2022-03-19, 19:17
Medlem
Irlands utrikesminister Simon Coveney som administrerar samtalen om det nya avtalet för FN:s säkerhetsråds räkning säger samtidigt till BBC Radio 4 att parterna har kommit ”mycket närmare en överenskommelse”.

– Det är rent av så att vissa skulle hävda att det finns chans till en överenskommelse redan i helgen, säger han.

Ett nytt avtal skulle innebära att sanktionerna mot Iran hävs och att landet åter kan exportera olja. Coveney konstaterar att detta hade varit välkommet eftersom många länder i väst vill röra sig bort från beroendet av olja från Ryssland.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/uppgifter-nytt-iranavtal-kan-bli-klart-redan-i-helgen/ar-AAVgHee?ocid=msedgdhp&pc=U531
Citera
Medlem
dwgs avatar
Förluster av "stormakten" ryssland skulle sitta fint en lördagskväll .
Så man får garva lite

Jävla clowner dessa parasiter är , ett stort skämt
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ny slakt på ryska trupper idag. Nu utanför Zaporozhye.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1505246513924087815
Citera
2022-03-19, 19:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Hur ädelt är det att resa statyer till minne av Stepan Bandera och andra ukrainska nationalister direkt skyldiga till ett bestialiskt folkmord på polska civilbefolkningen på 1940-talet? Samma avskum som slaktade judar så det stod härliga till.

https://en.wikipedia.org/wiki/Massacres_of_Poles_in_Volhynia_and_Eastern_Galicia

Det finns inga "ukrainare". Skillnaden mellan ukrainare in västra Ukraina och de i östra och södra är fundamental.
Tror du att det är 1940? Har du "gått i barndom", som man man ofta sa förr.
Citera
Medlem
Jag tycker att det är dags EU/USA ritar om kartan på ryssland dra en linjal till höger och vänster. Och låt ryssland sälja lite mark så inte Putin hamnar i kk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Intressant karta. Skiljer sig en del fr ryssens...där de "tog redan halva landet".

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1ROxxPyw0nPAa5HDAABCBU-IDECabGw3-&hl=en_US&ll=49.16239877179112%2C33.93715805972042 &z=7

Blåmarkerat - områden som UA tog över fr RU.
Mycket informativ
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Som om inte väst har bombat sönder länder för mindre anledningar. Ta bort skygglapparna för fan.
Vad har det med Ukraina kriget att göra? Bara för att någon gör fel innebär det inte att det är fritt fram för alla andra att göra fel.
Citera
2022-03-19, 19:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Det blir svårt att beskjuta skyddsobjekten, t ex artilleripjäser, med direktverkande eld , t ex pansarskott. Men med drönare går det givetvis lika bra
Jo men att gräva ner sig är ju en defensiv taktik menar jag. Har inte Röda Armén större ambitioner än så?
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ett annat fel gör det inte rätt

Helt rätt.
Citera
Medlem
Fan är inte kriget slut än fan är det som händer. Dom har hållt på i en månad nu. Vem vinner? Fattar ingenting. Vi måste ha en vinnare snart jag blir fan galen. Putin eller den där komikern. Det finns bara en vinnare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Bekräftat av Kremls lögnkanaler och ingen annan, ryssarna har noll trovärdighet.
Bra, om Kreml har bekräfta det så kan vi utgå ifrån att det inte är sant
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hörde Ukrainas armétalesman på UKR-TV och det var färska nyheter om att Ukraina slagit ut Ryska 8:e armén vid Sumy och att man vid flygplatsen Chornobayvka nära Cherson vunnit nya framgångar.

Han påstod för övrigt att det är i stort sett samma läge som igår. Han nämnde ingenting om läget utanför Kiev.
Denne talesman från försvaret eller försvarsdepartementet påminner mycket om den numera hjälteförklarade Zelenskij.
e
Kan det vara chefen för 8:e armén som är dödad? Jag kan ha missuppfattat, jag trodde 8:e armen var längre söderut.
Återkommer när jag begrundat detta.

Ukrainska trupper avancerar mot kershon med storm steg tydligen massor av ryskt matriel som efterlämnas. Den vitryska utlandsbataljonen är på väg till Mauripol där Azov håller stånd ännu på ett bra sätt. 8e armé chefen rapporterade jag som död i natt redan utanför kershon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in