2022-03-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Kanskje politiet bare ville erte hettemann nr 2. Han ser ut til å ha Sprox på føttene.

Det vet vi ikke hva politiet tenker om.
Citera
2022-03-18, 12:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Er denne forretningsforbindelsen den samme som TH snakket med mens Hettemannen er fanget på video?

Nei. Han snakket med MN, sjefen i firmaet Elkraft AS. Som TH altså har hintet til som mistenkelig.
GHH er vel knapt en "forretningsforbindelse", men heller en assistent/håndtlanger, eller "høyre hånd"
som det også er blitt skrevet.
Citera
2022-03-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Er denne forretningsforbindelsen den samme som TH snakket med mens Hettemannen er fanget på video?

Nei, det var daglig leder i E*kraft, MN
Citera
2022-03-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Politiet brukte vel mye ressurser i første omgang på å kartlegge biltrafikken i området, gående var nok prioritert lavere.

Kanskje nettopp gående burde blitt prioritert høyere i denne saken? Men de ser vel for seg at hun ble fraktet bort i bil og er derfor opptatt av slike i nærheten av åstedet. Men det behøver selvfølgelig ikke ha vært slik at gjerningspersoner kom i bil og fraktet henne vekk i en slik fra dørstokken i SV4.
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-18 kl. 20:36. Anledning: Rette
Citera
2022-03-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det var Halloween og hettemannen var kanskje ute på vanlig tur denne dagen for å skremme litt som man pleier å gjøre på Halloween.

Jeg ser ikke bort fra at noen i sitt møte med både hettemannen og andre denne dagen fikk tid til virkelig å være redd, og det med god grunn.
Citera
2022-03-18, 21:32
Medlem
Ghh til VG:
-Om jeg hørte noe om henne?
-Jeg hadde en samtale med Tom - skal vi se, det var jo før jul i alle fall.
-Husker ikke om det var seint november eller tidlig desember.
-Da nevnte Tom for meg for første gang at det hadde skjedd noe med Lisbeth
-Men han kunne ikke si hva.
-Nei, det er klart, da blir du urolig ...
-Men - nei, jeg visste ikke hva jeg skulle tro.
-Det kunne jo være så mangt
-Men du blir jo litt urolig
Citera
2022-03-18, 21:40
Medlem
Like før klokken 09 denne onsdagsmorgenen ringer mobiltelefonen til Glenn Hartmann-Hansen. Han ser på skjermen at det er en kamerat.
-Jeg er på vei til å sette meg i et møte, men fatt deg i korthet.
-Og da fortalte han meg det, og da måtte jeg gå ut av rommet.
-Bare for å få veldig kort fortalt.
-Da fikk jeg greie på det, og da fikk jeg sjokk.
-Han nevnte at nå var det på alle nyhetskanaler og alt sammen.
Citera
2022-03-18, 21:49
Medlem
Ghh var urolig i mange måneder med at ett eller annet hadde skjedd med aeh som også var en venn. Ths kollega gjennom 30 år fikk første vite om kidnappingen samtidig med oss andre. Han hadde riktignok stepp inn i ve da hun ble drept, men var på viktig styremøte 2 dg før og ifølge seg selv la igjen dnaspor overalt i boligen. Th holdt kortene tett til brystet. Det skal han ha.
Citera
2022-03-19, 09:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ghh var urolig i mange måneder med at ett eller annet hadde skjedd med aeh som også var en venn. Ths kollega gjennom 30 år fikk første vite om kidnappingen samtidig med oss andre. Han hadde riktignok stepp inn i ve da hun ble drept, men var på viktig styremøte 2 dg før og ifølge seg selv la igjen dnaspor overalt i boligen. Th holdt kortene tett til brystet. Det skal han ha.
Enig i at det er en del som er merkelig med dette. Kom blant annet frem i en eldre artikkel som er redigert i ettertid at GHH ringte til AEH (og ikke til TH) før møtet to dager før forsvinningen.

