2022-03-20, 09:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ryssarna får snickra ihop kistorna själv till sina stupade kamrater.

Behövs nog inte. Blir massgravar i Belarus och meddelanden till familjen om att dom deserterat och gått upp i rök.
Citera
2022-03-20, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Jag skäms över att vara svensk när ni kommer med så vedervärdiga utlåtanden. Som om vanliga ryssar är dåliga eller så annorlunda ifrån oss svenskar, suck.

Jo , det är ju en sund åsikt, jag delar den, men då är jag oerhört priviligerad här hemma i sängen, med en riktigt god kopp kaffe efter en skön "sovmorgon".

Sammtidigt är det ju en oerhörd sund åsikt att önska livet ur en ryss, en inte obetydlig mängd av dessa as, står med vapen i hand och siktar i detta nu på ett... mindre privilgerat ukrainst barn, i ett främmande land som deras egna fria valt lett dem till.

Att 1000-tals ryssar dör i detta ögonblick i hopp om att en av dem är den ryssen ovan, är något välsignat och gott....

Och det finns en avsevärd skillnad mellan mig och denna ryssa, även om du inte ser något annorlunda....
Citera
Medlem
Är det nån som har koll på priserna i Ukraina?? Kan inte nån sombott i landet höra av sig. Hörde intervju med flykting som sa att för 50 kr får man en kaffe här, men i Ukraina kunde man få mat för en vecka!
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ryssland brukar ha betydligt högre siffror än så. Soldaterna är kanonmat.
När dom attackerade lilleputt-Finland gick det - minst - fem döda ryssar på varje finne. Skulle bli förvånad om siffrorna är särskilt mycket bättre i Ukraina.

Mycket killgissningar där till höger och vänster. Vad är du ute efter? WW2 är inte vad denna tråd handlar om.
Citera
Medlem
Expressen hänvisar till en amerikansk tankesmedja som påstår att Ukraina har vunnit första fasen av kriget och att Rysslands nuvarande taktik inte kommer att hålla.

Nej nu måste jag slappna av och läsa CNN.
Citera
2022-03-20, 09:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Sägs att Ukraina nu fått levererat en ny uppgraderad version av Bayraktar.

https://youtu.be/IRl0WN-YYas

Det skulle ösas in avancerade drönare i Ukraina. Dessutom medföljande ”små gröna män” så att dessa omgående kunde bli operativa.
Citera
2022-03-20, 09:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Behövs nog inte. Blir massgravar i Belarus och meddelanden till familjen om att dom deserterat och gått upp i rök.
Ja på så sätt blir det minst jobb att ta hand om dom döda.
Citera
2022-03-20, 09:55
Avslutad
Citat:
Europeiskt jättestålverk skadat i strider – ”förlorat denna ekonomiska gigant”

https://www.di.se/nyheter/europeiskt-jattestalverk-skadat-i-strider-forlorat-denna-ekonomiska-gigant/

Europas största stålverk skadat.

Inflationen drar vidare!
Citera
2022-03-20, 09:57
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som har koll på priserna i Ukraina?? Kan inte nån sombott i landet höra av sig. Hörde intervju med flykting som sa att för 50 kr får man en kaffe här, men i Ukraina kunde man få mat för en vecka!
Svenska banker handlar inte med grivna pga att det är krig i ukraina. Det verkar ju som att det undgått dig. Vad gäller kaffe i ukraina kan det nog bli rejält dyrt. Brukar vara så med importvaror i krig
Citera
2022-03-20, 09:59
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Mycket killgissningar där till höger och vänster. Vad är du ute efter? WW2 är inte vad denna tråd handlar om.

Tja, ser man på Rysslands agerande i den här invasionen får åtminstone jag rätt feta WW2-vibbar.
Jag tror att Ryssland förlorar oerhört många soldater/materiel på denna 40-talet-ringde-och-vill-ha-tillbaka-sin-strategi-invasion.

Tror du något annat är du välkommen att tjejgissa tebaks.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ukraina säger 14500 ryssar, ryssland säger 500.
nato säger 7500.

Lägg ihop och dela på 3 så får vi 7500 döda ryssar, inte så mycket

7500 och förmodligen mer är en väldigt hög siffra på endast 4 veckor särskilt då Ryssland ansågs som den 2:a kraftigaste krigsmakten i världen.

USA förlorade 54 000 soldater under 9 år i Vietnam...
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okej!

Varför skulle de ockupera städer tycker du?

Putin kommer kanske inte ockupera städer, det han kommer göra är däremot att sätta in Kreml trogna styrande för att försäkra sig om samarbete. Som i.. Tjetjenien. Tror inte Europa vill ha en till Kadyrov 2.0 i Ukraina.

Fast å andra sidan skulle Ryssland inte heller invadera Ukraina, så det är nog lite si och så med att lita på Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in