommen som en betydelselös bajshög som aldrig gjort ett rätt i hela sitt tragiska liv.. Du borde veta bättre, om inget annat med tanke på din ålder, de flesta blir ju klokare med åldern..men det kan man inte säga om putler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in