Hvis ikke GHH har alibi er en teori om at han er innblandet i noe teoretisk mulig, men det er et spørsmål hva drap's motivet hans skulle ha vært. Hvis en person skal gå til det skritt å drepe noen, da må det nesten ligge et sterkt motiv bak. Han hadde blant annet vært på ferier sammen med TH/AEH og det virker som han ikke hadde noe annet enn gode følelser for AEH.

Det er også andre detaljer ved saken som er merkelige og som ikke ensbetydende peker på at noen hadde planlagt å drepe henne den dagen. (f.eks hytteturen og at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen)
Citera
2022-03-19, 09:45
Medlem
Legokatts avatar
Informasjon om samtalen mellom AEH og lønnsansvarlig kl 08.45:

VG 22.06.2020:
"Ifølge den ansatte fremsto alt som normalt. Anne-Elisabeth virket vel og vedkommende mener at hun sannsynligvis hørte Tom Hagen i bakgrunnen av samtalen, får VG opplyst."

"Lønn, timelister, og teaterstykket «The Book of Mormon», som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde*sett med et vennepar kvelden før, var også tema."

"I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag."

"I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen."

------

Generelt sett er det svært stor sannsynlighet for at denne samtalen skjedde i virkeligheten. Å fake en 10 min samtale med TH i bakgrunnen virker umulig. At lønnsansvarlig måtte ha svar på spørsmål den siste dagen i måneden virker også sannsynlig.

Ergo, AEH var tvilende til om hun kom på jobb forsvinningsdagen og AEH fortalte at de muligens skulle på hyttetur.

Hvis et plott ble planlagt i over 4 måneder, måtte vel de som sto bak vite med sikkerhet at AEH befant seg hjemme og ikke på jobb.

1.Hvordan kunne "ekte kidnappere" vite at AEH ikke dro på jobb?

2. Hvordan skulle TH vite at AEH ikke dro på jobb? At MB trengte opplysninger fra henne den siste dagen i måneden burde vel også kunne ført til at hun valgte å dra på jobb?

Hvordan kan dette henge sammen i en hypotese?
Citera
2022-03-19, 09:48
Medlem
– Så sent som mandag den 29. oktober satt jeg hjemme hos dem og fikk kaffe og snitter servert av «Lisbeth», som vi som kjenner henne kaller henne for. Det var god stemning der.

Og ... tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg.
Jeg kom inn og vi satte oss inn i den TV-stua, som jeg kaller den. Den innerst.
Der satt vi og pratet litt, om egentlig alt og ingenting.
Lett prat, og så …
Etterhvert så serverte Lisbeth kaffe og te til meg.
Hun spurte om jeg ville ha honning i, som hun visste at jeg likte - og det fikk jeg jo.
Og hun kom med snitter eller smørbrød da
Hvordan virket Lisbeth denne kvelden?
-Lisbeth virket som vanlig. Blid, fornøyd. Og ikke minst gjestfri
Det var som sagt ikke noe unormalt i lufta der inne – hverken inne eller ute.
-Heller ikke noe med Lisbeth.
-Og jeg la heller ikke merke til at Tom var noe unormal
Vi hadde en lett samtale, både med Tom og med Lisbeth.
Citera
2022-03-19, 12:22
Medlem
GHH sluttet i TH Eiendom i februar 2018, men, skal senere ha kommet tilbake igjen. Uvisst akkurat når. Tyder det på økonomisk avhengighet. Får GHH bedre betalt etter at han kom tilbake. Jobber VE fremdeles for TH. Har TH to høyrehender nå kanskje.

Det er noe med Jo*hann Ol*av K*oss som jeg lurer litt på. Han har jo såvidt vært fremme i mediene i forbindelse med forsvinningen av AE.

Når jeg googler han, foreslår google "konemishandler". Mange må ha søkt på kombinasjonen navnet hans + konemishandler. Når mange har søkt på samme oppslagsord, tyder det på at det må ha gått, eller går, rykter om akkurat dette.

Det er ubehagelig synes jeg. Vi vet jo om den tette forbindelsen mellom Hagen-familien og Koss i årene frem mot OL i 1994.

Det er som om hele saken holder pusten akkurat nå. Pågripelse kan skje når som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in