2022-03-20, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så valet innan revolten var 100% legitimt.
Vad tycker du om det senaste valet? Dvs då Zelensky blev vald?
Får jag gissa? "totalt illegitimt"? Är jag nära?
Zelensk Legitimt

Hur anser du att valet innan statskuppen var, var den 100% legitim eller?
Citera
Bannlyst
Ryssland klarar av sanktionerna bättre än väst.

https://www.expressen.se/nyheter/ekonomen-ryssland-klarar-sanktionerna-battre-an-vast/
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Så du menar att något år innan så var allt jättebra och så vips ...

Om du skulle intressera dig för att läsa på så skulle du se hur denna revolt startade fredligt av några nissar och sedan kom krypskyttar in i det hela och tom sköt på befolkningen

Läs på och gör det ordentligt, hej då

Jättebra var ju enligt er rySSar var ju att ha en marionett president i Ukraina. När Ukraina får en riktig folkvald president som representerar folket så blir såklart Putler vansinnig.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Gladast av alla är tyska arbetsgivare. Nu slipper de betala polska löner. En strid ström av desperata ukrainska flyktingar gör lönesamtal överflödiga.

Och ledsnast av alla är din chef för han kommer förlora allt, bara att hoppas sansade Ryssar gör sig av med honom innan han förlorar allt åt dom också.
Citera
2022-03-20, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
I sin morbida iver att straffa Ryssland verkar de ha tappat kontrollen över situationen.
Får se om de reder ut det hela.
Ja dom nästan står på knä för Saudi nu, hel sjukt vilka idioter dom är och media säger ingenting!
Citera
2022-03-20, 00:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tack

Problemet som uppstår nu är att man har startat ett ekonomiskt krig mot Ryssland, man har spärrat 600 MILJARDER USD +, EU gör situationen betydligt värre.. Sverige börjar skicka vapen för någon jävla anledning.. Tror fan inte att Ryssland kommer bara acceptera att man fryser deras tillgångar.

Frågan är, vad händer härnest? Vad stoppar Ryssland från att bara säga fk it och attackerar Sverige? Man har redan massiva sanktioner mot sig.
Dessa tillgångar, kommer behövas till krigsskadeståndet.
Att bygga upp Ukraina kommer inte vara gratis, tillkommer ersättning till skadade och anförvanter till mördade.
Citera
2022-03-20, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jättebra var ju enligt er rySSar var ju att ha en marionett president i Ukraina. När Ukraina får en riktig folkvald president som representerar folket så blir såklart Putler vansinnig.
rySSar vad betyder det?
Citera
2022-03-20, 00:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jadu, ställer du den frågan betyder det att du inte fattat ett enda smack.

Jo vi fattar att Putler är vår tids Hitler o Ukrainas folk gör allt för att inte hamna under Putlers naZiststyre.
Citera
2022-03-20, 00:59
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Låt säga att Putin fick hjärtinfarkt och dog. Vad skulle hända då med kriget?
Då skulle det förmodligen ta slut, rätt snart, alla skulle skylla på Putin.
Citera
2022-03-20, 01:00
Medlem
Citat:
Jadu, ställer du den frågan betyder det att du inte fattat ett enda smack.

Jadu man får mycket såna är "jag är så smart och blir inte lurad av media" " jag är mycket smart man, ja oavsett att jag inte har någon fjoll utbildning" vibe av er människor. Förklara för mig kompis jag är genuint intresserad , studerar inom geopolitik och är alltid glad när jag blir förvånade över ny kunskap . Personligen tror Putin kan hitta massor med människor som slåss i det är kriget och det är möjligt att många i Ryssland stödjer honom. Sen får man komma ihåg att människor kan förändra sin åsikter speciellt när maten blir allt för dyr och fler i din familj har dött i kriget.
Citera
2022-03-20, 01:01
Medlem
Kedoslavs avatar
Ukrainskt artilleri beskjuter rySSen ordentligt 👍 Mer artilleri till 🇺🇦

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1505321134924906499?s=20&t=etgs3UjZxjHGz1Ss1KZxBA
Citera
2022-03-20, 01:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Många säger tre veckor men sanningen är att det är dag 24 av invasionen, snart dag 25.

En annan sak, jag kan inte se att Odessa på något sätt är hotat. Dom ryska trupperna är inte tillräckligt stora för det.

Det är min bedömning.

Och att gräva ned sig utanför Kiev är ett onaturligt sätt att kriga idag. Ryssland slösar på sina resurser och har ingen möjlighet att vinna kriget.

Förr eller senare kommer Ukraina att slå tillbaka och följden av kriget är ett mycket nationalistisk Ukraina som alltid kommer att vara topprustade.

I en simpel fundering om Odessa kan det vara ett av Rysslands få genomtänkta försök att binda trupper. Om deras flotta hotar med en landstigning kommer det att finnas ukrainska förband där som då inte kan vara vid fronten.

Hur det egentligen är kan vi inte avgöra; kanske är det en bluff, och kanske kryllar det av ryssar på skeppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in