2022-03-19, 23:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kan någon (som vet) förklara vad azovbataljonen tycker om Zelenskyj? Tänker på att dom framställs som antisemitiska och att Zelenskyj's är "jude". Accepterar dom honom? Har dom alltid gjort det? Vad tycker Zelenskyj om azovbataljonen?

Att ge dem stort utrymmen är precis det rysarna vill…. Azovbataljonen rör sig om kanske 3 500 man varav kanske runt 600-700 har nazistsympatier. Sätt det i relation till det total antalet ukrainska soldater på flera hundratusen man. ganska ointressant.

(Källa: Le Monde)
Citera
2022-03-19, 23:36
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det får du fråga Zelendsky om man Zelendsky är mån om att gå med i NATO vilket Ryssland har varnat mot, flera gånger.
Zelendsky hade bjöd in NATO för militärövningar nära Rysslands gränser, och det har varit krig i drygt 8 år mellan Ukraina och ryssar i Ukraina.

Om man hade frågat Ukrainarna hade de inte velat något av detta, det är endast regeringen som jävlades Ryssland.

Hur många militärövningar håller inte Ryssarna på med då nära både Finska gränsen och baltländerna. Baltländerna som förövrigt redan är med i Nato. Nato har heller inga kärnvapen vid Ryska gränsen, däremot har Ryssland kärnvapen vid finska gränsen.

Gång på gång kränker dessutom Ryska flygplan både svenskt och finskt luftrum.
Citera
2022-03-19, 23:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Jag skrev fel MIG-31, men varifrån fick du Su-35!!!!

Trodde du menade Su-35, då du skrev Mig-35.
Mig-35 är nämligen en Mig-29..

Mig-31 är inget jaktflyg = totalt chanslös mot en F-35. Här råder i ännu större utsträckning radar-koll och genskjutning, då Mig-31 är ett enomrt gammalt härke med stora motorer endast lämplig att bära tunga robotar mot markmål.
Det är mer ett höghastighets-bombflyg faktiskt.

Skall också ärligt säga att Mig-21 är ett av världens vackraste stridsflyg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ukraina kommer inte få gå med i NATO.

Är övertygad om att dom skulle bli nedröstad utav majoriteten av NATO-länderna.

On September 20, 2018, the Ukrainian parliament approved amendments to the constitution that would make the accession of the country to NATO and the EU a central goal and the main foreign policy objective.[88]

On 7 February 2019, the Ukrainian parliament voted with a majority of 334 out of 385 to change the Ukrainian constitution in order to help Ukraine to join NATO and the European Union.[89] After the vote, Ukrainian president Poroshenko declared: "This is the day when the movement of Ukraine to the European Union and the North Atlantic Alliance will be consolidated in the Constitution as a foreign political landmark."[90]

At the end of November 2020, it became known that the NATO Summit in 2021 will consider the issue of returning to "open door policy", including the issue of providing Georgia with a Membership Action Plan (MAP). On February 9, 2021, the Prime Minister of Ukraine, Denys Shmyhal, stated that he hoped that Ukraine would be able to receive an action plan for NATO membership at the same time as Georgia.[97] In response, Alliance Secretary General Jens Stoltenberg confirmed during Prime Minister Shmyhal's visit to Brussels that Ukraine is a candidate for NATO membership.[98]
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Hur som haver måste Ryssland starta upp offensiven igen om dom vill vinna på förhandlingar , just nu så har dom knappt något att förhandla om.
Att hålla några hektar potatisåker är inte mycket till förhandlingsläge när Ukraina sitter med all trumf på hand.
Citera
2022-03-19, 23:38
Medlem
Hur kunde även en rysk amiral bli dödad i Ukraina? Borde han inte ha suttit på en båt i Svarta Havet, what the fuck sysslade han med i södra Ukraina?

Rysslands förluster är riktigt chockerande. En dag kommer räkningen att betala för dom som tvunget skulle starta invasionen.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
On September 20, 2018, the Ukrainian parliament approved amendments to the constitution that would make the accession of the country to NATO and the EU a central goal and the main foreign policy objective.[88]

On 7 February 2019, the Ukrainian parliament voted with a majority of 334 out of 385 to change the Ukrainian constitution in order to help Ukraine to join NATO and the European Union.[89] After the vote, Ukrainian president Poroshenko declared: "This is the day when the movement of Ukraine to the European Union and the North Atlantic Alliance will be consolidated in the Constitution as a foreign political landmark."[90]

At the end of November 2020, it became known that the NATO Summit in 2021 will consider the issue of returning to "open door policy", including the issue of providing Georgia with a Membership Action Plan (MAP). On February 9, 2021, the Prime Minister of Ukraine, Denys Shmyhal, stated that he hoped that Ukraine would be able to receive an action plan for NATO membership at the same time as Georgia.[97] In response, Alliance Secretary General Jens Stoltenberg confirmed during Prime Minister Shmyhal's visit to Brussels that Ukraine is a candidate for NATO membership.[98]
Jag pratar om i framtiden din jävla nöt.
Citera
Medlem
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Euromajdan

Du får läsa på.

Ukraina var med och bildade Sovjetunionen om du inte visste det.

Jag var faktiskt på plats på torget. Jag vet förmodligen mer än du.

Vad har ukrainska "sovjetrepubliken" med saken att göra? Vad försöker du säga? Estland var också, motvilligt, en sovjetrepublik. Kom till din poäng.

Edit: det står ju till och med i din egna länk, din idiot.

Under januari och februari 2014 utvecklades protesterna till en revolt mot den sittande regimen, och efter svåra sammandrabbningar i Kiev med ett stort antal döda avsattes president Viktor Janukovytj 22 februari av radan, landets parlament.
Citera
2022-03-19, 23:39
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler påstås ha skrutit om att hans armé skulle ta Warszawa på 3 dagar och nå spanska gränsen på 2 veckor i ett konventionellt krig mot Nato. Nu har de istället kört fast nästan inom synhåll från ryska gränsen.
Så går det när man byggt en korrupt statsapparat. Putlers palats har varit svindyrt att bygga. Hade han inte satsat miljarder av de ryska skattebetalarnas pengar på att bygga en enorm bunker till sig själv under palatset så hade kanske de pengarna hamnat hos armén. Då kanske han hade vunnit sitt krig mot Ukraina.
Citera
2022-03-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ryska försvarsmakten genomgår en darwinistisk chockterapi. De blir nu farligare för varje dag som går.

Hur många generaler, amiraler och högre officerare skall missta livet i den chockterapin?
Citera
2022-03-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
1. Din svenska är dålig. Skärpning!

2. Hur kunde Zelensky (inget d på svenska) då vinna valet, även i östra Ukraina, om ukrainarna inte gillade hans politik? Saker i Ukraina fungerar inte som de gör i Ryssland.

Vafan du fattar vad jag skriver.

Det kan USA:s politiker svara på
https://www.youtube.com/shorts/505uQahvKvg
Citera
2022-03-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Han har räddat den sibiriska tigern från total utrotning, hans enda goda gärning (vid sidan av att han har gjort folk av oligarkerna) som han inte kommer att bli ihågkommen för.

Nu har han kommit på en ny krav för att avsluta kriget, och det är att han vill att Ukraina ska införa skydd mot ryska språket. Vad mer ska han komma på?
Ja med tanke på hur otur han har när han tänker så kommer förslagen va allt annat än vettiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in