2022-03-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Gått ner från vad?

Du borde kanske gå om femmans mattekurs eller något.

"det har gått ner"...
Ja, jag har gott råd att tanka min Mercedes fortfarande och nu senast var det billigare än tidigare. Strålande tider!
Citera
2022-03-19, 09:39
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Jo det finns mängder av filmer och vittnen.

Dom har ju använt den taktiken, öppet medger det, fyll civila i källaren, vi är på övervåningen och krigar, sen när dom bombar "oss"' så bombar dom civila som vi beskyller på ryssen på.
Fast du får väl ändå välja vilken "story" du skall driva?

Först säger du att enda anledningen till att ryssarna inte har tagit Mariupol är att de aldrig skjuter på civila och att Ukraina använder mänskliga sköldar.

Nu säger du alltså att ryssarna inte vet att det finns civila nära och därför bombar/skjuter som vanligt?

Ska du ha något trovärdighet kan du inte äta kakan och samtidigt försöka ha den kvar.
Citera
2022-03-19, 09:39
Medlem
Citat:
Låter som Sverige.

Löfven och Andersson i dyra kläder medan befolkningen inte kan ens tanka bilen längre.

Ouch!

Jag garantera att i princip alla svenskar har egna toaletter. 20 procent av ryssarna saknar det.

Ryssland är i grunden ett skitland, det borde vara rikt, men har en övergöd militär och en överklass som parasiterar på folket.
Citera
2022-03-19, 09:40
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Imorgon "tar" ryssen Kyjiv men idag är det krig för socker i RU!

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1505094594236661764?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1505094594236661764%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1122539.0

Varför just socker? För att kunna lägga in grönsaker i lag?
Citera
2022-03-19, 09:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Såg en video fr utanför arenan. Massor av folk som lämnade redan efter 15-30 minuter. Som tvingades dit med biljetter fr sina arbetsplatser. Checkade in, för att bevisa att de "var där", och sen gick hem.
Ryska offentliganställda tvingades dit, vissa bussades in tiotals mil från Moskva ex Smolensk.
Citera
2022-03-19, 09:42
Medlem
Citat:
Nä, deras dyra levnadsvanor kontra befolkningen.

Vilket var frågeställningen om du nu kan läsa.
Men det är väl milsvid skillnad mellan putin-ryssarna och Löfven och svenskarna, glappet går inte ens att jämföra. De flesta ryssar utanför de största städerna lever på en standard som vi levde på 30 talet.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Likande scener, och värre, kommer bara bli vanligare

Jag begriper inte dessa scener. För egen del var det minst fem år sedan jag köpte ett paket socker och det står fortfarande kvar mer än halvfullt i skafferiet.

Vad äter ryssarna som kräver så mycket socker?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite mer förstörd rysk materiel utanför Kyiv.

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1505100189396312069
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, jag har gott råd att tanka min Mercedes fortfarande och nu senast var det billigare än tidigare. Strålande tider!
Eller så kör man elbil
Citera
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
95% har det för jävligt och 5% smörjer kråset.
Typiskt rysk fördelning. USA framstår som ett under av rättvisa, i jämförelse.

Klart Putin köper italienskt, medan folket lider.

Om kriget inte blir Putins död, finns det ingen logik överhuvudtaget. Den där korrupta jäveln måste ryka nu.

Jag tror att sanningen om kriget börjar sippra in i ryssarnas hjärnor.
Berätta mer om sanningen till kriget, du som verkar ha stenkoll.
Citera
2022-03-19, 09:43
Medlem
[b]putler lilla land blir mer å mer likt nordkorea.[/B

]Ryssland hävdar att man använt sina nya hypersoniska Kinzjal-robotar för första gången under kriget i Ukraina, rapporterar AFP.

Vapnet ska ha använts vid en attack mot en vapendepå i Ivano-Frankivs i västra Ukraina.

Roboten har en räckvidd på 2 000 kilometer och har pekats ut som Vladimir Putins nya supervapen.

Källa aftonbladet.se
Citera
2022-03-19, 09:43
Medlem
Citat:
Denna tråd är nästan som ett copy pasta från den stora corona tråden där alla vänsterliberaler har gått all-in i deras masspsykos.

Nästan som att man vill gilla Putin bara för det.

Jag förstår att man nästan skiter på sig nu när det är våld inblandat och man inte har något makt mer än att bemöta det framöver.

Så du hejar på putin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in