2022-03-19, 10:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Vem bestämmer det egentligen? När en stad är förlorad.
Kiev tydligen som i radiotrafik med Azov-bataljonen där förklarat att det inte blir tal om någon räddningsaktion för de instängda soldaterna.
Citera
2022-03-19, 10:57
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Aftonbladets ticker:
Ryssland hävdar att man använt sina nya hypersoniska Kinzjal-robotar för första gången under kriget i Ukraina, rapporterar AFP.

Vapnet ska ha använts vid en attack mot en vapendepå i Ivano-Frankivsk i västra Ukraina.

Roboten har en räckvidd på 2 000 kilometer och har pekats ut som Vladimir Putins nya supervapen.
Ouch, jag tror inte dessa var ämnade att använda i Ukraina. Kostnaden för en av dessa missiler överstiger 100M $. Kanske för att skrämma men extremt kostsamt.
Citera
2022-03-19, 10:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Det ser ju inte ut som de är förlorat 😄 dom dör hellre som martyrer än låter Ryssen ta staden.
Hela industriområdet där de har tagit skydd är nu sönderbombat och intaget.
Citera
2022-03-19, 10:59
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Hela industriområdet där de har tagit skydd är nu sönderbombat och intaget.

Det råkar finnas flera industriområden i storstäder.
Citera
2022-03-19, 10:59
Medlem
Citat:
Kiev tydligen som i radiotrafik med Azov-bataljonen där förklarat att det inte blir tal om någon räddningsaktion för de instängda soldaterna.

I mitt huvud är det när det finns noll motståndarsoldater kvar i staden. Räcker inte att de är fångade eller nåt.
Citera
2022-03-19, 11:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ouch, jag tror inte dessa var ämnade att använda i Ukraina. Kostnaden för en av dessa missiler överstiger 100M $. Kanske för att skrämma men extremt kostsamt.
De råder delade meningar om det. Den officiella förklaringen är att man har använt det som bunker buster mot ett underjordisk bombsäkert ammunitionslager. Andra tvivlar på det.

Men signalen är tydlig.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Börjar kännas som om att USA använder Ukraina för ett penntest av vad Ryssland egentligen har och förmår i krigsväg, nu fick de ju se vad den nya supersoniska missilen gick för i verkligheten och det gav nog något att fundera på till jänkarna.

Förmodligen har USA något motmedel mot dessa missiler, kanske otestat men nu har de ju ett gyllene tillfälle att få testa motmedlet i skarpt läge utan att behöva riskera sitt eget skinn, låt Ukrainarna betala det priset.
Senast redigerad av Reimer 2022-03-19 kl. 11:37.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Mariupol är redan förlorat pappskalle.

Upprensning pågår för tillfället.
Yep. Ryssarna har befriat befolkningen i Mariupol genom att förstöra hela deras stad.
They will be fairly hated there when this is over.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Så det verkar som Ukraina får S-300 av Slovakien

⚡️ NATO to send air defense systems to Slovakia. Germany and the Netherlands will deliver MIM-104 Patriot PAC-3 air defense systems to Slovakia. Prior, Slovak Defense Minister said that his country would transfer the Soviet-made S-300 air defense systems to Ukraine.
Citera
2022-03-19, 11:01
Avstängd
Citat:

Antingen är de desperata eller också har de gott om såna där. Men att de har gott om dem tvivlar jag på. Så de kanske vill ge sken av att ha gott om dem.
Citera
2022-03-19, 11:02
Medlem
Citat:
Det var nog en markering att vi har tekniken och det fungerar. Men att det skulle regna svindyra missiler från Ryssland känns orimligt. Ska ju ha råd med kalaset i slutändan....
Citera
2022-03-19, 11:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Polen får mer och mer sympati (Rolling Stones: "Symphati for the Devil"... ...) efter att tidigare ha varit utmobbat bland vänster-liberala svinen och icke patriotiska GRISAR.

Till kriget, det blir inte roligt för Ryssland att föra skyttegravskrig enligt modell från första världskriget. Man kommer att få svårt att flytta på trupp och material som angrips av Ukrainska drönare.

Hellre drottning än drönare.

Ryssland har förlorat kriget.
Polen, ja. "Din fiendes fiende är min vän". Kritiken mot styret i Polen har varit väldigt överdriven i våra media, men ska man vara noga är pressen ofri där på ungefär samma sätt som i Ryssland. Lite hyckleri är det. Det har skrivits löpmeter om hur ledningen vill kontrollera pressen i både Ryssland och Polen. För att inte tala om Ungern. "De ungerska nassarna förbjuder teaterföreställningar med HBTQ-tema", typ. Vi får se om Orbàn stiger i aktning han med vad det lider, precis som polackerna. Som jag ser det är Polen överlägset värst i sin Nato-hets just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in