2022-03-20, 08:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Har du någon källa på att Kina ska betala för 10 års förbrukning av gas och olja i förskott eller fantiserar du bara?
Jag spekulerar men jag är ganska övertygad om att Moskva har fullt stöd från Beijing. Kineserna vet att de blir nästa mål för "demokratiprojektet".

Och naturligtvis för att Kina har alla resurser som krävs för det.
Citera
2022-03-20, 08:13
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Polen vill skicka Nato styrkor till Ukraina.
Det kanske blir start till tredje världskriget.
Men det kommer att skrivas i historien att Ryssland började det!

https://www.reuters.com/world/europe/poland-propose-ukraine-peacekeeping-mission-nato-summit-says-pm-2022-03-18/

Kanske är NATOs plan att låta putin först göra av med så mycket militär mtrl som möjligt + låta sanktionerna få full effekt innan man går in med fredsbevarande styrkor.

Ryssen lär väl inom kort vara såpass försvagade att de näppeligen utgör ett hot. Och några kärnvapen tror jag inte vi kommer få se. Men det är min personliga analys.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2022-03-20 kl. 08:15.
Citera
2022-03-20, 08:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Du är helt naiv och blind om du verkligen tror på detta. Han hade redan gjort så om han hade velat detta. Ryssarna har massa släkt i Ukraina och Ukrainare har massa släkt i Ryssland. Det är samma folk i stort sett och dem flesta ryssar tycker att situationen är hemsk.

Nu avskyr jag denna konflikten och önskar att den upphör, men att vara så här naiv... Suck, ni har verkligen blivit hjärntvättade av media.

Nja, Ukraina visade sig ha andra tankar och har gjort så hårt motstånd att vad Ryssland vill och vad som hänt är två helt olika saker.
Citera
2022-03-20, 08:15
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag spekulerar men jag är ganska övertygad om att Moskva har fullt stöd från Beijing. Kineserna vet att de blir nästa mål för "demokratiprojektet".

Svaret var alltså att det var enbart dina fantasier. Inga källor som vanligt…
Citera
2022-03-20, 08:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du är helt naiv och blind om du verkligen tror på detta. Han hade redan gjort så om han hade velat detta. Ryssarna har massa släkt i Ukraina och Ukrainare har massa släkt i Ryssland. Det är samma folk i stort sett och dem flesta ryssar tycker att situationen är hemsk.

Nu avskyr jag denna konflikten och önskar att den upphör, men att vara så här naiv... Suck, ni har verkligen blivit hjärntvättade av media.
Är det därför som ryssarna medvetet bombar, skolor, sjukhus, förskolor och skyddsrum där det specifikt angivits att det finns barn i byggnaden?
Ryssarna angriper medvetet civila mål och siktar in sig på att döda barn.
Citera
2022-03-20, 08:16
Medlem
Citat:

Ja, man ser styrkan av broderlig kärlek när ryssarna bombar sjukhus och beskjuter städer med artilleri. Vilka känslor! Vilket brödraskap!

Jag gissar att allt nonsens om avnazifiering och "småryssar" och banditer också är bevis på dessa djupa band? Det är ju inte så att Putin föraktar ukrainarna och inte kan acceptera att förnedras av dem, varför han envisas med att fortsätta ett krig där civilbefolkningen blir mest lidande.
Citera
2022-03-20, 08:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Givetvis har Ryssland trupp spritt över hela Ryssland, vilket är deras problem. De måste in med mobiliserade reserver för att bygga upp sin offensiva förmåga. Men det är inget krig som pågår enligt Putler så hur skall mobiliseringen gå till?

De har ingenting i stridbart skick, de har plockat ut alla proffs.
Citera
2022-03-20, 08:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De har ingenting i stridbart skick, de har plockat ut alla proffs.
Givetvis har man inte det, stående förband finns kvar, men flyttar man dit dom så blir det bara vplförband kvar och de rycker snart ut.
Citera
2022-03-20, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jo vi fattar att Putler är vår tids Hitler o Ukrainas folk gör allt för att inte hamna under Putlers naZiststyre.

Vad har Putin med Nazism att göra?
Citera
2022-03-20, 08:19
Medlem
arbetets avatar
Demokratiarbetet fortskrider oförtrutet i Ukraina trots krig:

Ivan Katchanovski
@I_Katchanovski
Democracy: #Zelensky & his National Security and Defense Council of #Ukraine suspend activities of 11 opposition parties for "ties to Russia". They include Opposition Platform for Life, Party of Shariy & Opposition Bloc which condemned #Russian invasion.
https://twitter.com/I_Katchanovski/status/1505376606151397378?s=20&t=DzmSY-7AW014vbL6MDSoRw
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Är ryssen rädd att bli avskuren?

https://mobile.twitter.com/SputnikATO/status/1505442262683168770
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Ingen påhittad källa på egen Twitter den här gången då?

Vi har ju just konstaterat att Nato inte ens anfaller och demokratiserar Ryssland nu när de visat hur värdelös deras armé är.

Det finns inget demokratiseringsprojekt, varken för Ryssland eller för Kina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in