2022-03-19, 22:39
Medlem
Sqrbankens avatar
Så dumt att jag skrattade till.

Inget gore - bara en miljömupp utklädd till soptunna som "avväpnas" av 5 snutar...

(Twitter-kontot i övrigt rätt späckat med bilder på mindre levande människor, dock)

https://twitter.com/bigSAC10/status/1505291542357057541/photo/1
Citera
2022-03-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Räknar lite. Om de uppgifter stämmer, som menar att Putin kan vara världens rikaste man och hans förmögenhet uppgår till ca 200 000 000 USD innebär det att han har ”snott” ca 140 000 kr från varje levande ryss. Lägger man dessutom till hans Oligark-polares samlade förmögenhet börjar vi tala om mycket betydande summor. Ryssland skulle ju ha kunnat blomstra. Istället blir man ju imponerad av att de smulor som blir över räcker till alla polislöner (för det krävs en del för att hålla fasaden uppe) och sedan betala för resten (pensioner, infrastruktur, offentlig sektor, alla övriga stadsanställda och så inte minst militären). Det är ju inte konstigt att de går på pumpen tänker jag. Det finns ju inga resurser till något annat än yachter, privata flygplan och fan vet. Vilket sjukt styre det där stackars landet har och har haft.
Det sjukaste av allt är att Putin hatar globalism och Väst.

Men han själv skickar sina döttrar på globalism universitetet och bär klockor ifrån globalism företag..
Citera
2022-03-19, 22:40
Bannlyst
Citat:
Räknar lite. Om de uppgifter stämmer, som menar att Putin kan vara världens rikaste man och hans förmögenhet uppgår till ca 200 000 000 USD innebär det att han har ”snott” ca 140 000 kr från varje levande ryss. Lägger man dessutom till hans Oligark-polares samlade förmögenhet börjar vi tala om mycket betydande summor. Ryssland skulle ju ha kunnat blomstra. Istället blir man ju imponerad av att de smulor som blir över räcker till alla polislöner (för det krävs en del för att hålla fasaden uppe) och sedan betala för resten (pensioner, infrastruktur, offentlig sektor, alla övriga stadsanställda och så inte minst militären). Det är ju inte konstigt att de går på pumpen tänker jag. Det finns ju inga resurser till något annat än yachter, privata flygplan och fan vet. Vilket sjukt styre det där stackars landet har och har haft.
Ja han är den rikaste mannen som någonsin funnits om man ska tro på propagandan från USA.
Citera
2022-03-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Inga ryska territoriella framryckningar på mer än en vecka ? 😊 Snart en månad har gått 14k döda ryssar, ekonomiska sanktioner ifrån helvetet och ett starkt Ukrainskt försvar, bådar ju gott detta för Ryssland 👍 krig kostar pengar, pengar som Ryssland snart inte har.
17k sårade och döda enligt Kreml källa.
Citera
2022-03-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ivan med utedass har det inte lätt, de är nästan livegna.
Citera
2022-03-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ja han är den rikaste mannen som någonsin funnits om man ska tro på propagandan från USA.
Finns bildbevis på att han äger x antal klockor och äger stora herrgårdar.
Citera
2022-03-19, 22:42
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ne, för Elon Musks förmögenhet uppgår till 237 miljarder.
Citera
2022-03-19, 22:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Dags för Nato att gå in,känns som ww2 utspelar sig igen.

USA väntade många månader att ingripa mot Hitler när London blev sönderbombat.

https://twitter.com/Quicktake/status/1505212275237572611?t=-QZAxcH9o-CMuGaOzxvikg&s=19
Ja såg nyss detta. Polen köper Reaper drönare.

https://twitter.com/visegrad24/status/1505269867661901832
Citera
2022-03-19, 22:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
På tsartiden var korruption, dåligt underhåll och att behandla de förskräckta rekryter som livegna ett redan väletablerat system.

Nederlaget i rysk-japanska kriget 1904-05 var nära att kosta tsaren tronen redan då.

42 minuter med brittisk flottnörd om ”Voyage of the Damned” från St Petersburg, runt Afrika till Tsushimasundet.
https://youtu.be/9Mdi_Fh9_Ag

De var ju livegna. Först 1866 slutade de vara det.

Enligt vad jag har lärt mig brukade de vara tatuerade och att det var en av få fördelar för att som tsarens livegna kunde de få gratis sprit, bara de knäppte mot tatueringen med två fingrar. Denna skall ha suttit på halsen.
Citera
2022-03-19, 22:46
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Vladimir Putin ha har precis hållit tal:

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-news-putin-zelenskyy-peace-talks-nato-live-updates-12541713?postid=3552208 #liveblog-body

Det här talet från den 16:e Mars satt jag och skrev av delar av, ville veta hur han uttryckte sig i sak (det var drygt 37 minuter långt , i alla fall inspelningen) och så försvann det plötsligt. Och när jag sedan sökte efter det - det verkade som att det var något problem med internet - så återkom det inte . bara detta meddelande:

"403 - Forbidden . That’s an error.
Client does not have access rights to the content so server is rejecting to give proper response. That’s all we know "

Och inte bara det. INGEN videoupptagning av det talet gick att hitta. Tidigare hade det radats upp flera, kortare eller längre inspelningar. Jag hade sökt fram det på Yandex. Nu prövade jag också Google. Samma sak där. Talet från den 16:e verkar som bortblåst.
-
Citera
2022-03-19, 22:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Jag kom på en sak.
De där supersnabba missilerna som de demat nu sist kan ju knappast förlita sig på annat än GPS-navigering. Tröghetsvarianten med gyron känns väl inte applicerbar i de farterna?

Då återstår det ju bara att endera störa ut satteliterna, eller i bästa fall manipulera dataströmmen så missilerna kommer tillbaka i knät på den som sköt. Man kan kalla trojanen för boomerang. Varsågod, hackers.

Raket-modellen kan i dagsläget bara bäras av specialanpassade Mig-31K, och det gör även flygplanet sårbart för fientligt stridsflyg då denna raket är så stor och tung (diameter 1,1m, längd 7m) att Mig-31an enbart orkar bära en enda raket.
Protokollet för användande av Kinzhal kräver alltså att flyget åtföljs av beväpnad eskort och det kräver således två helt olika skvadroner för att få iväg en sådan här raket = Dyrt.

Kinzhal kan bära kärnvapenspets.

Det är idag den enda raketmodellen i världen som kan dyka 90 grader, vilket gör att alla Nato-radarsystem kan missa den.
Plattformen är gyrobaserad med digitalt navigationssystem, precis som ICBM´s.
Den är alltså ej beroende av satellit, utan flyger slutet.

Källa: Finns i sjön.
Citera
2022-03-19, 22:47
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja då har Vitrysslands ambassad lämnat Ukraina. Vakten tyckte att ambassadören skulle ha lite blodspengar haha.

https://twitter.com/olgatokariuk/status/1505247793996341251
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in