2022-03-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Dessvärre blir det väldigt fel när väst(USA) återigen skall tala om för resten av världen hur dom skall förhålla sig. Ingen annan nation har startat så många krig som USA efter 1945,, och allt för $$$..
Varför har dom så många baser utanför USA ?
Antalet startade krig kommer från Kinas ambassad i Moskva och stämmer inte alls, den uppgiften gick runt runt här i tråden förra veckan ivrigt påhejad av olika rysstroll.
Varför har USA en massa baser i utlandet? För att utländska stater i vederbörlig ordning bjudit in Amerikas Förenta Stater att etablera en bas där.
Varför har inte Ryssland och Kina baser i en radda länder? För att värdländerna inte hade sett det som säkerhetshöjande utan snarare som en risk.
Citera
2022-03-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Grabbarna som ingår i de ryska styrkorna ryckte in i december!! Det rör sig ju om oövat folk! Tänk så ansvarslöst!!

Kunde inte idioten ha riktiga soldater om han planerat detta i åratal? Istället för små pojkar som ska dö för inget syfte
Citera
2022-03-19, 21:07
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
så du menar att han har alla sina soldater inne nu alltså? alla ”mark”soldater inne i Ukraina? han borde väl ha mer än 200 000 personer eller va troru?
Under 200 000 enligt vissa källor. Hur som helst är de inte tillräckligt många för att ta över Ukraina.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Nej, Kaliningrad har inte särskilt mycket bränder när jag går tillbaka i kalendern och tittar på tidigare årtal.
Det är knallrött precis inom enklavens gränser sedan bara några dagar. Egendomligt.

NASA fire map - Kaliningrad

Ok, skumt.

Vet att jag läst att någon reagerade på det på twitter och nån annan sa att det brukar se ut så ibland, årligen.

Tro vad det är? Dåligt isolerade hus, kallt och blåsigt nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Användaren skriver spaltmeter, eller rättare sagt bara översätter text utan någon som helst referens eller källa alls. Det är inte som vare sig Pro-Ukrainare eller Pro-Putin folk som i varje fall har en åsikt. Nonsens är precis rätt ordet för vad som skrivs.

Japp jag håller med... ALLA som inte tycker som jag skall ut...
Eller är det något jag har missat ?
Citera
2022-03-19, 21:08
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Varflr är det så mycket bränder i Litauen? Det har varit så i flera dagar
Folk som rensar sly och bränner upp det?
I Sverige uppmanas vi flytta på rishögarna innan vi tuttar på, igelkottar övervintrar ofta i dem.
Själv använder jag kompostkvarn.
Citera
2022-03-19, 21:10
Medlem
Ryssarna kidnappar människor i Mariupol och för dem till Ryssland.
Det som förväntades av invasionen var att ryssarna ville massfängsla, masstortera och massmörda.
De verkar ha påbörjat detta.

https://mobile.twitter.com/VALERIEinNYT/status/1505221405830438912
Citera
2022-03-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Antalet startade krig kommer från Kinas ambassad i Moskva och stämmer inte alls, den uppgiften gick runt runt här i tråden förra veckan ivrigt påhejad av olika rysstroll.
Varför har USA en massa baser i utlandet? För att utländska stater i vederbörlig ordning bjudit in Amerikas Förenta Stater att etablera en bas där.
Varför har inte Ryssland och Kina baser i en radda länder? För att värdländerna inte hade sett det som säkerhetshöjande utan snarare som en risk.

Kina?,, nej jag kan läsa och räkna själv.. Önskar ibland att man kunde bifoga en skrattfil ;-)
Eller att man var som så många andra och varken hade förstånd eller logik.
Livet hade varit så mycket enklare då.
Senast redigerad av Frimans 2022-03-19 kl. 21:13.
Citera
2022-03-19, 21:11
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Nej, Kaliningrad har inte särskilt mycket bränder när jag går tillbaka i kalendern och tittar på tidigare årtal.
Det är knallrött precis inom enklavens gränser sedan bara några dagar. Egendomligt.

NASA fire map - Kaliningrad
Det är värmestrålning, gas eller oljeuppvärmda byggnader/fabriker.
Citera
2022-03-19, 21:12
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ok, skumt. Vet att jag läst att någon reagerade på det på twitter och nån annan sa att det brukar se ut så ibland, årligen. Tro vad det är? Dåligt isolerade hus, kallt och blåsigt nu?
Jo, nu hittade jag några tidigare dagar med lika knallrött. Du hade rätt. Brända jordens taktik kanske. Fortfarande märkligt att det sker inom just Kaliningrad, men inte i Polen eller Litauen. Mycket vanligt i Sydamerika och Indien att bränna bort skog för att bereda plats för jordbruk.
Citera
2022-03-19, 21:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Kunde inte idioten ha riktiga soldater om han planerat detta i åratal? Istället för små pojkar som ska dö för inget syfte
Ganska otroligt att ett sånt land som Ryssland inte lyckats mäkta med bättre soldater än detta.
Citera
2022-03-19, 21:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Att deras ideologi är lika snuskiga? Ingenstans skrev jag att "Azov utför exakt samma sak som Rysslands styrkor" i den meningen.

Och jo, i detta fall kan jag köpa att man krigar på tills båda sidor stupat.

Ok, jag läste inte utbytet från början.

Vissa i Ukraina har dålig ideologi, men den är inte stödd av högsta hönset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in